Pukovnik Dragan Pavlovski zvanično je preuzeo poziciju novog komandanta makedonskog vojnog vazduhoplovstva, vazduhoplovne komponente Armije Republike Severne Makedonije, formalno nazvane Vazduhoplovni Ving.
Primopredaja dužnosti izvršena je skromnom vojnom ceremonijom koja je održana 17. aprila u kasarni „Narodni heroj Strašo Pindžur“ na aerodromu Petrovec, koji se nalazi na oko 15 km jugoistočno od glavnog grada Skoplja.

Pukovnik Pavlovski, koji je pilot helikoptera, preuzeo je dužnosti od prethodnog komandanta jedinice, pukovnika Igorča Stoimenovskog. On je deveti komandant vazduhoplovstva koje je osnovano 10. aprila 1992, a prvi put poletelo 10. juna 1992. godine. Ovom službom do sada su komandovali gen. Mile Manolev, gen. Zvonko Stojanovski, puk. Dragi Arnautovski, puk. Vladimir Lazarov, puk. Kire Kolevski, puk. Robert Malezanski, puk. Stojko Pejovski i puk. Igorčo Stoimenovski.
Promena u rukovodstvu makedonskog vojnog vazduhoplovstva dolazi u kritičnom trenutku kada se služba priprema za postepeni prelazak sa sovjetskih transportnih/jurišnih helikoptera Mi-8MT/17 (NATO: Hip-H) na najsavremenije srednje višenamenske helikoptere AW149 i lake dvomotorne helikoptere AW169M, po četiri od oba tipa naručena su od Leonarda prošle godine u kontroverznom sporazumu vrednom 249,9 miliona evra.
Kontroverza je izbila kada je tadašnja vlada prvo izvestila da je vrednost Sporazuma 230 miliona evra, da bi potom saopštila da su naknadni pregovori dodatno povećali ovu vrednost na konačnih 249,9 miliona evra, što predstavlja značajno povećanje od 8,65% u odnosu na početno objavljenu vrednost sporazuma.
U vreme potpisivanja Sporazuma, tadašnja politička opozicija koja sada vodi vladu Severne Makedonije optužila je tadašnju tehničku vladu u Skoplju da umesto borbenih helikoptera kupuje transportne „koji ne povećavaju vatrenu moć Armije u vreme kada je bezbednost u Evropi očigledno i ozbiljno ugrožena“. Takođe su optužili tehničku vladu da je završila proces nabavke i potpisala sporazum samo nekoliko nedelja pre predsedničkih i parlamentarnih izbora u zemlji koji su održani 24. aprila i 8. maja 2024. godine, na kojima je opozicija ostvarila značajan uspeh.
Planirano je da helikopteri stignu u periodu od avgusta 2026. do kraja 2028. godine, pri čemu će prvo biti isporučeni AW169M.
Međutim, nabavka novih helikoptera sada je očigledno u krizi i predmet je novih pregovora između vlade u Skoplju i proizvođača Leonardo. Ovo je usledilo nakon ponovljenih javnih izjava ministra odbrane Severne Makedonije Vlada Misajlovskog koji je nedavno otkrio postojanje spornih tačaka između ugovornih strana.
Misajlovski je izrazio značajne rezerve prema Sporazumu, insistirajući da nije bio jednak za sve, i da značajno favorizuje italijanskog partnera na štetu interesa države Severne Makedonije. Takođe je kazao da postoje problemi koje treba rešiti pre nego što se Leonardu isplati druga rata od 35 miliona evra i nastavi realizacija Sporazuma.

Vlada u Skoplju ostaje potpuno zatvorena kada je reč o informisanju javnosti o tome koji su aspekti Sporazuma problematični i koji će biti predmet razgovora (ponovnih pregovora) sa Leonardom, tvrdeći da je sporazum poverljiv.
Međutim, Vlada je objavila i da je aktivirano Koordinaciono telo za arbitražne postupke (KTAP) kako bi se izabrala advokatska kancelarija koja će podržati pregovore sa italijanskom kompanijom. Na svojoj sednici od 6. marta, vlada je naložila KTAP-u da zatraži predloge za pravnu podršku od šest međunarodnih advokatskih kancelarija: Three Crowns LLP, Herbert Smith Freehils LLP, Debevoise & Plimpton LLP, Freshfields LLP, Clifford Chance LLP i Latham & Watkins LLP.
Prema rečima zamenika premijera i ministra transporta Aleksandra Nikolovskog koji predvodi KTAP, arbitražna komisija ima ovlašćenje da angažuje advokatske kancelarije u trenutnoj fazi u svrhu konsultacija.
– Naša glavna namera je da izbegnemo scenario arbitraže, tako da trenutno biramo advokatsku kancelariju sa stručnošću u švajcarskom pravu, s obzirom na to da je Sporazum potpisan u skladu sa švajcarskim zakonodavstvom. Ovo je period konsultacija, zbog postojanja različitih tumačenja ugovora. Dakle, naš cilj nije raskid ugovora. – izjavio je Nikoloski.
Ova izjava je dopunjena početkom aprila 2025. godine vladinim saopštenjem da je advokatska kancelarija Three Crowns LLP izabrana za savetnika u predstojećem procesu ponovnih pregovora sa Leonardom.
Blue
Sto bi rekli nasi domaci zabrinuti strucnjaci “zasto ce im helikopteri, oni su u NATO paktu sa kim ce da ratuju?”
Vladan Radovanovic
Moraju da imaju. Air Policing će raditi Grčka ili Bugarska, ali oni ne mogu raditi 3.zadatak RV, Search and Rescue. Mogu, Ali u tom slučaju Država bukvalno prestaje da postoji formalno, što hrišćanski deo be sme da dozvoli. Na žalost, SMKD ima ogromne interne probleme, i mi kao severbi sused moramo da učinimo sve da im pomognemo.
Blue
@Vladan Radovanovic U pitanju je sarkazam
Grga
Pa sad, ako su hteli baš čistokrvnog borbenog helija iz Evrope mogli su da biraju samo između Manguste i Eurokoptera. Ovaj prvi sem kooperacije s Turcima nije nigde izvožen, a Tigar bi bio promašaj u najavi.
Svakako bi Airbusova kombinacija H145M/H225M bila bolja opcija ali Bože moj..
Tihac
Svima sam reko da ce da bude problem oko Leonarda. Bas svima. Epa evo vam…
Trebali su 4 H145 i 4 H215.
Miki
@Tihac
Moj deda, čim je video Titanik, odmah je znao da će potonuti.
Svima je govorio da će potonuti. Baš svima.
Neprekidno je ponavljao, ljudi, potonuće, POTONUĆE!
Ponavljao je to sve dok ga nisu izbacili iz bioskopa.
Vasilije
Nije u tome stvar , nego su ovi sto su sada u zmk vladi pred izbore vodili tajne pregovore sa kinezima da kad dodju na vlast kupe kineske helikoptere ( cak je Danas pisao tada o tom) ali ih je bivsa ministarka pretekla sa ugovorom sa italijanima pa sada ovi kada su dosli na vlast traze nekakav nacin da otkazu italijanima sve se nadajuci da zbog otezanja italijani ima sami da odustanu a celo vreme se salje prica kako oni “ ne otkazuju narudzbu“ ( ionako Misajlovski je vec u vojsci naredio ukidanje dodataka i smanjenje plata pa nezadovoljstvo raste)