Posle akcije čišćenja Karavele u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd, naredni koraci entuzijasta i uprave Muzeja biće zaštita ovog eksponata od budućeg rasta mahovine, farbanje, pronalaženje nestalih delova iz unutrašnjosti aviona i podizanje Karavele na oslonac.
Nakon akcije 16, 17. i 18. juna, uprava Muzeja i entuzijasti su odredili još jedan dan za finalno pranje teško dostupnih mesta na Karaveli. Dodatni termin bio je zakazan za utorak, 24. jun. U međuvremenu dogovor je promenjen, pa do četvrtog dana akcije nije ni došlo. Kako objašnjava direktor Muzeja, Zoran Radojević, najveći deo posla je urađen i trenutno se nabavlja oprema za završetak radova:
– Da bismo očistili vertikalni stabilizator treba nam skela. Ona se trenutno traži. To ne mogu da rade volonteri zbog bezbednosti. Osim toga, tražimo način da ceo avion zaštitimo, a to je veliki posao. Nabavićemo prskalicu i njome ćemo preprskati Karavelu kako bismo sprečili dalji rast mahovine. U to će biti uključeni volonteri, ali u manjem broju i to samo oni koji su stručni, pošto je reč o jako ozbiljnom poslu. –
Entuzijasti koji su se okupili putem Facebook grupe „Prijatelji avio-muzeja“ su u međuvremenu počeli da razmetraju mogućnost farbanja Karavele i nabavke unutrašnjih komponenti koje nedostaju.
Kako se navodi, u razgovoru sa direktorom Muzeja došlo se do informacija da je u kokpitu od instrumenata ostao samo jedan manometar, kao i da u putničkoj kabini nedostaje 7 redova sedišta.
Entuzijasti će pokušati da saznaju gde se nalaze sedišta i koja je njihova konfiguracija. Posle toga radiće se na ubeđivanju korisnika da sedišta prepuste Muzeju. Osim toga, razmatra se i mogućnost podizanja Karavele na oslonac, s obzirom na to da se trenutno nalazi na travi, na svom stajnom trapu koji je delimično utonuo.
Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi: