[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer
Arčerov prototip letelice „Midnight“ N302AX, C/N 001 / Foto: Arčer

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je večeras na skupu u Davosu da Srbija namerava da kupi najmanje tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer sa kojom je, kako je izjavio, potpisana i „neka vrsta memoranduma (o saradnji)“.

Vučić je dao i rok Direktoratu civilnog vazduhoplostva da do sredine 2026. godine završi sve što se tiče „priprema i regulative“ kako bi se letelice prikazale na EXPO 2027 događaju.

Predsednik Srbije i dalje ne isključuje kinesku opciju, koju je Tango Six pre par meseci identifikovao kao kompaniju eHang.

– Razgovarali smo ovde sa predstavnicima kompanije Arčer, to je jedna od najpoznatijih kompanija koja se bavi onim što mi nazivamo „letećim automobilima“, avionima bez pilota, letećim taksijima i svim ostalim stvarima. Sa njima smo već potpisali neku vrstu memoranduma i dogovor napravili za EXPO 2027. godine.

Mnogo toga naučio pošto tu sad imate posebna pravila u svetu FAA, EASA za Evropu koja su još teža i morate sve bezbednosne kriterijume da ispunite. Mene je, možda je to ljudima u Srbiji zanimljivo, interesovalo šta se dešava ako naiđe jato ptica, da li može mašina da bude ugrožena. Zaista ne može i sigurnije je mnogo od helikoptera zato što helikopter ima jedan rotor ili maksimalno dva. Oni ovde imaju 12 motora sa šest baterija koje su i dijagonalno povezane tako da u svakom trenutku imaju izobilje izvora energije tako da u svakom trenutku imaju dovoljno snage i mogućnosti da vas sigurno prizeme.

I to su stvari koje su izuzetne jer mi hoćemo na Expo da pokažemo da smo zemlja koja se najbrže modernizuje, koja najbrže raste u Evropi, zato smo razgovarali i već krenuli da dogovaramo kupovinu najmanje tri letelice. Letelice sa kompletnim bezbednosnim paketom i svim ostalim, a onda razgovaramo i sa našim kineskim prijateljima, oni to rade drugačije. Ovi ljudi rade to sa krilima dakle da bi mogli i više da uzlete i da duže opstanu u vazduhu i da to nema samo turističku namenu.

Kinezi su već dosta razvili i u nekoliko gradova imaju, za one koji ne znaju, te leteće automobile. Tako da i mi ćemo da žurimo da probamo da do sredine 2026. završimo sve što se tiče priprema i regulative i svega da bismo mogli 2027. da se vozimo u tim automobilima.

To je važno i zbog mladih ljudi, jer kada mladi ljudi u našoj zemlji vide da Srbija prihvata najmodernije tehnologije, onda oni žele da pokažu. I to stvara novu kvalitativnu bazu za razvoj takvih kadrova, za razvoj takvih ljudi i mislim da su to velike stvari za našu zemlju. – izjavio je Vučić.

Predsednik Srbije je već pominjao Arčer u julu prošle godine na Fijatovoj ceremoniji u Kragujevcu, budući da je kompanija Stelantih jedan od investitora u američku eVTOL kompaniju.

Mesec dana ranije, Vučić je detaljnije obrazložio ideju o korišćenju eVTOL letelica kao promotivnog aspekta tokom EXPO priredbe, dok je potpisivanje MoU dokumenta u ovoj oblasti bilo planirano i sa Erbasom.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Il

Covek bas ima fetish prema tim tzv. letecim automobilima. Letece par dana tokom Expo i posle u djubre. Dzabe se bacaju pare.

Odgovori
iv

nit mi treba Expo nit ova leteca cudesa. Ludak je predsednik u drzavi gde je predsednicka funkcija maltene titularna al ON gradi expo, kupuje avione rakete ,ne skida se sa television. Zar bas I na T6 moramo da ga gledamo I slusamo?

Odgovori

Opet pritiska institucije sa rokovima. Nista nije naucio.

I sta je cilj ove avanture, da zaduzi gradjane sa ovom kupovinom kako bi mogao da paradira na EXPO i izbegao da ispadne smesan sa najavom o letecim taksijima.

Narod sit a masina za pranje novca zvana EXPO pozadini puni dzepove po planu i van vidnog polja naivnog gradjanina ispranog mozga medijima sa nacionalnom frekvencom.

Odgovori
Iv

Opet je otišao van zemlje bez lekova.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs