Nacionalne avio-kompanije pored svojih osnovnih delatnosti prevoza ljudi i robe, često uzimaju i ulogu promotera svoje matične zemlje. Kao ambasador francuske gastronomije, vina i stila života, „Air France“ je poznat po tome što svi putnici ove avio-kompanije, bez obzira na klasu kojom lete, besplatno dobijaju šampanjac na dugolinijskim letovima.
Osam miliona boca vina i milion boca šampanjca „Air France“ godišnje posluži svojim putnicima, što na letu, što u svojim salonima na aerodromu Šarl de Gol.
– Na visini od 10.000 metara receptori čula ukusa mogu da oslabe i za 30%, pa francuski avio-prevoznik sarađuje sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i najboljim somelijerima na svetu, kako bi putnicima osigurao kvalitet i bogatstvo ukusa u oblacima.
Na mestu glavnog somelijera kompanije „Air France“ Paola Basa, najboljeg somelijera na svetu u 2013. godini, ovog meseca nasledio je Xavier Thuizat. U pitanju je somelijer koji je nosilac najvećih priznanja u Francuskoj (Meilleur Sommelier de France 2022, Meilleur Ouvrier de France 2023) i Mišelinove titule za somelijere (Michelin Guide’s Grand Prix de la Sommellerie 2024).
Thuizat će biti zadužen da sastavi listu vina, šampanjaca i žestokih pića pogodnih da se serviraju na letu. U tom cilju će zajedno sa timom „Air Francea“ organizovati degustacije „na slepo“ u najpoznatijim vinskim regijama Francuske, kao što su Šampanja, Bordo, Burgundija, dolina Rone, dolina Loare i Alzas.
Takođe, počev od 11. juna, „Air France“ će svojim putnicima ponuditi i konsijerž usluge na aerodromu Šarl de Gol u Parizu, jednom od najprometnijih aerodroma u Evropi. U pitanju je usluga koja se dodatno naplaćuje, a namenjena je putnicima ekonomske, premijum ekonomske ili biznis klase, dok putnici prve klase većinu ovih pogodnosti imaju već uključenu u cenu karte.
Paket konsijerž usluga namenjenih putnicima koji na aerodrom dolaze radi poletanja uključuje privatni transfer iz Pariza do aerodroma, uslugu nošenja prtljanja, prioritetno čekiranje i kretanje kroz aerodrom, pratnju do laundža i do izlaza za ukrcavanje u avion. Putnike u dolasku konsijerž pak dočekuje na izlasku iz aviona, obezbeđuje im prioritetno kretanje kroz aerodrom, preuzima njihov prtljag i prati ih do vozila za privatni transfer. Putnike koji su u tranzitu konsijerž takođe dočekuje na izlazu iz aviona, prati ih do laundža i do novog izlaza za ukrcavanje u avion. Paketi konsijerž usluga ne uključuju pristup laundžu, a mogu se platiti novcem ili nagradnim miljama. – stoji u saopštenju avio-kompanije Air France.
Nenad N.
Najzad. Odavno preko potrebno. Svaki put mi je bio potreban konsijerz kad sam bio na CDG . . .
Miki
CDG je jedan od gorih što se tiče snalaženja od jednog dom drugog udaljenog gejta, slažem se.