Veb servis za praćenje letova Flightradar24, pokazao je 17. decembra zanimljivo kretanje protivpožarnog aviona Air Tractor AT-802A Fire Boss makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje (DZS).
Poleteviši sa međunarodnog aerodroma Skoplje u 10:06 po lokalnom vremenu, avion registarskih oznaka Z3-BGV (c/n 802A-0329) po prvi put od kada se makedonski Er Traktori nalaze u službi (od leta 2010. godine) ušao je u srpski vazdušni prostor i preletevši Srbiju rutom Vranje – Lebane – Prokuplje – Kruševac – Gornji Milanovac -Valjevo – Šabac – Šid, ušao je u Hrvatsku i prizemljio se na aerodromu Klisa u Osijeku, u 12:26 časova.
U tom trenutku očekivanja su bila da letelica verovatno ide ka Zrakoplovno Tehničkom Centru (ZTC) u Velikoj Gorici kod Zagreba. Tokom svih prethodnih preleta makedonskih AT-802A do ZTC i nazad uvek je korišćena ruta duž jadranske obale (Makedonija-Albanija-Crna Gora-Hrvatska), dok je vazdušni prostor Bosne i Hercegovine alternativno korišćen u nekoliko prilika.
Ostatak leta Z3-BGV koji je izveden pomenutog dana pokazao je da ZTC nije destinacija makedonskog aviona koji je napustio Klisu u 14:19 časova. Preleteo je Mađarsku i ušao je u austrijski vazdušni prostor, gde je sleteo na aerodrom „Wiener Neustadt“ u 15:15 časova.
Fotografije Z3-BGV koje su se pojavile nakon toga pokazuju da je makedonski avion parkiran pored kombija koji pripada kompaniji Urbe Aero, austrijskoj organizaciji za održavanje vazduhoplova koja je sertifikovana za linijsko i bazno održavanje aviona tipa AT-802.
Pretraživanje makedonskog sistema javnih nabavki pokazuje da je DZS krajem novembra sklopila ugovor za godišnju inspekciju aviona Z3-BGV sa španskom kompanijom „Titan Firefighting Company“, koja održava makedonske Er Traktore od 2010. godine, kako u svom servisnom centru u Viveru, tako i u servisu svoje partnerske kompanije – podizvođača ZTC u Hrvatskoj. Slanje Z3-BGV u Urbe Aero je prvi slučaj da se ovaj austrijski servis koristi za održavanje jednog makedonskog aviona iz flote АТ-802А Fire Boss.
Makedonija ima malu flotu od tri AT-802A Fire Boss aviona, registarskih oznaka Z3-BGT (802A-0280), Z3-BGU (802A-0313) i Z3-BGV (802A-0329). Ovi avioni predstavljaju glavnu vazdušnu protivpožarnu snagu Makedonije, što se jasno videlo i ove godine, kada su u periodu između 12. jula i 18. avgusta (nisu leteli samo 25. jula) naleteli 345 časova i 35 minuta u 37 operativnih dana. Mala jedinica DZS-a, iako je operisala sa svega tri pilota, uz podršku šest mehaničara i jednog koordinatora letenja, uspela je da dokaže svoj izuzetan značaj i fantastičnu produktivnost, koju najbolje oslikava činjenica da je tokom tog perioda uspela da izvrši 851 napad na požare, tokom kojih je izbacila 2.297.700 litara vode.