Danas je u prostorijama preduzeća „SR Technics Services doo Beograd“ u Airport Cityju na Novom Beogradu široj javnosti predstavljen rad dela njihovog „business processing“ sektora koji je iz Ženeve preseljen u Srbiju.
Kako je Tango Six portal prvi i javio još u aprilu prošle godine, jedan od najvećih globalnih MRO „total services“ provajdera prebacio je svoje ključne administrativne funkcije u Beograd i dodatno zaposlio nekoliko vazduhoplovnih inženjera. Kompanija je do sada poslovala kroz lokalnog partnera a od nedavno je počela sa samostalnim radom kao poslovni entitet.
Današnjem događaju koji je imao za cilj da obeleži početak samostalnog poslovanja i predstavi nove prostorije kompanije (drugu po redu lokaciju od kad su došli u Beograd) prisustvovali su predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, ministar privrede Željko Sertić i novi izvršni direktor grupacije SR Technics Džeremi Remačo.
Događaju je prethodio sastanak iza zatvorenih vrata gde su predsednik vlade i ministar privrede bili brifovani o dosadašnjem poslovanju SRT Beograda koji od danas prelazi iz „pilot“ faze u sledeću etapu.
Sledeća etapa, kada je u pitanju broj zaposlenih u beogradskoj podružnici, brojaće 270 (trenutno je zaposleno 120) a kako je danas najavio gospodin Remačo cilj je da do 2018. godine u Srbiji, u „business processing“ aktivnostima bude zaposleno 300 ljudi:
– Izvršni odbor naše grupe razmatrao je pre par godina preseljenje pojedinih funkcija van baze u Ženevi i dogovoreno je da se jedan broj administrativnih usluga preseli u Beograd. Naši deoničari su pažljivo posmatrali prethodne faze i bili su zadovoljni. Veći deo administrativnih poslova biće preseljen u Beograd.
Tokom obraćanja dvojice zvaničnika moglo se čuti i da prosečna neto plata u SRT-u Beograd iznosi 1.000 evra. Tango Six je u aprilu objavio nekoliko oglasa za posao kada je kompanija bila na početku zapošljavanja svog kadra.
Šta je sa Jat Tehnikom?
Na pitanje novinara kako je postojanje „business processing“ kompanije u Beogradu povezano sa mogućim interesom SRT-a da preuzme Jat Tehniku, predsednik Vlade odgovorio je da ništa još konkretno nije dogovoreno:
– Trenutno procenjujemo imovinu Jat Tehnike. Moramo videti ko će dati najbolju ponudu, ponuditi najbolje uslove i najbolji biznis. Mi brinemo o radnicima i budućem poslovanju, i o tome šta će ko biti u stanju da donese od poslova u budućnosti.
SRT bi bio dobrodošao partner, ali videćemo da li će biti oni ili neko drugi. Bila bi izvanredna vest ako bismo mogli da nađemo dogovor sa njima i da to bude u skladu sa zakonskom procedurom. – rekao je Vučić.
Odmah nakon ovog komentara naglasio je da Vlada Srbije takođe i pre svega mora brinuti i o svom nacionalnom prevozniku i aerodromu.
Kako je Tango Six takođe prvi javio u novembru prošle godine, vlasnik SRT-a kompanija Mubadala iz Ujedinjenih Arapskih Emirata saopštila je tada da zajedno sa Etihadom u sklopu šireg višegodišnjeg aranžmana planira i formiranje „uskotrupnog MRO centra u istočnoj Evropi “ u kojem bi bila servisirana celokupna flota ove kategorije Etihadove globalne alijanse avio-kompanija. Budući da se SRT već ranije zvanično prijavio kao interesent za privatizaciju Jat Tehnike očigledno je da bi Beograd bio taj neimenovani centar u istočnoj Evropi. Tango Six je tada mogućnost ovog razvoja događaja okarakterisao kao najbolju vest za Srpsku vazduhoplovnu industriju, verovatno ikad.
Iako danas očigledno plan nije bio da se detalji i status pregovora o ovoj temi iznose u javnost, Vučić je ipak, očigledno misleći na ovaj potencijalni posao, rekao:
– Ako bi to eventualno dobili to bi rešilo sve naše probleme, mnogo više nego neke druge stvari. Godišnji prihod tog posla bio bi od 500 miliona ili milijardu dolara godišnje i to bi za Srbiju značilo, verovali ili ne, jednako ili više od Er Srbije. Verijumo da takve mogućnosti postoje jer SRT ovde ne bi ni dolazio sa administracijom da nemaju očekivanja o proširenju tog posla. Nadam se da u godinama koje su pred nama tako nešto možemo da očekujemo. –
Pogledajte kako je izgledao današnji obilazak SR Technics Services Beograd:
126LAE-Delta
Ukratko, totalna rasprodaja…
Golub
Zasto se uopste prodaje JAT Tehnika? Pravi gubitke?