BEG airport status
Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron Timnet Kroacija nudi 3 bespilotne letelice

Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron

Hrvatski ponuđač Timnet Kroacija (TeamNet Croatia) jedan je od pet kandidata koji će učestvovati na konkursu slovenačkog Ministarstva odbrane za kupovinu bespilotne letelice.  Hrvatska ponuda je najjeftinija, prenosi portal Obris.

Timnet Kroacija nudi komplet od 3 male bespilotne letelice, osnovne rezervne delove, navigaciju i osposobljavanje korisnika za ukupno 400.000 evra bez PDV-a. Nešto je skuplja ponuda slovenačkog zastupnika za izraelske bespilotne letelice, Mikosa (Micos). Iznosi 437.500 evra.

Više od toga traži slovenačko preduzeće C-Astral koje razvija i pravi vlastite bespilotne letelice.  Do sad je prodalo oko 80 takvih primeraka, a za svoje proizvode slovenačkim vlastima traži 440.000 evra.

Ponuda izraelske Aeronautike (Aeronautics) vredi 530.000 evra. Ubedljivo je najskuplja ponuda Erbasove (Airbus) ćerke -kompanije Srvi Kopter (Survey Copter) koja iznosi 1, 124 miliona evra.

Ministarstvo odbrane Slovenije sad treba da pregleda i oceni prispele ponude. Akcenat će biti stavljen na ispunjavanje zadatih tehničkih uslova, prenosi Obris.  Posle toga vlasti će pozvati ponuđače da u zadatim uslovima predstave letelice na terenu. Proba bi trebalo da se organizuje u junu, a donošenje odluke o kupovini očekuje se tek sledeće godine.

Kako navodi Obris, kupovina tri letelice je samo početak veće nabavke od ukupno četiri kompleta, odnosno 12 bespilotnih letelica, ali se zbog nedostatka finanasija on ujedno poziva i na procene novinara Dnevnika koji predviđaju da će se na kraju kupiti samo jedan komplet.

Timnet Kroacija

Ukoliko se slovenačko Ministarstvo odbrane odluči za najpovoljniju ponudu, njen komplet će činiti sistem Hirrus koji se sastoji od tri bespilotne letelice, terenske kontrolne stanice i antene za slanje prijema.

Kako se navodi na sajtu ove kompanije, dron može da leti oko 3 sata, zavisno od terena,  postigne brzinu od 110Km/h i pravi snimke visoke rezolucije na zemlji, stvarajući slike od 5-10 cm /pikselu.

Pored Hirrus sistema, Teamnet integriše i tehnologiju koju pružaju sistemi Soim 1 i 2. Ovo su bespilotne leteće mete za vojnu obuku sa funkcijom zasnovanom na intuitivnom softverskom interfejsu zemaljske kontrolne stanice – GCS. Njihovo lansiranje se može vršiti čak i pod nepovoljnim vremenskim uslovima.

Kompanija Timnet Kroacija postoji od 2001. godine i ogranak je rumunske Timnet grupe (TeamNet Group).

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj