BEG airport status
Obeleženo 88 godina od osnivanja Aeroputa Jubilej posvećen Tadiji Sondermajeru

Obeleženo 88 godina od osnivanja Aeroputa

Izložbom maketa, fotografija, dokumenata i predmeta u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd obeleženo je 88. godina od osnivanja prve domaće avio-kompanije, Aeroputa. Ovo je bila prilika da se na jednom mestu okupe bivši radnici, njihovi potomci, ali i čelni ljudi domaće avio-industrije. Javnosti je predstavljena i inicijativa da jedna beogradska ulica ponese ime prvog direktora Aeroputa.

Izložba, kao i celokupno podsećanje na rad Aeroputa posvećeno je Tadiji Sondermajeru, njenom osnivaču, pilotu i prvom direktoru.

20150617_123707
Zbirka fotografija Tadije Sondermajera

Bio je jedan od pilota na prvom letu ove kompanije od Beograda do Zagreba, a kasnije je izveo i let dug 14.500 km na trasi Pariz – Bombaj – Beograd koji se ispostavio kao jedan od najvažnijih u njegovoj karijeri.

20150617_123454
Pehar koji je dodeljen Tadiji Sondermajeru nakon leta Pariz-Bombaj-Beograd

Udruženje vazduhoplovne industrije Srbije (UVIS) je, kao jedan od organizatora, u znak sećanja na Tadiju Sondermajera pokrenuo inicijativu da jedna od novobeogradskih ulica ponese njegovo ime i da se podigne spomenik u njegovu čast. Rok za to je, prema rečima predsednika UVIS-a, Velibora Vukašinovića,  90. godišnjica od osnivanja Aeroputa, odnosno 2017. godina.

20150617_120415
Lockheed Electra

 

jys413ie
Spartan Cruiser Mk.II

Ovo je bila prilika da se govori i o samim počecima osnivanja kompanije i njenim glavnim inicijatorima ranijih godina. Jugoslovenski kraljevski aero-klub „Naša krila“ je 1921. godine kao jedan od svojih ciljeva postavio osnivanje avio-kompanije za šta su se tokom narednih šest godina i borili. Razlog da se prisutni u Muzeju podsete na ovo bio je utoliko veći jer se među posetiocima našla i unuka jednog od akcionara i ktitora Aeroputa, koja je ovom prilikom donela originalne dokumente ove kompanije.

20150617_115456
Originalna diploma aero-kluba „Naša krila“
20150617_115357
Akcije kompanije Aeroput

Osim Muzeja kao domaćina i UVIS-a kao organizatora, svečanosti su prisustvovali i članovi Direktorata civilnog vazduhoplovstva, Privredne komore Srbije, Er Srbije kao i piloti, radnici nekadašnje kompanije i njihovi rođaci.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Av

Otac civilne avijacije na prostoru bivse Jugoslavije. Prvi vazduhoplovni inzenjer, prvi čovek Aeroputa i Aerokluba. Ima velike zasluge za uvođenje Beograda kao destinacije na vazdusnoj liniji Pariz -Carigrad 1923, i jo mnogo toga. Zasluzuje bulevar, skole i brojne spomenike sirom zemlje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj