Srpska nacionalna avio-kompanija saopštila je danas da je prvi put u istoriji neto profit veći od 50 miliona evra. Ukupan godišnji prihod Er Srbiji u 2024. godini, takođe po prvi put, iznosiće više od 700,3 miliona evra.
Iz avio-kompanije saopštavaju i da su zahvaljujući dobrom finansijskom poslovanju tokom prethodne godine restrukturirali i poslovne aranžmane sa jednim od lizing partnera i postali vlasnici tri aviona. Kako Tango Six saznaje, reč je o Erbas A319 letelicama registracija YU-APA, YU-APE i YU-APF.
Najavljeno je da se četvrti A330 očekuje „u narednim danima“.
– Nakon plaćanja poreza državi, profit kompanije iznosiće 41,3 miliona evra, što je bolji finansijski rezultat u odnosu na do sada rekordnu 2023. godinu. – navodi se u saopštenju Er Srbije.
– Tokom 2024. godine naša flota je osnažena sa tri nova aviona tipa ATR 72-600, jednim erbas A330-200 avionom za dugolinijski saobraćaj i jednim avionom tipa embraer E-195. Podmlađivanje i širenje flote, kao i uvođenje novog tipa aviona podrazumeva značajne troškove i velika ulaganja.
Uprkos tome, prema preliminarnim informacijama ostvarili smo bolji operativni i neto rezultat u odnosu na 2023. godinu na koju smo do sada bili najponosniji. Nastavićemo da poslujemo odgovorno i strateški, u najboljem interesu kompanije, države Srbije i svih naših putnika, trudeći se da doprinesemo daljem rastu Er Srbije. – rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.

Kako se dalje navodi u saopštenju, Er Srbija je u 2024. godini, u redovnom i čarter saobraćaju, prevezla više od 4,4 miliona putnika. Sa aerodroma u Beogradu, Nišu i Kraljevu realizovano je preko 47.000 letova na 87 ruta ka 33 zemlje na četiri kontinenta. Flota kompanije trenutno ima 27 letelica, odnosno tri širokotrupna aviona, četrnaest uskotrupnih i deset turboprop letelica. Treći erbas A330-200, registarske oznake YU-ARD brendiran u boje i oznake specijalizovane izložbe EXPO 2027, u Beograd je stigao početkom oktobra 2024.
– Er Srbija je već početkom 2025. godine mrežu destinacija proširila još jednom, veoma važnom tačkom. Pored Njujorka, Čikaga i Guangdžoua, srpska nacionalna avio-kompanija u dugolinijskom saobraćaju od 11. januara leti i do Šangaja. Letovi do tog grada realizuju se dva puta nedeljno.

Kompanija je ranije najavila i dalje širenje evropske mreže destinacija, pa će od 18. aprila ponovo biti uspostavljeni i direktni letovi Er Srbije između Beograda i Firence, dok će od 10. juna biti uspostavljeni i redovni letovi između Beograda i grada Algero na Sardiniji. Na taj način, broj gradova u Italiji do kojih leti srpska nacionalna avio-kompanija biće deset. Er Srbija planira da 6. juna uvede i direktnu avio-liniju između Beograda i popularnog grčkog ostrva Mikonos. – navodi se u saopštenju Er Srbije.
Dejan
Red bi bio da Ivana Španović, Tijana Bošković, Jasna Šekarić krste neku od letelica Air Serbia-e
Zoran
Predlažem pre njih Milunku Savić i Ivu Andrića.
Dejan
@Zoran
Zorane Air Serbia kaže žive legende. Zato i nose imena Novak Đoković, Vlade Divac, Dejan Stanković, Miki Manojlović… Širokotrupni su i pod JAT-om bili Nikola Tesla, Mihajlo Pupin, Edvard Rusijan pa je sa tom praksom nastavljeno.
MECH
BOLJE DA SU DAVALI IMENA AVIONIMA PO GRADOVIMA SRBIJE(NIS,NOVI SAD,KRALJEVO VRANJE…..)
Neša
slažem se
Perko
Mmmm ne. Onda neko proda taj avion ili ne daj Bože padne pa bude pao Kragujevac. Nešto kapitalno i vojno ima nekog smisla da nosi imena gradova.
Poput velikih vojnih brodova i sličnog, ovako bih se zadržao na nečemu što je zapravo promocija kulture i nauke zemlje ali i povezivanje kompanije sa međunarodno poznatim imenima.
Kobajagi počast ali u drugim državama bi morali da za ove stvari istovare brdo keša za razna prava za korišćenje ličnog imena, brenda i slično.
Alek
Koliko trenutno aviona u wet leasu jos leti za AS pored ovih 27 (za koji dan 28)?
Jelena
„Dejan Stanković“ je više nego smešno. Toliko njih ispred njega, boljih, kvalitetnijih…
Rex
Sad ispade da je kupovina tri aviona usputna vest…
Perko
Mislim da većina koja je čitala tekst taj deo uopšte nije usvojila kao informaciju. Er Srbija konačno vlasnik nekog aviona :)
Dejan
Pa skoro i da jeste! YU APA ima 20 godina, YU APE 17,4 a YU APF 17,2
Dragan
Do sad je bilo “ kakva je to kompanija , nema ni jedan Avion u vlasnistvu “ sad niko ni da mukne ! nasim Ljudima je skoro nemoguce ugoditi !
Yrraf
Ne brinite, sad će biti „kupuju grobove stare 20 godina, bolje da leasuju“. :)
BpaHko
Dragane, Dragane, Dragane, Dragane, Dragane, Dragane ne radis ono sto sam ti rek’o… Letelice su preko 15 godina stare… Cemu da se radujemo? Polovnim Golfovima 3?
Misko
Dejan Savicevic. Il genie.
Salu na stranu , sljedeci sirokotrupac mora se zvati
Milutin Milankovic