Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024
[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“
Nova publikacija iz edicije "Yugoslav military aircraft", posvećena jednom od najvećih vazduhoplovno-industrijskih projekata bivše države / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

Dan pre obeležavanja pola veka od prvog leta jugoslovenskog jurišnika Orao iz štampe je izašla knjiga-album „J-22 Orao, Prototip“ u izdanju dobro poznatih entuzijasta, autora i ljubitelja vazduhoplovne zaostavštine Dragana Kolundžića i Vladimira Trifunovića.

Reč je o veoma interesantnoj publikaciji, foto-monografiji, od 30 strana u položenom A4 formatu koja je sadržajno i kreativno posvećena proslavi prvog leta i istoriji upravo prototipova, što jugoslovenskog, što rumunskog koji su se prvi put odvojili od zemlje istog dana, 31. oktobra 1974. godine.

Kako je za Tango Six kazao pokretač izdanja Vladimir Trifunović, publikacija je namenjena zaljubljenicima u vazduhoplovnu istoriju koji su već imali priliku da kupe prethodna slična izdanja iz edicije „Yugoslav military aircraft“.

Foto-monografija obrađuje put inženjera, pilota, tehničkog osoblja kroz pripremu za prvi let, sam prvi let (fotografisan sa zemlje i iz vazduha) i detalje letelice „25001“ u raznim konfiguracijama.

Posebna poslastica za entuzijaste svakako će biti nekoliko fotografija koje do sada nisu viđene.

Knjigu za 1300 dinara možete kupiti u specijalizovanoj knjižari „M Hobby Shop“ ili je naručiti putem mejla: ulgaleb@gmail.com

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Čestitam…

Odgovori
Zo

Cestitam!

Д

Честитке!

Du

Lepa knjiga o lepom avionu. Bravo.

Odgovori
Mi

Zaista šteta da od mlaznih aviona dođosmo do toga da ni dron poput Pegaza nismo u stanju da napravimo u većoj količini. Ali dobro, i to je bar pokazatelj nekima koji tvrde da smo velesila u regionu da vide gde smo sada zaista. Nadajmo se da ćemo bar uspeti da ostvarimo neke rezultate u proizvodnji dronova u budućnosti, mlazna avijacija je izgubljena stvar.

Odgovori
SF

Bio sam deo namenske industrije iz onog po meni daleko boljeg vremena, a i zdravijeg. To bi bila preduzeca koja su proizvodila NVO, kooperativno-usluzna djelatnosti kao i naucno istrazivacke ustanove. Jednom recju jedinstven sistem vojne industrije. Materijalne zalihe su bile ozbiljne za zapoceti proces proizvodnje, gde nije bilo cekanja, ili ono kreni stani. Maksimalno su korisetni potencijali zemlje u vojnom ali i u civilnom sektoru. E sada digresija, za mlade nase ljude, kada sam kao inzenjer poceo da radim, ubrzo sam dobio stan a nakon dve godine kupio sam i automobil, potpuno se osamostalio, a moje preduzece je ulagalo u moju edukaciju sve u cilju krajnjih rezultat. Direktor je imao petogodisnji plan poslovanja koji je morao realizovati. Nisam bio u politici naglasavam! Podela nije bilo ni po kojem osnovu, radnicka prava su bila kvalitetna, benefiti pored plate su me motivisali da ostanem tu gde sam i zavrsio radni vek. Pomislite na naucno tehnicka dostignuca koja smo tada ostvarili! Serije proizvodnje nisu bile 6 ili 12 komada. Uglavnom zalim ove mlade ljude iz moje branse, jer ono sto je meni bilo normalno njima nije dostizno i trazi dugorocno kreditno zaduzenje. A politika je pobedila struku i oni zapravo bolje znaju proces proizvodnje od samih zaposlenih. Stav one drzave je bio mi tebe trebamo kao kadar a ne ti nas. Ne ulazim u kvalitet danasnjih proizvoda, samo kolicina je porazavajuca. Zapamtite Orao je razvijen sedamdesetih. Danas, Soko Mostar, kao fabrika proizvodi samo secanja, dok su hale puste, privatizovane i devastirane. Bezbedno leti Orle nas! Plavo ti nebo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs