BEG airport status
Nacionalizam u Montenegro airlinesu ili prirodna evolucija jedne avio-kompanije?

Nacionalizam u Montenegro airlinesu ili prirodna evolucija jedne avio-kompanije?

BEOGRAD – Kako su regionalni mediji juče preneli, crnogorski nacionalni avio-prevoznik Montenegro airlines otpustio je određeni broj srpskih državljana koji su zaposleni u ovoj aviokompaniji iz, kako se tvrdi, ekonomskih razloga, ali i zbog njihovog nezakonitog boravka u Crnoj Gori.

Predsednica Odbora direktora crnogorskog nacionalnog avioprevoznika Montenegro Airlines Daliborka Pejović saopštila je da su iz kompanije otpušteni radnici iz Srbije koji su se, pored ostalih, bavili  aviomehanikom, elektronskim sistemima, ali da otpuštanja radnika iz Crne Gore neće biti. Pored otpuštenih aviomehaničara u Montenegro airlinesu radi i 14 kapetana i 8 kopilota iz Srbije. Iako se među zaposlenima iz Srbije često pominje problem sa državljanstvom, odnosno radnim dozvolama, kao suštinski problem, situacija nije crno-bela.

Kako Tango Six saznaje iz dobro obaveštenih izvora, u crnogorskom nacionalnom avio prevozniku radi određen broj aviomehaničara iz Srbije, koji su zaposleni pod ugovorom na određeno vreme. Ovi radnici zaposleni su iz razloga što u Crnoj Gori  nije bilo dovoljno kvalifikovanog kadra za rad na tim pozicijama. Izvesno je da su u crnogorskom nacionalnom avio-prevozniku poslednjih godina radili na tom problemu i školovali svoj kadar, pa će radnici iz Srbije vremenom, kako im budu isticali ugovori, biti slati kućama. Razlozi za to zaista jesu ekonomske prirode, jer zaposleni aviomehaničari iz Srbije žive u Podgorici i Tivtu o trošku kompanije, koji je prema rečima Daliborke Pejović, godišnje iznosio i do 400.000 eura.

O sudbini ostalih zaposlenih iz Srbije za sada se ne govori. Kako saznajemo, ovim procesom racinalizacije troškova može biti pogođen jedino još određen broj zaposlenih koji rade kao kabinsko osoblje.

Što se tiče pilota tu je situcija potpuno drugačija. Piloti iz Srbije ne pričinjavaju veliki trošak kompaniji jer se u velikom broju slučajeva vraćaju u Beograd nakon obavljenog posla, tako da kompanija ne pokriva troškove života u Crnoj Gori već samo povremene boravke u hotelima.  Takođe, sa druge strane otpuštanje pilota iz Srbije nikome ne deluje kao realna opcija, jer srpskih 22 pilota čine veliki i u ovom trenutku nenadomestiv deo kompanije.

Srbin ili Crnogorac? Profesionalac.

Upravo je jedan od „naših“ pilota (završio svoju letačku obuku u Srbiji) koji radi kao kapetan u Montenegro airlinesu juče  imao krajnje nesvakidašnji radni dan. Najpre je ustanovljeno da se u avionu kojim upravlja na relaciji Frankfurt – Podgorica nalazi lice koje na Interpolovoj poternici, pa je kontaktirana policija koja je lice privela odmah po sletanju u Podgoricu. Međutim, pre planiranog poletanja za Beograd koje je bilo planirano odmah nakon kratkog zadržavanja u Podgorici, kapetana Lučića u avionu je dočekala bizarna scena. Kabinsko osoblje je utvrdilo da se u 10 redu aviona nalazi lice u potpuno krvavoj odeći u pratnji svoje ćerke. Policija je vrlo brzo došla u avion i izvršila kontrolu, a utvrđeno je da se radi o Beograđaninu M. M. (58), koji je istog dana imao saobraćajni udes u Podgorici kada je izgubio kontrolu nad automobilom i udario u banderu. U Podgorici je, kako je kasnije utvrđeno, bio sa kćerkom koja je u avionu sedela pored njega. Njih dvoje su, na insistiranje osoblja, morali da napuste avion koji je nekoliko minuta posle toga poleteo za Beograd, dok su M. M. i njegova kćerka napustili Crnu Goru vozom.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ja

    stvar je u tome da je Crna Gora uvela kvote za strance i ima ih ukupno oko 16.000. Posto su Srbi stranci, znaci da se na nas isto primenjuju mere drzave Crne Gore. Koliko god zvucalio histericno, ipak je ovo administrativna mera za zastitu polja ljudskih resursa u Crnoj Gori. Mi mozemo raspravljati da li Crna Gora ima kvalitet i kvantitet koji zadovoljava njihove potrebe, no to je njihova interna stvar. Ja licno mislim da nemaju i da je ovaj potez izolovana akcija, koja je u najmanju ruku besmislena, ali svakako nije nacionalisticka, vec populisticka :)

    Odgovori
    Vl

    Istog sam stava kao Jadranka. Ovaj potez Montengra je samo jedan od poteza koje povlace pod pritiskom konkurencije u CG. Unazad par godina vise stranih avio prevozilaca je pocelo da leti na linijama ka i iz CG. Samim time Montenegro je poceo da oseca posledice tih dogadjaja. I ova odluka je jednostavno pokusaj smanjivanja operativnih troskova. Efekat iste ce biti mali i kratkotrajan. Ukoliko se poslovna politika kompanjje ne promeni brzo i korenito, nema im spasa.

    Odgovori
    М

    Цифре које се помињу су преувеличане.За смештај Авиомеханичара из Србије,компанија издваја мање од 30000€ годишње!

    Odgovori
    se

    Izbacite ih sve

    Odgovori
    Bo

    Svaka kompanija ukoliko mora da otpusti radnike , otpustice prvo druge drzavljane . Mislim da bi to uradio I Jat ( sada Air Serbia ) :D

    Odgovori
    Vl

    Mala digresija Bozidare.

    Izuzev nekoliko pojedinaca, skoro svi zaposleni u MGX imaju uz CG pasos i licnu kartu i srpsku licnu kartu ili srpski pasos.

    Po kom se onda principu otpustaju radnici?

    -Imas srpsku licnu kartu, vrati zdravstvenu knjizicu?
    -Imas srpski pasos, vrati oruzni list?
    -Imas i srpski pasos i srpsku licnu kartu, vrati Gorski Vijenac?

    Ili mozda ona stara fora?

    Nemas kosu, vrati fen!!!!!

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj