Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024
Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 
Slanje Z3-BGV u Urbe Aero je prvi slučaj da se ovaj austrijski servis koristi za održavanje jednog makedonskog aviona iz flote АТ-802А Fire Boss / Foto: "Titan Firefighting Company"

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

Veb servis za praćenje letova Flightradar24, pokazao je 17. decembra zanimljivo kretanje protivpožarnog aviona Air Tractor AT-802A Fire Boss makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje (DZS).

Poleteviši sa međunarodnog aerodroma Skoplje u 10:06 po lokalnom vremenu, avion registarskih oznaka Z3-BGV (c/n 802A-0329) po prvi put od kada se makedonski Er Traktori nalaze u službi (od leta 2010. godine) ušao je u srpski vazdušni prostor i preletevši Srbiju rutom Vranje – Lebane – Prokuplje – Kruševac – Gornji Milanovac -Valjevo – Šabac – Šid, ušao je u Hrvatsku i prizemljio se na aerodromu Klisa u Osijeku, u 12:26 časova.

U tom trenutku očekivanja su bila da letelica verovatno ide ka Zrakoplovno Tehničkom Centru (ZTC) u Velikoj Gorici kod Zagreba. Tokom svih prethodnih preleta makedonskih AT-802A do ZTC i nazad uvek je korišćena ruta duž jadranske obale (Makedonija-Albanija-Crna Gora-Hrvatska), dok je vazdušni prostor Bosne i Hercegovine alternativno korišćen u nekoliko prilika.

Ostatak leta Z3-BGV koji je izveden pomenutog dana pokazao je da ZTC nije destinacija makedonskog aviona koji je napustio Klisu u 14:19 časova. Preleteo je Mađarsku i ušao je u austrijski vazdušni prostor, gde je sleteo na aerodrom „Wiener Neustadt“ u 15:15 časova.

Fotografije Z3-BGV koje su se pojavile nakon toga pokazuju da je makedonski avion parkiran pored kombija koji pripada kompaniji Urbe Aero, austrijskoj organizaciji za održavanje vazduhoplova koja je sertifikovana za linijsko i bazno održavanje aviona tipa AT-802.

Pretraživanje makedonskog sistema javnih nabavki pokazuje da je DZS krajem novembra sklopila ugovor za godišnju inspekciju aviona Z3-BGV sa španskom kompanijom „Titan Firefighting Company“, koja održava makedonske Er Traktore od 2010. godine, kako u svom servisnom centru u Viveru, tako i u servisu svoje partnerske kompanije – podizvođača ZTC u Hrvatskoj. Slanje Z3-BGV u Urbe Aero je prvi slučaj da se ovaj austrijski servis koristi za održavanje jednog makedonskog aviona iz flote АТ-802А Fire Boss.

Makedonija ima malu flotu od tri AT-802A Fire Boss aviona, registarskih oznaka Z3-BGT (802A-0280), Z3-BGU (802A-0313) i Z3-BGV (802A-0329). Ovi avioni predstavljaju glavnu vazdušnu protivpožarnu snagu Makedonije, što se jasno videlo i ove godine, kada su u periodu između 12. jula i 18. avgusta (nisu leteli samo 25. jula) naleteli 345 časova i 35 minuta u 37 operativnih dana. Mala jedinica DZS-a, iako je operisala sa svega tri pilota, uz podršku šest mehaničara i jednog koordinatora letenja, uspela je da dokaže svoj izuzetan značaj i fantastičnu produktivnost, koju najbolje oslikava činjenica da je tokom tog perioda uspela da izvrši 851 napad na požare, tokom kojih je izbacila 2.297.700 litara vode.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor