BEG airport status
Memorijalni skok u pomen posade helikoptera Mi-17 Padobranci obeležili šestomesečni pomen / Foto: Dina Đorđević

Memorijalni skok u pomen posade helikoptera Mi-17

Aerodrom Lisičji jarak je 13. septembra, tačno šest meseci nakon helikopterske nesreće, bio mesto neformalnog okupljanja vazduhoplovne zajednice, pre svega, padobranaca.

U pomen stradale posade helikoptera Mi-17, tom prilikom, Predrag Pavlović, Nebojša Jandrić, Ivan Nikolić, Radoslav Korać uspešno su izveli memorijalni skok.

– Izuzetno sam počastvovan što sam imao priliku da odam počast mojim drugarima i mojim kolegama koji su poginuli na zadatku – izjavio je Radoslav Korać, učesnik  prošlogodišnje velike formacije u slobodnom padu koju je organizovalo Udruženje žena letača u saradnji sa 890 mešovitom helikopterskom eskadrilom.

Korać je dodao da će padobranci rado ponoviti ovakav skok ukoliko se ukaže prilika.

20150913_170846
Poslednja od četiri zastave na nebu iznad Lisičjeg jarka / Foto: Dina Đorđević

Kako je ranije bilo najavljeno, svaki padobranac sa sobom je nosio po jednu zastavu sa likovima pilota majora Omera Mehića, pilota kapetana Milovana Đukarića, zastavnika Nebojše Drajića i mehaničara letača zastavnika Ivana Miladinovića.

Njihovu izradu, kao i memorijalni skok, iniciralo je Udruženje žena letača koje je putem apela za sakupljanje novčane pomoći, uspelo da obezbedi sredstva za štampanje zastava.

– Mi smo prošle godine oborili rekord star 22 godine. Postavka helikoptera je upravo bila ta iz 890 helikopterske eskadrile i onda u srcu osećate potrebu da obeležite taj dan – objasnila je padobranka i podpredsednica Udruženja žena letača, Ana Vujčić, dodajući da će zastave ostati u Udruženju, ali da će u zavisnosti od potreba one moći da se pozajmljuju.

20150913_164210
Let je poklon Ivana Nikolića iz padobranskog kluba „Srebrni zmaj“ / Foto: Dina Đorđević

Padobranci su na ovaj način obeležili šestomesečnicu helikopterske nesreće, koja još uvek nije razjašnjena i o kojoj se u zvaničnim izveštajima govori kao o odgovornosti pojedinaca čime se nedvosmisleno zanemaruje odnos države prema pitanju hitnog medicinskog transporta, o čemu je Tango Six pisao u svojoj analizi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj