BEG airport status
Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske Može li hrvatsko RV preuzeti ovakvu misiju?

Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske

Nakon što su Mađari juče prizemljili borbenu eskadrilu Gripena dok se ne utvrdi uzrok nesreće jednog od njih u blizini vazduhoplovne baze Kecskemet, hrvatski borbeni avioni MiG-21 prema potrebi će nadgledati vazdušni  prostor NATO članica Mađarske i Slovenije – zemlje koja nema borbeno vazduhoplovstvo i kojoj su Mađari čuvali nebo u sklopu NATO saveza. Naredba je došla iz vazduhoplovne baze NATO-a u Španiji, Torrejón (CAOC TJ), prenosi hrvatski Defender.

Ovo je prvi put da hrvatski vojni avioni nadgledaju vazdušni prostor susednih zemalja. To je do juče izgledalo nemoguće. Što god da se govorilo o remontu MiG-ova u Ukrajini, pokazalo se da su hrvatski borbeni piloti zadovoljni onim što su dobili i tražili, otklonjene su u najvećoj meri sve „dečije bolesti“ ove, nazovimo je, modernizacije NAV/COM opreme koja nije napravljena nigde u svetu, a napravljena je jer je tako tražio HRZ i PZO, piše ovaj portal.

Integracija ruske analogne tehnike stare 40 godina sa zapadnom digitalnom opremom novijeg doba, zaista se činila nemogućom misijom. Svakom imalo objektivnijem posmatraču bilo je jasno kako će proći vreme pre nego što sve dođe na svoje mesto.

Avioni stari 40 godina sa ugašenom proizvodnjom rezervnih delova od strane proizvođača lete u RH i to jako dobro. Raspoloživost borbene eskadrile je veća 60% što je bio zahtev struke. Poslednji avion sa remonta će u operativnom sastavu eskadrile biti do kraja sledeće nedelje, prenosi Defender.

Reakcija

Posle pisanja Defendera novinska agencija Hina objavila je reakciju hrvatskog Ministarstva odbrane koje je demantovalo da postoji konkretno narađenje na šta je portal Defender odgovorio da, operativno, do reakcije iznad Slovenije i Mađarske može doći:

Ulaskom u NATO Hrvatska se uključila u NATO Integrirani sustav protuzračne obrane (NATINADS). U tom sustavu cjelokupni zračni prostor svih članica NATO-a je jedinstven i nacionalne granice u proceduri štićenja tog prostora imaju malu ulogu. Za upravljanje protuzračnom obranom u zračnom prostoru NATO država južno od Alpa zaduženo je NATO multinacionalno zrakoplovno operativno središte (CAOC) u Torrejonu u Španjolskoj. Ono donosi odluku čiji borbeni avioni presreću neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov. Prema tome, možda se terminološki nismo dobro izrazili govoreći da postoji „zapovijed“, ali i dalje stojimo pri tvrdnji kako će hrvatski Migovi, odluči li CAOC u Španjolskoj, presresti po potrebi neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov u zračnom prostoru Slovenije i Mađarske, jer su mađarski Gripeni od jučer prizemljeni. Dakle, sve je stvar procjene. Možda će se uključiti i Česi ako se „uljez“ primijeti na sjeveru Mađarske. Ili, slično..možda se ukljče Talijani ako CAOC procijeni. – pojasnio je Defender.hr

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

fi

Izvinite ga. Dina, ali ovo nije istina i predlažem demant ove vesti, ukoliko želite sačuvati verodostojnost portala. Ne Mađarska i ne Slo. ne bi nikada dozvolile ulaz u vazdušni prostor avionu koji je remontovan u nekom zavodu koji nema far part 21/23 „design and production organization“ sertifikat za „airframe“ i motor. To mogu austrijski ef, slovački migovi, češki gripeni, rumunski lancer-i, mogu i , zanimljivo srpske 29-ke. Ali, NE mogu, srpski mig-21, hr migovi i bugarski migovi. Ti navedeni mogu da lete u upper airspace-u samo u svojim državama, i ne priznaje se IFR oprema iako su je možda ugradile sertifikovane organizacije.

Odgovori
Ma

Ovu „vest“ sa dezinformatora demantovalo je i Ministarstvo odbrane Republike Hrvatske.

Odgovori
Pe

26.06.2015.
Probni pilot brigadir Ivan Selak za povijest! Šećer za kraj testiranja 12 remontiranih MiGova.
Brzina leta M 2 +
Visina leta 20000 m +
Avion MiG-21bis 134
Slika kokpita na Facebooku i forumima.

Odgovori
Go

Vreme je majstorsko rešeto.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj