BEG airport status
Airbus daje podršku malim i srednjim preduzećima u eko-inovacijama Konkurs za projekte ekološkog učinka, efikasnosti kabina i razvoja alternativnih izvora energije

Airbus daje podršku malim i srednjim preduzećima u eko-inovacijama

Kompanija Airbus i Aerospace Valley – industrijski klaster za istraživanje i razvoj u Francuskoj, izabrali su četiri ideje malih i srednjih preduzeća kojima će pružiti kratkoročnu podršku za realizaciju. Reč je o projektima smanjenja buke letelica, emisije ugljen-dioksida i korišćenja goriva.

Prošlogodišnji konkurs koji treba da doprinese ekološkom učinku i efikasnosti, kao i razvoju alternativnih izvora energije, bio je otvoren za ideje iz cele Evrope.

Od 59 prijavljenih projekata u najuži izbor su ušli: ISAE/INSA –inovativni sistem za odmrzavanje, ONERA – uticaj sastava avionskog goriva, INNOV’ATM –praćenje ponašanja insekata zbog optimizacije aerodromskih operacija (izabrano za ubrzani razvoj u okviru Airbus Biz Lab, globalne mreže akceleratorskih ustanova), koncept VESO – biomaterijali za enterijer kabina.

Timovi će ideje prezentovati pred žirijem, a ocenjivaće se merljivost pozitivnog uticaja predloga na okruženje, jednostavnost primene i nivo inovacije u skladu sa ekološkim prioritetima kompanije Airbus.

Za potrebe konkursa Airbus sarađuje sa grupom Aerospace Valley koja je od svog osnivanja sertifikovana kao „Svetska klaster” (Worldwide Cluster) koji umrežava oko 757 članova i usklađuje prednosti različitih regiona (Akvitanije i Srednjih Pirineja). Ciljevi povezivanja su istraživanja, inovacije, znanja, ali i saradnja sa start-up kompanijama i podrška rastu malih i srednjih preduzeća.

– Airbus je glavni partner klastera Aerospace Valley i sa zadovoljstvom smo prihvatili poziv za zajednički konkurs koji je namenjen, pre svega, malim i srednjim preduzećima u domenu ekologije, što je najvažniji prioritet našeg plana za inovacije. Ovo takmičenje je jedno od inicijativa koje smo inicirali kako bismo otvorili kompaniju za ideje koje dolaze iz našeg ekosistema, a posebno od malih preduzeća. Konkurs je bio veoma uspešan i u pogledu broja prijava kao i u pogledu kvaliteta. Obezbedićemo da pobedničke projekte detaljno prate naši timovi. – istakao je Jan Barbao, glavni menadžer za inovacije u kompaniji Airbus.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj