BEG airport status
„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450 Makete aviona SILA 750C u UAV/UCAV verziji. Foto: Dragan Trifunović

„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450

Na nedavno završenom „Partneru“ kompanija „Aero East Europe“ predstavila je (pored civilnog proizvodnog programa) i zanimljiv par letelica koje predstavljaju svojevrsne koncept demonstratore modifikovane SILA-e 750 u UAV i UCAV verzijama, naziva SILA 750C.

Predstavljene u vidu maketa sa rondelama srpskog RV i PVO, letelice, prema sajamskim specifikacijama, predstavljaju „low-cost“ rešenje za (bespilotno) patroliranje, aktivno izviđanje i u UCAV varijanti – platforme za dejstvo po manjim i slabije branjenim ciljevima koristeći nevođene rakete prečnika 57 milimetara.

Kako nam je vlasnik kompanije „Aero East“ Milorad Matić ispričao, ideja projekta inciranog od strane  „Jugoimporta SDPR“ je modifikacija njegovih postojećih letelica za ulogu lakih i kompaktnih platformi koje bi se koristile za patrole duž naftovoda i sličnih instalacija i koje bi imale skromnu ali adekvatnu sekundarnu sposobnost inicijalnog odvraćanja ili uzbunjivanja u vidu dejstva  nepreciznom municijom.

Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović
Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović

Matić je u intervjuu za naš portal pomenuo da postoje tržišta koja se već interesuju za ovakve letelice i da se nada da će prvi demonstratori biti izrađeni do sledećeg „Partnera“.

On i dalje insistira da su SILA-e idealne letelice za početnu selekciju u srpskom RV i PVO i strastveno nastavlja da se zalaže za ovu ideju.

U intervjuu posvećenom „vojnom programu“ Matić nam detaljnije priča o planiranom zajedničkom projektu sa „SDPR-om“ i prepričava nedavnu prvu prodaju MEDAVAC SILA-e u Libiji:

 
 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Da bi konept bio ozbiljan prvo mora da se reši pitanje navođenja letelice na daljinama preko horizonta , a onda i naoružavanje malo pametnijim oružjem od NRZ . Npr, Amerikanci su svoje nevođene rakete Zuni modernizovali opremanjem lasrskim senzorom, tako da su i one sada „pametno“ oružje relativno male cene .

Odgovori
In

Ili kako SDPR od Maga i Aero East pravi budalu……

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

https://www.physicsforums.com/threads/help-identifying-aesa-antenna-structure-type-found-in-the-f-35-aircraft.946308/ Antena je sastavni dio bilo kojeg radarskog sustava.

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan Po treci put, poredite neuporedivo. Pisem o novom hipersonicnom oruzju, ne o interkontinentalnim raketama i njihovim bojevim glavama koje u zavrsnoj fazi leta postizu velike brzine zbog cega su im manevarske sposobnosti skoro pa nikakve. I opet vi o PVO i obaranju necega sto leti 5 i vise puta brze od zvuka. Za…

29. Nov 2024.Pogledaj

mnogo je kume na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Bell UH-1H Iroquois nudi jedinstvenu mjesavinu historijskog znacaja, operativne svestranosti i dokazane pouzdanosti, sto ga cini najatraktivnijim halikopterom za podrucje balkana.Turboosovinski motor T53-L-13B, koji trosi priblizno 480 do 640 litara Jet-A goriva na sat sto je nekih 600 do 800 eura po satu.Godisnje rutinsko odrzavanje, ukljucujuci inspekcije i manje popravke, moze kostati od 20.000 do…

29. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Miloš77 Ma Dušan visi na sve vesti gde se spominju Rusi od Politike,Novosti do N1,B92 pa i ovde ....Pisanja su mu veoma maštovita gde se nekad graniči sa šaljivim kolumna ,nekad steknem utisak da Rusi ustvari nemaju ništa ,najbolje ore godinu-dve dana ,Ameri lični izjave pogodjen u Patriot u Kijev Dušan nas sve ovde ubedjuje…

29. Nov 2024.Pogledaj

Fishbed na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Pa reci otvoreno, da politički predstavnici entiteta RS, kao trojanski konj Srbije, koja taj entitet gleda kao ratni plijen i željeni dobitak u teritoriju, rade sve da slabe državu BiH, a osobito Oružane snage BiH, kao najjači eksponent te države. Stoga nikad ne žele odobriti izdvajanje dovoljno novčanih sredstava za OS BiH, ili barem odobriti…

29. Nov 2024.Pogledaj