BEG airport status
Danny Kondić – ovo je novi prvi čovek Jata?

Danny Kondić – ovo je novi prvi čovek Jata?

BEOGRAD – Prema očekivanoj menadžment strukturi “novog“ Jata, operativno rukovodstvo kompanije biće postavljeno od strane novog manjinskog vlasnika, nacionalne avio-kompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata. Tango Six analizira biografiju čoveka za koga se spekuliše da bi mogao biti novi generalni direktor kompanije.

 

Danny Kondić. Novi direktor Jata?
Danny Kondić. Novi direktor Jata?

Pregovori i poslednja usaglašavanja procesa akvizicije manjinskog udela Jata od strane Etihad Airwaysa privode se kraju. Uprkos nekoliko poslednjih komentara srpskog ministra saobraćaja i neočekivanog ispada prvog potpredsednika Vlade, na snazi je embargo svih vrsta informacija do potpisivanja prvog zvaničnog papira koje se može očekivati u formi konferencije za medije do kraja ovog meseca.

Ipak, pre nekoliko nedelja Tango Six je došao do informacije od strane nekoliko dobro obaveštenih izvora o predloženom imenu mogućeg prvog čoveka nove zajedničke kompanije Srbije i Emirata koji je po poreklu Srbin.

„Rezervacija“ bilo kog imena i njegovo curenje u krugovima stručne javnosti ne mora značiti da će do tog postavljenja zaista i doći ali analiza radne biografije Danny Kondića, čoveka za kojeg se veruje da će biti novi direktor zajedničke kompanije, ukazuje na zanimljivo podudaranje onoga što je potrebno novom Jatu i radnog iskustva koje ovaj profesionalac poseduje u oblasti komercijalnog vazdušnog transporta, industriji turizma i menadžmentu.
 

Radna biografija

 
Kondić je rođen u Australiji u porodici srpskih emigranata i prema radnoj biografiji koja se može rekonstruisati ukrštanjem više izvora, Jat bi mogao dobiti najkvalifikovanijeg direktora u svojoj istoriji:

Diplomirao je 1987. godine u Sidneju na Univerzitetu “New South Wales“ u oblasti trgovine dok je MBA iz oblasti međunarodnog biznisa i marketinga sidnejskog „University of Technology“ zavšio 1997. godine.

Od avgusta 1997. do oktobra 2001. bio je zaposlen u Qantasu kao menadžer razvoja poslovanja za jugo-istočnu Aziju, novembra 2001. prelazi u još jednu renomiranu avio-kompaniju, Malaysia Airlines gde do decembra 2004. obavlja dužnost njenog šefa prodaje za ceo svet.

U periodu od 2005. do 2007. bio je direktor predstavništva jedne od najvećih turističkih agencija na svetu Kuoni Travel u Hong Kongu.  Od 2008. do 2010. obavlja dužnost potpredsednika za Severnu Aziju jedne od podružnica Kuonija, da bi od 2011. postao komercijalni direktor i potpredsednik za channel management kompanije Abacus International bazirane u Singapuru.

Abacus je specijalista u industriji turizma koji je bavi konsaltingom i izrađuje razna rešenja namenjena turističkim agencijama i avio-kompanijama. Abacus je formalno u vlasništvu američke kompanije Sabre Holdings (koja je poznata istoimenom globalnom rezervacionom sistemu koji inače koristi i Etihad) i gotovo svih većih avio-kompanija u Aziiji među kojima su: All Nippon Airways, Cathay Pacific, China Airlines, EVA Airways, Garuda Indonesia, Dragonair, Philippine Airlines, Malaysia Airlines, Royal Brunei Airlines, SilkAir i Singapore Airlines.
 

„Menadžer promene“

 
Pored toga što je veteran avio-industrije sa preko 20 godina praktičnog iskustva u prodaji, marketingu i strateškom planiranju Kondić poseduje još jednu zanimljivu veštinu koja ga pored navedenih čini idealnim rešenjem za novi Jat.

U pitanju je “change management“ koji se, prema definiciji sa Wikipedije, opisuje kao “pristup promeni individua, timova ili celih organizacija ka novom stanju u budućnosti’‘. Upravo ono što je Jatu, javnom preduzeću registrovanom za obavljanje delatnosti vazdušnog transporta, potrebno da bi preživelo.

Kondića je jedan od kolega opisao i na sledeći način:
– Danny je kompletan menadžer koji kombinuje svoj izuzetni intelekt sa jakim poslovnim veštinama. U stanju je da se lako snađe u svim radnim i etničkim kulturama gde je odličan u izgradnji poverenja. Okrenut je strateškom razmišljanju i u stanju je da uspešno navigira i kroz najkompleksnije situacije. Danny je verovatno najpametnija osoba sa kojom sam radio u mojoj dugoj karijeri u advertajzingu.-
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bi

E ako se desi to bi bilo divno ! Angazovanje po projektima i formiranje timova sa fleksibilnom strukturom je najsavremeniji nacin organizacije sa jasnim ciljem – kretanje napred ! Naravno, i u periodu iza nas postojali su timovi, uglavnom formirani po principima lojalnosti i afiniteta ali ne prema kompaniji vec prema partiji ili …, tako da su tako kompaktne celine, za koje bi se moglo reci da su strukturom veoma slicne porodici ili partijskim celijama, uz odsustvo bilo kakve odgovornosti uvek isle napred ka boljitku dok je kompanija tonula i letela sve krace i sve nize. Interes clanova takvih timova uvek su bili ispred opsteg interesa a poslebno ispred intersa kompanije – zalosno. E, a sada, ako je ovo sto pisete zaista tako, onda ima nade, pa cak i u slucaju da isti ljudi budu ti koji ce se naci u novoformiranom timu ili timovima, jer upravljanje na nacin koji ovaj gospodin ima nameru da sprovede, veoma brzo ce dati jasnu sliku o svakom pojedincu i njegovim sposobnostima, posvecenosti, lojalnosti,…. – mislim da ipak ima nade, a vi ?

Odgovori
ne

A od znanja vazduhoplovne operative avio-prevozioca – nista.

To je srz uspeha ili neuspeha jedne kompanije!

Odgovori
st

potpuno se slazem

le

Mogli ste da napisete koje su mu plate bile u takvim velikim kompanijama i sa tolikim iskustvom, a onda da se pitate zasto bi ovaj covek ikad dosao u Srbiju? Sta bi ga privuklo?

Odgovori
Te

U pravu ste.

mo

Verujem da bi mu 70% plate davao Etihad…..

VO

ISTE KAO I DOSADSNJIH PARTIJSKIH DIREKTORA U NASEM VAZDUHOPLOVSTVU SAMO STO ON ZNA POSAO A OVI JOK

Mi

Tvoje je da bezbedno odletiš od tačke A do tačke B ili C ,sa poštovanjem svih propisa .Kolika je plata uvek je bila tajna i nemoralno je pitati a još nemoralnije pisati o tome.Posveti se svojoj profesiji i plata neće izostati ,biće sasvim dovoljna za lep zivot.Da li si čuo za izraz challenge,u inostranstvu to je tajna uspeha u profesiji kada on ništa napraviš nešto.Naravno pare uvek dodju za uspeh koji se plati i to poprilično.Slobodno se predstavi imenom , i moj savet budi u top-u profesije i ne brini za posao,biće svega veruj mi,ja ga jedem više od 30 godina.

Br

Kolika god mu bude plata zaradiće je. Na stotine bespotrebnih lezilebovića, nazoi, sega-mega, singi-dingi, menadžera i onih koji su na platnom spisku JAT-a a godinama se ne pojavljuju (ima i takvih), troše gomile novca ni za šta. Gospodin ima karijeru o kojoj doasadašnji direktori JAT-a mogu samo da maštaju. Ako je prodavac patika mogao da vodi JAT i direktorat (DCV) godinama, zar iko normalan može da sumnja u profesionalne kvalitete gospodina Kondića.Dobrodošao!

Do

E moj letac, znaci od sve price o strucnosti i iskustvu ovog coveka tebe samo zanima koliko zaradjuje cime na zalost otkrivas jedan od uzroka propasti ove kompanije i ne samo nje. A to je dio naseg mentaliteta i svestii da ljude samo motiviraju pare i licni interes…zato i jesmo gde smo…

st

Vidi se da se ne razumete u funkcionisanje po "zapadnom"sistemu
Nije potrebno da ga nesto "privuce"vec je dobio zadatak od menadzmenta svoje kompanije da dodje i pomogne partneru.

le

hahah ja zivim i radim u londonu i bas zato pitam za platu, NIJE MENI PROBLEM DA GA PLATE i 100K + godisnje, i treba da ga plate…….. da ste vi razumeli sta sam ja hteo da kazem ne bi pisali, vrhunski strucnjaci u svetu se kompenzuju adekvatno, eto to je poblem. they cant afford him!!! o tome se radi, zasto bi dosao u rupu od firme za nekoliko hiljada evra mesecno platu…… i nemojte mi pisati o jeftinijem zivotu u beogradu i ceni hleba svetog save i sta zanm. ljudi koji vode velike fime u svetu imaju strahovite plate koje jat nemoze da plati a sumnjam da ce etihad to da placa.

Ono sto je realno je da ce etihad poslati crisi team od sopstevnih managera u jat da pociste djubre, i oni nece permanentno biti bazirani u beogradu, posle rekonstrukcije ce staviti nekog novo generalnog direktora ali ne ovakvog kalibra.

st

pa ovaj gospodin je iz etihada znaci njihov,
a ruzno je reci da ce cistiti djubre u JATU jer na primer u Ryan air ima mnogo vise djubreta za ciscenje
JAT samo vapi za domacinom koji je odgovoran i za drzavom koja ce najzad odluciti sta sa celokupnim vazduhoplovstvom Srbije

Mi

Lose se te preveli izraz Change Management. Pevod je "upravljanje promenama" . Uobicajen pojam u svetu biznisa i rpoemna na svim nivoima.

Odgovori
Bi

U podnaslovu se i nalazi definicvija koju ti pominjes i zaista sustina je pravilno upravljanje dogadjajima bez obzira koju oblast dogadjaji pokrivaju. Opis dosadasnjih pozicija gospodina Kondica i ukazuju na to da je on pravi menadzer – covek koji upravlja i tu struka gubi primat pred dobrim organizacionim sosobnostima koje on ocigledno poseduje za razliku od dosadasnjih "upravljaca i upravljacica" . Racimo, medju bitnijim, periodu od 2006 pa do danas u redovima "upravljaca i upravljacica" ima i bivsih stjuardesa – novinara koji zauzimaju veoma znacajan prostor u upravljanju posebno u periodu od 2008 iako je organizacija i upravljanje dogadjajima po vokaciji za njih zona sumraka !? Sta vi mislite o tome ?

to

džaba mu sve, moraće da se učlani u SNS :)

@neba on sam ne mora da ima znanje vazduhoplovne operative, bitno je da u svom timu ima stručnjaka koji se razumeju…

Odgovori
de

@neba

Operativa kljuc uspeha kompanije!? ha ha ha… Ako ljudi iz prodaje ne osmisle pravi proizvod i ne prodaju ga po pravoj ceni operativa je dzaba krecila. JAT je uvek imao solidnu operativu i najgoru prodaju na svetu. JAT je veliki orkestar u kome svako svira za sebe.

Odgovori
Ne

Danny Kondic je fantastican strucnjak i odlican covek. Imao sam cast licno da ga upoznam…

Odgovori
St

U ovoj prici mnogo bi bila opravdanija srbofobija nego, ocigledno mnogo zastupljenija, ksenofobija. Ali bice sve ok, ocigledno je da se "nasi" nista ne pitaju :)

Odgovori
mp

da upravljanje promenama je uobicajen termin u modernom poslovanju; Jedan od poslova ovog novog direktora bice i otpustanje i ono spada u "upravljanje promenama"; ; to je cesta praksa, kada pocnete da delite otkaze, dovedete nekog sa strane ko nema nikakvih dodirnih tacaka sa sredinom …i onda "upravljate promenama".

Odgovori
Mi

Ko hoće da uradi nešto ,planira da postavi svog čoveka od poverenja i sa ogromnim znanjem i iskustvom. Nema potrebe komentarisati a još manje se pitaju naši stručnjaci ,koji su svoje pokazali zadnjih decenija.
Svaka pozitivna i valjana promena znači boljitak i dobit kompaniji koju vodi naravno sa timom koji sam izabere a ne nametnutim ljudima..Želim mu puno uspeha ! Ponekad je neminovno da neko bude izbačen napolje,svuda je kvalitetan rad na ceni a nerad koji se kod nas uvukao kao zlo postaje normalan.Kao posada na ovom ringišpilu posle preko trideset godina rad u raznim kompanijam sveta ,nadam se da ćemo sa dikom gledati našu koja ponovo jezdi nebom kao nekada,ma kako se zvala.

Odgovori
Mi

Upravljanje promenama je vrlo vazno, od mikromenadzmenta, postavljanja pravila i procedura, kako osnovnih tako na visem nivou, a podrazumeva svakako i regrutovanje i otpustanje kadrova. moderne kompanije insistiraju na fluktuaciji ljudi, cak se podrazumeva da 10 do 15% kadrova godisnje ode iz kompanije (i isto toliko ili vise – u najboljem slucaju primi). Iako zvuci cudno i surovo, postoji brojni smisleni razlozi za to. Naravno, letacko osoblje je vrlo specificno i ovo se ne odnosi u potpunosti na njih, mada je naravno otpustanje moguce, ali se odnosi na sve one pratece sluzbe. Fala bogu, u Jat-u ima zaista dosta onih koji (niti iz milosti) ne zasluzuju da budu deo te kompanije, stoga, mislim da ovom gospodinu nece biti tesko da se odluci za takav korak.
Dodatno, sasvim je pogresna pretpostavka da neko mora da bude ekspert vazduhoplovne operative. Vrlo je bitno, sto u srbiji nije slucaj da svako-radi-svoj-posao (najbolje sto moze) a ne da se misli da svi sve znaju i svi sve mogu. dosta improvizacija, mora da se radi.
PS: vec godinama molim boga da dodje neko – pravi menadzer – na celo kompanije a ne ovi otimaci narodnih para. nadam se da ce ovo konacno biti slucaj koji ce uspeti (i da ce rezultati demantovati sve pametnjakovice u srbiji)

Odgovori
st

pogledajte biografije Dusana Kostica trenutno vice president IATA na primer a kasnije mozete i bar jos 3 jednako kompetentne licnosti sve bivsih JAT ovaca!!!!!!!!!!!!!
Ima Srbija strucnjake ne odricite ih se lako,

Odgovori
Mi

Mnogo spoosbnih, vrednih i dobrih ljudi u JAT-a ima i sada. A jednako su ismejavali i Dusana Kostica kada je bio direktor. Nista taj Deni nije bolji od mnogih drugih koji su prosetali JAT-om, a pljuvke po njemu pocece cim pocne da radi. Videcete…

Mi

Miroslave,zaboravi prošlost šta je ko mogao i šta će moći u budućoj vezi sa ulagačima kapitala. Pa zar misliš da smo mi najpametniji i sve mozemo.Neće biti tako. Ko bude pokušao ima pravilnik kompanije da niko od zaposlenih ne moze i nesme da proziva i optuzuje nekoga koji vodi kompaniju,samo kao ja čuo i rekli mi ljudi.Popiće kapiju pre nego što zine. Zna se ovakve firme ,prevoze putnike i robu ,svako ima svoj zadatak ,odradi unapredi ako znaš a pljuvanje koje kod nas uzelo maha zaboravi.Ziv mi bio pa video,mnogi će popiti pedalu veoma brzo.Radim ovo već godinama elektronske mreze prate šta ko piše ,video sam mnogima ledja zbog pljuvanja po kompaniji,takoće biti i kod nas. Hvala Bogu tako i treba.

st

mi nismo najpametniji ali imamo jednako kvalitetne ako ne i bolje strucnjake za airline business
samo im treba dati odresene ruke,platiti ih adekvatno,ne mesati im se u ostvarenje prihvacenog business plana i finansijski restruktuirati opljackanu kompaniju

Mo

Bas si nasao primer. pomenuti je proveo malo vis eod pola godine na celu kompanije i obelezio taj period sletanjem nacionalnog prevbozioca ispod nivoa Alijanse, cime je ostvario dva cilja : Svoj – da prikupi sredstva i otkupi stan kako bi mogao da preselii predstavnistvo IATA -e u Beogradu i drugi, znacajniji od prvog – da prepusti sve sto moze prepustiti alijansi . Inace period koji pocinje sa njim, a zatim se redjaju sve sam strucnjak do strucnjaka pa do nedavnih dana obelezen je intenzivnim obezvredjivanjem nacionalnog avioprevozioca. A mozda i nije tako ?

st

I onda posle svega sto ste proizvoljno rekli da je covek uradio on ode u taj zapadni svet i postane vice president IATA,
verovatno ga je tamo postavila neka stranka i verovatno je nesposoban ali su ga zaposlili jer to nisu proveravali

st

Ljudi, JAT je davno unisten od predstavnistvo-komercijalnog lobija koji nije zeleo da svati da su se vremena promenila i da je vreme druga Josipa Broza i KP proslo i da je trebalo da se prilagodjava novoj situaciji. Oni su se prilagodili tako sto su se priklonili bilo kojoj vlasti, kao sto je radio i cuveni MK komerc Kole Kostic dok je za vreme vladavine žutih bio u njohovom anusu, sada kada žuti predstavljaju samo žutu mrlju u istoriji Srbije govori sve najlepüe o Vucicu i SNS. Tako su radili i predstavnici i komercijalci dok su ostali piloti i majstori samo sljakali.
Sadda je doslo novo vreme, i to treba svatiti. Od JATa ne ostaje ni J. Etihad nije poslao coveka i ekipu da menja JAT nego da preseli svoj biznis model i da radi po svome. Od JATa ostaju samo neka prava i to je sve. Sve ostalo na celu sa Slavujima, Rakicima i Zutima, odlazi ko zna gde. Niko se vise ne pita. Danny nece okrenuti JAT i napraviti cudo. On ce preseliti biznis model gde nema predstavnika i komercijalaca koji su krali. Recept je jednostavan i prost. Ne treba biti veliki strucnjak za to. On ce slediti ono sto mu se kaze.
Sve ostalo ce biti istorija.

Odgovori
ju

slucajno znam jednog od ove dvojice i mogu ti reci da je odskolovao vise pilota u karijeri nego sto ih ukupno ima sada u JATu
Kakav je menadzer nisam cuo osim neke od opaski u vasim komentarima.

An

Slucajno znam Milutina Mrkonjica i mogu ti reci da je izgradio vise puteva nego sto ih ukupno ima sada u Srbiji.
Kakav je ministar nisam cula, osim neke od opaski u vasim komentarima…
:)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ikim na: Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

Zanimljivo je ovde konstantno potenciranje cene. Pri tome se zanemaruje činjenica da je inflacija na području EU od korone do danas, što zbog korone, što zbog rata u Ukrajini, kumulativno gotovo 30%. Šta god da se naruči i plati danas, biće 30% skuplje nego ranije. Ne shvatam kako to niko ne uzima u obzir, kada…

08. Jan 2025.Pogledaj
08. Jan 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

Po čemu je Rafal borbeno dokazan avion? Gde se to dokazao i protiv kakvih PVO ili aviona? Koliko minuta je proveo u neprijateljskom VaP ?

08. Jan 2025.Pogledaj