Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025
Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele
Dan isporuke crnogorskih Super Galeba Srbiji, 2010. godine / Foto: Goran Stanković, Ministarstvo odbrane Srbije

Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Crna Gora ponovo će pokušati da proda svoje vojne vazduhoplove.

Kako prenose podgoričke ‘‘Vijesti‘‘, ministastvo odbrane Crne Gore raspisalo je tender za izbor procenjivača stare vojne imovine koja je planirana za prodaju, a na listi se između ostalog nalaze avioni, helikopteri, oklopna vozila, višecevni lanseri raketa, i municija različitog kalibra.

Među vazduhoplovima se nalaze dva školsko-borbena aviona G-4 Super Galeb, 10 lakih višenamenskih helikoptera Gazela, kao i delovi za srednje transportne helikoptere Mi-8. Podsetimo, u Crnoj Gori je od osamostaljenja bilo ostalo 17 G-4 od čega je razmenom dobara i usluga Srbija 2010. došla do 6 primeraka od kojih su tri remontovana (jedan se srušio 2017.). U Crnoj Gori G-4 su prestali da lete 2012. godine. U službi su do 2028. godine trebale da ostanu Gazele, ali su one 2021. zamenjene da dva helikoptera Bell 505.

Kako Tango Six saznaje u pitanju su primerci G-4 sa evidencijskim brojevima 23647 i 23690, potom Gazele HO-42 12631, 12634, 12635, Hsn-42 12752, Hi-42 HERA 12703 HO-45 12874 i 12878, HN-45M GAMA 12934, 12935 i 12938.

Crna Gora sada prodaje preostala dva Super Galeba / Foto: Goran Stanković, Ministarstvo odbrane Srbije

Pomenuto naoružanje i oprema su uskladišteni na vojnom aerodromu “Knjaz Danilo” u Zeti, kasarni “13. jul” u Nikšiću, skladištu “Taraš”, kasarni “Milovan Šaranović” u Danilovgradu, i u skladištu Lepetane u Tivtu, prenose Vijesti.

Ukupna vrednost tendera je 50.000 evra sa PDV-om, sastoji se iz nekoliko stavki, a rok za završetak posla je od mesec od dva meseca od dana sklapanja ugovora sa najpovoljnijim ponuđačem.

Crna Gora je trebala da koristi Gazele do 2028. Ne koriste se već nekoliko godina / Foto: Vojska Crne Gore

‘‘Vijesti‘‘ navode da je najviše novca planirano za usluge procene vrednosti vazduhoplovne tehnike, i to 15.000 evra bez PDV-a za 10 lakih višenamenskih helikoptera Gazela sa 783 stavke pripadajućih rezervnih delova, opreme i naoružanja, potom 4.000 evra bez PDV-a za dva školsko-borbena aviona G-4 Super Galeb sa 3.628 stavki njihovih rezervnih delova, i 3.000 evra bez PDV-a za procenu 152 stavke rezervnih delova za srednje transportne helikoptere tipa Mi-8.

Podgorički medij podseća da je prema dugoročnom planu razvoja odbrane za period od 2019. do 2028. bilo planirano da u operativnoj upotrebi vazduhoplovstva Vojske Crne Gore, nakon remonta i modernizacije, ostanu četiri helikoptera tipa Gazela u naoružanoj protivoklopnoj varijanti HN-45M GAMA, ali da se od toga odustalo.

Od ostalog naoružanja se navodi 12 samohodnih višecevnih lansera raketa M63/94 Plamen-S kalibra 128 mm sa 800 raketa za čiju procenu je namenjeno 6.000 evra bez PDV-a (pri tom se napominje da su trebali da ostanu u naoružanju do 2028.), potom takođe 6.000 evra bez PDV-a za 10 oklopnih vozila BOV-1 (reč je o protivoklopnom oruđu POLO M-83), zatim 6 vojnopolicijskih oklopnjaka M-86, dva tenka nosača mosta MT-55A, i jednog tenka za izvlačenje JVBT-55A.

Naveden je i iznos od nešto preko 2.600 evra bez PDV-a za procenu vrednosti palubnih brodskih topova AK-230 kalibra 30 mm, trocevnih i jednocevnih protivavionskih topova kalibra 20 mm, kao i protivavionskih topova “Bofors” kalibra 40 mm.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Il

Ovo treba kupiti cisto da ne kupi neko drugi.

Odgovori
Th

@Ilija
Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw
Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego jos za reciklazu placat. Buducnost je zapad i njene norme. Ne vjerujem da ce Rusi kupovat municiju iz Srbije. Kamoli Kinezi. Za sada samo Ukrajinci ili Amerikanci za njih. Opce ludilo u regionu bi pocelo kada bi se nakon Hrvatske i Srbija odlucila da predje na Leopard-2A8. Nebi me cudilo nakon izbora Srbije (AV) za Rafal. Opet Yugoslavija u
malom u NATO Savezu ili vjerovatnije u nekoj buducoj Europskoj
Vojsci bez udjela Amerikanaca. Narod koji bira Trumpa treba izolirat.

Sr

Mogu li i fizicka lica da ucestvuju? Da se ponovim sa jednim Galebom i jednom Gazelom :)

Ne treba naoruzanje, dobar sam sa komsijana :)

Odgovori
Du

Srbija bi to trebala da kupi sve. Bacači raketa mogu da se modernizuju a helikopteri mogu da i posluže za rezervne delove. Isto važi i za avione i palubne topove. Sve to može da se iskoristi. I još za jeftine pare!

Odgovori
Ma

Neka kupi Srbija i ministra vojske krapovića zvanog Kunte Kinta,no morate imati i banane,jer Krapo boravi na drvo

Mi

Pa pod uslovom da je cena realna I da ima nesto sto se moze iskoristiti nije losa prilika za nas da dodjemo do delovao a mozda, mozda, i koji funkcionalan vazduhoplov.

Odgovori
ma

A gdje su ostali G4?
Sad je kasno ali šteta za te avione – osnova nije bila loša.
Nijedna država nije imala novaca da napravi MK2 koji bi riješio poznate probleme tog aviona da postane respekabilan školski avion.

Odgovori
Ma

Vazduhoplovi zbog vremenskog ograničenja su neupotrebljivi kao i delovi sa njih…jednostavno sve je na kilo kao materijal za reciklazu.
ovde su jedino cevne komponente i to pod uslovom da je L 70 dobri za našu vojsku ….ostalo livada….

Br

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju…
I to je sve kada se sabere

Ž

Branko

Србија 6
Хрватска 7
Словенија 1
Црна Гора три од којих се два нуде на продају

KK

Ukrajina, mozda. I oni imaju neke standarde.

U ovom stanju to je sada samo staro gvozdje.

Odgovori
M

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

Re

Za nas su jedino od svega ovoga zanimljivi Boforsi.Da li se zna koliko ih imaju za prodaju.

Odgovori
Iv

jel kupujemo ili..?

Odgovori
Dr

A do sad smo ih drzali iz inata. Nit je … nit je kuci vodi. Strasno i sramota. G-4 je ipak legenda i po koji pilot u njemu. Poltronstvo je cudo.

Odgovori
Ac

Koliko imaju boforsa?To bi bilo interesantno za nas.

Odgovori
NS

Boforsi su najverovatnije brodski L60 a ne L70 tako da nisu interesantni za Pasarse.

Go

EUR 2.000 za G-4?! Da sam u Crnoj Gori/Srbiji tačno bih ga kupio za dvorište!

Odgovori
Ž

Golub

Погрешно сте разумели, није то цена авиона.

“tender za izbor procenjivača stare vojne imovine koja je planirana za prodaju“ који је вредан 50 хиљада евра од чега се 4.000 односи на два Г-4.

Pa

@Golub,
taj iznos morate uplatiti da bi ucestvovali na natjecaju.

Nu

Bofors..nikada ne zastereva trebalo bi ih kupiti..ne traze hleba

Ž

Niste razumeli… 2000 evra je da daš procenitelju da proceni stvarnu vrednost tih aviona.

Go

@Živojin Banković

Šteta :) U svakom slučaju, 50 hiljada evra je smešna suma, jedan malo jači auto. Bilo bi lepo da neki muzej otkupi i sačuva te retke ptice. Ne Beogradski, oni ih vec imaju, ali bi bio kuriozitet negde van ex-Yu prostora.

To

zagrebačka firma je kupila desetak G4 ,prije 10 god,da li se nešto zna o njima?

Odgovori
Mi

I mene ovo zanima, da li je bar neki deo aparata remontovan?

Ž

ZPZ Aerospace je негде 2011. из Црне Горе купила 7 Г-4, ниједан није ремонтован. Није ни било реално.

Mi

Sve ovo ode u Ukrajinu, bilo bi odlično kad bi bar izvukli deo vozila ali male su šanse, naročito za VBR. Gazele i Galebove treba poslati u zasluženu penziju i menjati za H-145m i M-346.

Odgovori
Gr

Novi školski avion i heli će se sigurno jednog dana kupovati, ali zašto ne iskoristiti priliku i dopuniti stokove rezervnih delova za G4 i Gazele kad se već nude? Tu sigurno ima nekih korisnih stvari koje se vše ne proizvode a mogu da nam znače..
Realno najveću korist od svega ovoga što se prodaje bi imala Srbija. Jedino BOV1 i M86 to nam stvarno ne treba..

To

Mi ćemo to uzeti ko bi drugi. Oklopnjaci nam trebaju što za rezervu ili modernizaciju. Artiljerija je dobro došla. Od aviona verovatno da nema ništa al možda mogu da se iskoriste bat za delove. Game su mi zanimljive par kom sigurno može da se osposobi.

Mi

Ljudi, nemojmo stalno imati mentalitet krpljenja. Gazele imaju 50 godina, odradile su svojе, G-4 isto tako. Vreme je da presečemo i pređemo u 21. vek. Pogledajte kokpit Gazele i H-145 i sve će vam se samo otkriti, isto važi i za G-4 i M-346. Mlade pilote sigurno nećemo privući letelicama od 50 godina. VBR-ovi i BOV vozila bi već i mogla da se iskoriste, ali to je već viđeno da ode za Ukrajinu jer je tamo ozbiljan deficit ovih sredstava.

Sr

Nazalost, tuzno izgledaju slike G4, u potpunosti dotrajali i ne odrzavani. Postavlja se pitanje da li ti vazduhoplovi mogu da posluze nasoj vojsci? Analizirajacu sve prethodne njihove rasprodaje, pitanje je zapravo, s cim vise i raspolazu. Isao sam na more letos, pa u jednoj od luka video brodove od JNA, katastrofa, sta ih sprecava da ih bar iseku u staro gvozdje, a ne da turnu i zauzimaju prostor. Voleo bih kada bi se moglo doći do trenutnih slika od G4 i Gama. Znam da je Republika Srpska bila zainteresirana da svoje avione ustupi Srbiji, ali nivo BiH nije zeleo i to je spreceno, takodje propadaju danas.

Odgovori
Ci

Jel ovo najava da bi Srbija mogla da kupi taj otpad i krš. Ako jeste to samo vodi do bacanja novca jer i sami se trudimo da kupujemo novo i da se rešavamo starog.

Odgovori
Br

Samo Bofors od svega ovog nam treba

Odgovori
Dr

Ovo sigurno uzimamo mi, poznati smo sakupljači sekundarnih sirovina.

Odgovori
Ne

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

Odgovori
To

To sve da se kupi jeftino, doveze tamo na aerodrum i modernizuje na G2 standard – mozda u kooperaciji sa Izraelom, ili KInom, posto Rusija zbog sankcija kolektivnog zapada ne moze da isporuci modernu avioniku. Ali ko zna, kako je krenulo rat uskoro zavrsava, Rusi se nalaze na pragu pobede, pitanje je dana kada ce rezim u Kijevu kolabirati zajedno sa njihovim pomagacima.

Odgovori
Bo

Wow genijalan komentar.
U dve recenice-
Tekst koji govori o prodaji polovne opreme iz CG ti si u komentaru sve to povezao sa ratom u Ukrajini,rezimu iz Kijeva,moderna avionika iz Rusije,kraj sankcija i pobeda Rusije.
Kakva masta

Ne

Ovo može kupiti samo neki muzej i dio toga Ukrajina. Beznadežno zastarjelo i ne koristi praktično nitko više.

Odgovori
Da

Napravite crowdfunding za ove Galebe,pa da se poklone nekoj tehnickoj skoli ili muzeju.
Lako i brzo bi se skupio novac za njih.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor