Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

6. nov 2025

Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

4. nov 2025

Hrvatsko-slovenački borbeni zemaljski besposadni sistem za borbu protiv dronova

31. okt 2025

U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću

29. okt 2025

Turska konačno obnavlja flotu borbenih aviona: Potpisan ugovor za nabavku EF-2000 sa Velikom Britanijom

28. okt 2025

[NAJAVA] Veliko finale dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: „Poslednja šansa“ za mlade pilote Mornarice i Marinaca

26. okt 2025

Učešće Rusije na vazduhoplovnoj izložbi „China Helicopter Exposition 2025“, glavni aduti helikopteri Ansat, Mi-8/17 i Ka-32

25. okt 2025

Među klijentima češkog „LOM PRAHA“ Bugarska, Hrvatska i Poljska, zainteresovani i za vojno tržište Srbije

24. okt 2025

Nagoveštaj još jedne narudžbine Rafala za francusko ratno vazduhoplovstvo

23. okt 2025

Indonezija dodatno diversifikuje inventar borbenih aviona od čak šest različitih proizvođača: Najavljena nabavka kineskih J-10

21. okt 2025

„Miraž 2000D još nije rekao svoju poslednju reč“: Francuska namerava da lovce-bombardere koristi i za uništavanje dronova

17. okt 2025

Daso proizveo 300-ti višenamenski borbeni avion Rafal, do sada naručeno 533 primerka

9. okt 2025

„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona

8. okt 2025

Bugarskoj isporučena još dva naručena F-16, ponovo problemi sa već isporučenim avionom

6. okt 2025

[NAJAVA] Nova epizoda dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: Bliska vazdušna borba

5. okt 2025

[REPORTAŽA] „Malta International Airshow“: Vazduhoplovni spektakl iznad Mediterana uz prvo učešće (MUP-a) Srbije

2. okt 2025

[PARTNER 2025] EDePro predstavio naslednika ALAS-a, raketu A-50

1. okt 2025

[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude

30. sep 2025

[PARTNER 2025] PR-DC treći put na Partneru: Zaokružen FPV portfolio, razvija se nova anti-dron kinetička platforma

29. sep 2025

[PARTNER 2025] EDePro raketa ALAS XX ušla u naoružanje Vojske Srbije

29. sep 2025
U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću
Kapetan Zoran Radosavljević u lovcu MiG-29. Kada je završio preobuku sa MiG-a 21 bio je jedan od najmlađih kada je prešao u 127. eskadrilu / Foto: Darko Perišić

U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću

Kako je pre dve nedelje na stranici svoje političke organizacije objavio vlasnik Tehničkog remontnog zavoda Bratunac (TRB) Slavenko Ristić, u Gornjoj Trnovi započela je izgradnja puta do mesta pogibije pilota Zorana Radosavljevića čiji avion su 1999. godine oborili lovci NATO saveza.

Tango Six je pre šest godina u sklopu promocije druge knjige izdate u okviru našeg izdavačkog brenda „Tango Six Publishing“ objavio detaljniju priču o Radosavljeviću uz do tada ređe viđene fotografije.

Kako je Ristić kazao za Tango Six, odlučio je da ličnim sredstvima finansira uređenje puta do mesta pogibije Zorana Radosavljevića ali i da u drugoj fazi dodatno uredi samo mesto gde je pronađeno njegovo telo:

– Radovi će se izvoditi u dve faze, u prvoj je predviđeno da se izgradi pristupni put do mesta gde se danas nalazi spomenik, u dužini od 500 i širine tri metra. Druga faza podrazumeva uređenje samog mesta gde je pronađeno telo pilota, a tu je planirano i postavljanje klupa.

Ideju o izgradnji pristupnog puta podržala i lokalna zajednica, čiji su predstavnici obećali da će pružiti tehničko-pravnu pomoć za realizaciju projekta.

Kontaktirano je i ministarstvo odbrane BiH, i postoji mogućnost da se dobije jedan rashodovani avion koji bi bio postavljen u blizini spomen-obeležja majoru Radosavljeviću.

Završetak radova celokupnog projekta planiran je za 26. mart 2026. godine, na godišnjicu Zoranove pogibije. – kaže Ristić za naš portal.

Piloti 127. lae: majori Slobodan Tešanović i Ljubomir Đorđević, i kapetani I klase Radosavljević i Milovan Đorđević / Foto: porodica Radosavljević

– U Trnovi se osjećam komotno, svoj na svome. Ima u tom mjestu neka posebna energija, koja se projektuje i na njene mještane, pa tako i na nas Ristiće. Ni ja nisam izuzetak. Malo selo burne prošlosti, nikada ga nisu mogli zaobići istorijski događaji. Jedan takav desio se na samom kraju prošlog vijeka, kada je Srpski Vitez sa neba pao u Donju Trnovu.

Mi, Trnovci, imamo želju da se odužimo kapetanu Zoranu za hrabrost koju je pokazao i žrtvu koju je podnio u odbrani zemlje od agresora. Ličnim sam sredstvima finansirao kompletnu izgradnju puta do mjesta na kojem je nađeno tijelo kapetana Zorana, i na to sam jako ponosan.

Neki će reći da je to što gradimo običan seoski put, ali za mene je mnogo više od toga. Njime gradimo most ka budućim generacijama kojima će kapetan Zoran Radosavljević biti uzor patriotizma, podsjetnik da hrabrost i žrtva nisu mit, nego izbor. – kazao je Ristić za Tango Six.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fr

Ministar odbrane BiH Zukan Helez da vam da „neki“ rashodovani avio za spomenik pilotu RV i PVO SRJ unutar BiH, čisto sumnjam. Neka postavi nešto Ministarstvo Odbrane Srbije. U Sarajevu ima spomenik KuK pilotu Oskar DudićU koji svake godine posjećuje/održava Austrijski EUFOR.
https://www.klix.ba/magazin/kultura/znate-li-pricu-o-austrougarskom-pilotu-oskaru-dudicu-ciji-se-spomenik-kod-sarajeva-obnavlja/190509033

Odgovori
KK

Na Balkanu je zivot jeftin zato treba na Balkan doci na letovanje, zimovanje, ekskurzije i sl, vremenski ogranicene manifestacije.

Drugacije se izlazete nekim losim scenarijima koje donosi zivot na ovom prostoru. U sto spadaju i ratovi, losa medicinska nega, korupcija itd.

Mu

@KK
Problem Balkana je upravo u tim „ljudima“ koji dolaze na Balkan na „letovanje, zimovanje, ekskurzije i sl. vremenski ograničene manifestacije“, čitaj safarije na „divlje životinje“. Svi oni imaju nekakav paralelan život u Parizu, Londonu, Miamiju i sl. Nikad im nije bilo u interesu da život na Balkanu bude dobar, upravo suprotno. Oni su pakao svima nama.

al

Ko god je naredio da se ovi mladi ljudi šalju u smrt sa polu ispravnim avionima koji su i da su potpuno ispravni bili daleko inferiorniji i zastareliji od neprijateljskih..

ogrešio se..

Zorane Radosavljeviću, večna ti slava !

Odgovori
Ja

Ti mladi momci jedva su cekali da polete ne u smrt vec u slavu ,slava mu.

Jo

Niko nije jedva čekao da poleti 1999., to je notorna laž i perfidan mit. Bili su spremni da polete, ali svesni bespomoćnosti i uzaludnosti tog čina. Nivo stresa među tim ljudima je u to vreme bio nezamisliv, i ostavio je trajne posledice.

Pe

Nisu bili poluispravni. Bili su ispravni ali ne modernizovani pa su ih ometali kao od šale. MIG29 je bio obaveštajno provaljen krajem 80ih prebegom konstruktora radara i kupovinom aviona nakon pada SSSRa od strane Amera širom istočne Evrope. Sve smo znali a preduzeli ništa.
Drugo, taktika upotrebe je bila pogrešna ali su je izgleda izabrali sami piloti. Niko od generala nije hteo odgvornost. Što je sramno.

Pe

@Perko
Ako je resurs aviona istekao 1996, onda je to neispravan avion. Otkazi radara, SPO-a, generatora struje su bili redovni. Blokovi elektronike koji bi trebalo da se mijenjaju kao cjelina su krpljeni u radionicama – lemljeni.
Bas me zanima od ovih pilota koji su poletjeli na SRJ te 1999 – koliko njih bi nastavili let nakon otkaza radara ili uredjaja za detekciju radarskog zracenja.
Taktika je bila pogresna, bila je pod uticajem politike. Jedan general-pilot koji je imao veze sa vladajucom partijom je prozivao pilote „da se malo gine“. Postoje price da je njegov izbor taktika da se leti na 3000m visine u susret cilju. Opet, ocigledna je bila i neuigranost PVO i LA, jer su obarani piloti od strane Kubova.
MiG-29B je svakako bio zastario, kao i cijeli sistem upotrebe LA. Da su piloti letjeli na najmodernijim F-16, isto bi prosli, jer su ratovali sa razvijenim sistemom koji je dokazan u brojnim operacijama.
I na kraju – ja vjerujem da niko od pilota nije gajio iluzije da moze nekakav ucinak da ima. Mozda su poletali sa idejom da bi mogli da cvaknu neki avion NATO, ali su sasvim sigurno znali da je to 99% let bez sletanja. Najbolja potvrda je nacin na koji je Milenko Pavlovic preuzeo avion i sta je rekao tom prilikom. Znali su oni dobro stanje aviona, svoj (ne)nalet u prethodnom periodu i sve okolnosti.

Ja

@ Jovan Po vama je odbrana otadzbine uzaludni cin po svemu sudeci neverovatno,drugo i sami ti zlotvori koji su nas napali bili su pod ogromnim stresom sto je verovatno i normalna stvar pronadjite njihova svedocenja pa ce te videti i sami

Il

Resursi na Mig29SM isticu za par godina pa neka Srbija donira neki od rashodovanih.

Odgovori
Fi

Poštena ideja, to za rashodovani MiG-29. Svakako još lete i na onih nekoliko preostalih koje smo svi skupa kupili u zajedničkoj državi.

Pe

Hrabrost i zrtva su izbor! To je poziv.

Odgovori
Kn

Neka im je laka zemlja srpski junaci nasi

Odgovori
Jo

Slavljenje uzaludne, bespotrebne smrti kao ideala. Nije ni čudo što je Balkan proklet, sami smo ga prokleli.

Odgovori
Pe

Ono, bukvalno svaka država podiže spomenike onima koji su iskazali hrabrost i druge vrline. Ako prošetaš po glorifikovanom zapadu imaš ih na svakom ćošku…

Ne

Jovane

Da su nam preci tako mislili sada nas ne bi bilo. Borba za svoje je normalna stvar. Kada si napadnut, radis sta mozes, pa koliko god da si slabiji.

Mi

Jovane, ne znas sta to znači braniti svoje od napad jačeg.

Ja

Siptari na KIM dizu spomenike kojekakvim zlotvorima pa cak i Bilu i Hilari Klinton a mi nebi trebali svojim herojima neverovatno.

Vl

Pohvalna stvar.

Odgovori
Ne

Lep gest c. Ristica. Valjda ce se naci neki avion. Mozda neki i od onih sto ih ima dosta oko Muzeja.

Odgovori
Mi

Poljaci danas podigli Migove 29 da prsretnu Rusa.
Malo aviona danas moze da se digne u vazduh i stigne uljeza tako brzo kao MiG-29. Sa jakom modernom podrskom sa zemlje ili AWACS aviona, i modernim VV raketama, MiG 29 je jedan od nJboljih air policing aviona.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor