BEG airport status
Vučić: Jat Tehnika nije obećana SRT-u, dobija je onaj ko ponudi najbolje uslove i najbolji biznis, u skladu sa zakonom Direktor "SR Technics Services doo Beograd" i izvršni direktor "SR Technics" upoznaju premijera Srbije o dosadašnjem radu / Foto: Dušan Atlagić

Vučić: Jat Tehnika nije obećana SRT-u, dobija je onaj ko ponudi najbolje uslove i najbolji biznis, u skladu sa zakonom

Danas je u prostorijama preduzeća „SR Technics Services doo Beograd“ u Airport Cityju na Novom Beogradu široj javnosti predstavljen rad dela njihovog „business processing“ sektora koji je iz Ženeve preseljen u Srbiju.

Kako je Tango Six portal prvi i javio još u aprilu prošle godine, jedan od najvećih globalnih MRO „total services“ provajdera prebacio je svoje ključne administrativne funkcije u Beograd i dodatno zaposlio nekoliko vazduhoplovnih inženjera. Kompanija je do sada poslovala kroz lokalnog partnera a od nedavno je počela sa samostalnim radom kao poslovni entitet.

Današnjem događaju koji je imao za cilj da obeleži početak samostalnog poslovanja i predstavi nove prostorije kompanije (drugu po redu lokaciju od kad su došli u Beograd) prisustvovali su predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, ministar privrede Željko Sertić i novi izvršni direktor grupacije SR Technics Džeremi Remačo.

Događaju je prethodio sastanak iza zatvorenih vrata gde su predsednik vlade i ministar privrede bili brifovani o dosadašnjem poslovanju SRT Beograda koji od danas prelazi iz „pilot“ faze u sledeću etapu.

Deo zaposlenih "SR Technics Services doo Beograd" / Foto: Dušan Atlagić
Deo zaposlenih „SR Technics Services doo Beograd“ / Foto: Dušan Atlagić

Sledeća etapa, kada je u pitanju broj zaposlenih u beogradskoj podružnici, brojaće 270 (trenutno je zaposleno 120) a kako je danas najavio gospodin Remačo cilj je da do 2018. godine u Srbiji, u „business processing“ aktivnostima bude zaposleno 300 ljudi:

– Izvršni odbor naše grupe razmatrao je pre par godina preseljenje pojedinih funkcija van baze u Ženevi i dogovoreno je da se jedan broj administrativnih usluga preseli u Beograd. Naši deoničari su pažljivo posmatrali prethodne faze i bili su zadovoljni. Veći deo administrativnih poslova biće preseljen u Beograd.

Tokom obraćanja dvojice zvaničnika moglo se čuti i da prosečna neto plata u SRT-u Beograd iznosi 1.000 evra. Tango Six je u aprilu objavio nekoliko oglasa za posao kada je kompanija bila na početku zapošljavanja svog kadra.

Šta je sa Jat Tehnikom?

Na pitanje novinara kako je postojanje „business processing“ kompanije u Beogradu povezano sa mogućim interesom SRT-a da preuzme Jat Tehniku, predsednik Vlade odgovorio je da ništa još konkretno nije dogovoreno:

– Trenutno procenjujemo imovinu Jat Tehnike. Moramo videti ko će dati najbolju ponudu, ponuditi najbolje uslove i najbolji biznis. Mi brinemo o radnicima i budućem poslovanju, i o tome šta će ko biti u stanju da donese od poslova u budućnosti.

SRT bi bio dobrodošao partner, ali videćemo da li će biti oni ili neko drugi. Bila bi izvanredna vest ako bismo mogli da nađemo dogovor sa njima i da to bude u skladu sa zakonskom procedurom. – rekao je Vučić.

Odmah nakon ovog komentara naglasio je da Vlada Srbije takođe i pre svega mora brinuti i o svom nacionalnom prevozniku i aerodromu.

Kako je Tango Six takođe prvi javio u novembru prošle godine, vlasnik SRT-a kompanija Mubadala iz Ujedinjenih Arapskih Emirata saopštila je tada da zajedno sa Etihadom u sklopu šireg višegodišnjeg aranžmana planira i formiranje „uskotrupnog MRO centra u istočnoj Evropi “ u kojem bi bila servisirana celokupna flota ove kategorije Etihadove globalne alijanse avio-kompanija. Budući da se SRT već ranije zvanično prijavio kao interesent za privatizaciju Jat Tehnike očigledno je da bi Beograd bio taj neimenovani centar u istočnoj Evropi. Tango Six je tada mogućnost ovog razvoja događaja okarakterisao kao najbolju vest za Srpsku vazduhoplovnu industriju, verovatno ikad.

Iako danas očigledno plan nije bio da se detalji i status pregovora o ovoj temi iznose u javnost, Vučić je ipak, očigledno misleći na ovaj potencijalni posao, rekao:

– Ako bi to eventualno dobili to bi rešilo sve naše probleme, mnogo više nego neke druge stvari. Godišnji prihod tog posla bio bi od 500 miliona ili milijardu dolara godišnje i to bi za Srbiju značilo, verovali ili ne, jednako ili više od Er Srbije. Verijumo da takve mogućnosti postoje jer SRT ovde ne bi ni dolazio sa administracijom da nemaju očekivanja o proširenju tog posla. Nadam se da u godinama koje su pred nama tako nešto možemo da očekujemo. –

Pogledajte kako je izgledao današnji obilazak SR Technics Services Beograd:

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

1

Ukratko, totalna rasprodaja…

Odgovori
G

Zasto se uopste prodaje JAT Tehnika? Pravi gubitke?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Rade na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Koliko bi zapravo moglo biti potrebe za ogromnim širikotrupcima u budućnosti? Boeing će pre ili kasnije rešiti probleme sa 737 MAX2 a Airbus 321 LR i XLR se "prodaju k'o blesavi". LCC će početi u ozbiljnijoj meri da lete "preko bare" a ekonomska kriza koju je prouzrokovao COVID19 će naterati sve da spuštaju cene koliko…

08. Jul 2020.Pogledaj

Nenad, Skopje na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Kako god Alane, volio bih procitati neku komparativnu analizu o avio saobracaju i polozaju nacionalnih avioprevoznika, a da se izadje izvan ovih nasih exYu prostora, koji se u najvecem delu svode na odnos Srbija-Hrvatska. Dajte uporedite malo sa sirim regionom, mozda bez Austrije i Italije, ali svakako sa Madjarskom, Rumunujom, Bugarskom, Grckom i Albanijom. Vi…

08. Jul 2020.Pogledaj

Jason Bourne na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Da se pohvalim ja mojim portfoliom aviona kojim sam leteo. B787 LOT Varsava - Toronto i nazad. B777 Aeroflot Moskva - Hanoi i nazad. A350 Qatarairways Doha - Singapur i nazad. A330 Turkish Jeddah - Istambul i Beograd - New York i nazad. B737 vise varijanti ali nisam MAX. A3XX vise varijanti i kompanija ali…

08. Jul 2020.Pogledaj

Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

>> evo i komšije o kojem sam pričao i priče oko mosta, ide sve po planu. Hvala vam, ja ovde vidim odredjene zemljane radove o kojima izvestava rezimski drzavni medij dok se na hrvatskoj strani ne desava nista. Ja novac ne bi stavio na to da ce se most zavrsiti ali se intimno nadam da…

08. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Hvala puno na pohvalama. Da, bilo je i vrijeme za neku soft temu. :-)

08. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend