BEG airport status
Partner 2015: Manje vazduhoplovstva ove godine 2013. godine učestvovalo je 93 izlagača, sajam je posetilo 6.000 posetilaca. Foto: Ministarstvo odbrane

Partner 2015: Manje vazduhoplovstva ove godine

Ovogodišnji Sajam naoružanja i vojne opreme „Partner 2015“, sedmi po redu od kada se odvija u organizaciji SDPR-a i Ministarstva odbrane, održaće se od 23. do 26. juna u halama 1 i 4 Beogradskog sajma.

Kako je najavljeno od strane organizatora, ove godine biće prisutno 100 domaćih i inostranih izlagača, dok se očekuje poseta 20 stranih vojnih delegacija. Prva tri dana biće otvorena za poslovne i vojne delegacije i medije dok će šira javnost imati pristup sajmu poslednjeg dana, 26. juna.

Festival srpske namenske industrije ove godine biće za nijansu masovniji od onog 2013. godine. Kao i svake godine dominiraju domaća privatna preduzeća i proizvodno-naučne institucije što državne namenske industrije što Ministarstva odbrane. Sve one zajedno (i njihovih ukupno 7.500 zaposlenih), prema tvrdnjama zvaničnika, prodale su u prethodnih pet godina do 250 miliona dolara vrednosti svojih proizvoda.

Vazduhoplovstvo

Iako na promo-materijalu ovogodišnje manifestacije dominira fotografija domaćeg školskog aviona Lasta, vazduhoplovstvo neće ni bilzu biti zastupljeno kao pre dve godine.

Organizatori najavljuju da MiG ove godine neće doći, dok će izostati i prisustvo kompanija „APS Aviation“ i „Thales“ koje su izlagale 2013. godine. Češki servis „ČLS“ biće prisutan i na ovom „Partneru“, uz dolazak „FLIR-a“, „Rohde & Schwarza“ i kompanije „Beatronic Supply“

MiG ove godine ne dolazi. Foto: Petar Vojinović
MiG ove godine ne dolazi. Foto: Petar Vojinović

Od domaćih izlagača tu će biti „Aero East“ iz Kraljeva koji će predstaviti svoj avion SILA 750 u verziji za sanitetski transport. Vojna jedinica locirana u Muzeju vazduhoplovstva koja sebe naziva Muzej Ratnog Vazduhoplovstva biće prisutna sa svojim štandom, kao i dobro poznata imena u vlasništvu SDPR-a i Ministarstva odbrane: „Utva“, „VTI“, „Moma Stanojlović“ i drugi.

Uživo na Tango Sixu

Tango Six će izveštavati sa prvog dana ovogodišnjeg „Partnera“. Dan ćemo početi live-stream prenosom najzanimljivijh momenata sajma (preko aplikacije Periscope, user name: @petar), fotografije ćemo objavljivati na našoj Facebook stranici, dok će posebne reportaže izlagača koji imaju dodira sa vazduhoplovstvom biti objavljivane tokom nedelje.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

De

Narodoski receno – Partner nikad slabiji…
MiG dig’o ruke, svesni da nove avione necemo ni kupovati. Eventualno produzenje resursa i remont radicemo u sopstvenoj reziji, jer MiG je batalio 21-ceve.
Thales – za njima je afera oko nabavke telekomunikacione opreme, plus, nasi nece u dogledno vreme u modernizaciju G-4.
CLS – vrebaju priliku iz prikrajka, kao onomad u Hrvatskoj.
VTI – standardno ce izloziti modele LVB i GROM-a koji nikada nece u proizvodnju. Jedini istinski novitet bice sistem za elektronsko ratovanje (ako ga izloze).
SDPR – mozda prikazu jos nekog Frankestajna.
I sta covek da vidi na Partneru? Neku dobru cicu na standu firme Mile Dragic…Eh, Mile, Mile :)

Sve u svemu, nista novo, otaljavanje…

Odgovori
VO

nadam se da ce u reportazama na ovom portalu biti informacija i o sredstvima koja nisu direktno vezana za vazduhoplovstvo ali su vrlo bitna za njegovo ne smetano funkcionisanje. Na sajmu ce biti predstavljeno novo sredstvo sistema VOJ koje je u zavrsnoj fazi ispitivanja i koje bi trebalo da se nadje u naoruzanju Vojske do kraja godine. Radi se o CVOJ M-11 na sasiji vozila FAP 1118. Radi se o taktickom sistemu automatizacije radarskih jedinica i prevashodno sluzi za prijem, obradu, prikaz i prosledjivanje podataka sa osmatrackih radara sistema VOJIN, a u rezervnoj varijanti moze posluziti i kao Operativni centar PVO.

Odgovori
Na

Ako pogledate sajt rtv-Pancevo videcete da je Utva-fabrika aviona proslavila petog juna 78 godina postojanja a dozivela je da ne zna sta ce sa njom biti!!!Velika sramota-sta reci kada su nosioci razvoja u Srbiji javna preduzeca,kockarnice i splavovi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

https://www.physicsforums.com/threads/help-identifying-aesa-antenna-structure-type-found-in-the-f-35-aircraft.946308/ Antena je sastavni dio bilo kojeg radarskog sustava.

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan Po treci put, poredite neuporedivo. Pisem o novom hipersonicnom oruzju, ne o interkontinentalnim raketama i njihovim bojevim glavama koje u zavrsnoj fazi leta postizu velike brzine zbog cega su im manevarske sposobnosti skoro pa nikakve. I opet vi o PVO i obaranju necega sto leti 5 i vise puta brze od zvuka. Za…

29. Nov 2024.Pogledaj

mnogo je kume na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Bell UH-1H Iroquois nudi jedinstvenu mjesavinu historijskog znacaja, operativne svestranosti i dokazane pouzdanosti, sto ga cini najatraktivnijim halikopterom za podrucje balkana.Turboosovinski motor T53-L-13B, koji trosi priblizno 480 do 640 litara Jet-A goriva na sat sto je nekih 600 do 800 eura po satu.Godisnje rutinsko odrzavanje, ukljucujuci inspekcije i manje popravke, moze kostati od 20.000 do…

29. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Miloš77 Ma Dušan visi na sve vesti gde se spominju Rusi od Politike,Novosti do N1,B92 pa i ovde ....Pisanja su mu veoma maštovita gde se nekad graniči sa šaljivim kolumna ,nekad steknem utisak da Rusi ustvari nemaju ništa ,najbolje ore godinu-dve dana ,Ameri lični izjave pogodjen u Patriot u Kijev Dušan nas sve ovde ubedjuje…

29. Nov 2024.Pogledaj