BEG airport status
[INTERVJU] Krešimir Kučko: Linija za Njujork neće uticati na Kroaciju erlajns; Er Srbija do sad nije ugrozila našu tržišnu poziciju "Već dvije godine intenzivno razmatramo sve opcije vezane za redizajn flote. Uprava tvrtke razgovara sa svim svjetskim proizvođačima 100-seatera."/ Foto: Reuters

[INTERVJU] Krešimir Kučko: Linija za Njujork neće uticati na Kroaciju erlajns; Er Srbija do sad nije ugrozila našu tržišnu poziciju

U nedavnom intervjuu za hrvatski Jutarnji list, predsednik Uprave kompanije Kroacija erlajns (Croatia Airlines), Krešimir Kučko naveo je da će sledeće baze hrvatskog nacionalnog avio-prevoznika biti Sarajevo, Skoplje, Tirana i Priština, ali ne i Beograd. Kako je Kučko tada objsnio, naša prestonica nije opcija jer „gde god postoji nacionalni prevoznik, to nije rešenje za model poslovanja Kroacije“.

Govoreći o planovima kompanije, Kučko je naveo i da Kroacija planira nabavku novih aviona jer se „na taj način može ostvariti održivo dugoročno poslovanje ovog avio-prevoznika“.

U intervjuu za Tango Six, Krešimir Kučko, govori o kojim je letelicama reč, zašto su budeće planirane baze isplative, o liniji Er Srbije (Air Serbia) za Njujork, kao i tome da li je tačna spekulacija da upravo Kroacija utiče na hrvatsku Agenciju za civilno zrakoplovstvo u vezi sa tumačenjem slobode letenja kompanije Er Srbija.

– Netočno. O tome kako pojedine države i njihovi avioprijevoznici ispunjavaju odredbe Sporazuma o uspostavi europskoga zajedničkoga zračnog prostora, u ovom slučaju Air Serbia, u nadležnosti je Europske komisije. Mi smo se prije ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju nalazili u istoj situaciji u kojoj je Air Serbia sada i pritom smo se pridržavali svih odredbi navedenog sporazuma. –

T6: S obzirom na poslednje izjave gradonačelnika Dubrovnika, i u Hrvatskoj se mnogo govori o liniji Er Srbije za Njujork. Hoće li ta linija, po Vašem mišljenju, uticati na Kroaciju erlajns i kako?

– Ne očekujemo osobit utjecaj na poslovanje zbog uvođenja navedene linije. Građanima Republike Hrvatske, ali i iz šire regije, i otprije su bili dostupni letovi u Sjedinjene Američke Države s jednim presjedanjem u nekom od naših europskih regionalnih čvorišta kao što su Frankfurt, Beč, Zürich, London, Amsterdam, itd. Dakle, to se s dodavanjem Beograda, kao mogućeg grada za presjedanje, ničim nije promijenilo. Štoviše, Croatia Airlines preko nekih europskih gradova putnicima nudi mogućnost povezivanja sa SAD-om više puta na dan, dok preko Beograda putnici nemaju ni svakodnevnu vezu. Također, član smo udruge Star Alliance i putnicima nudimo prepoznatljivu uslugu i mnoge dodatne pogodnosti zajedničkoga globalnog proizvoda. –

T6: Koliko Er Srbija utiče na vaše planove u regionalnom saobraćaju?

– Air Serbia dosad ni u jednom segmentu poslovanja nije ugrozila tržišnu poziciju Croatia Airlinesa. Sezonska linija Split – Beograd jedina je linija na kojoj lete zrakoplovi obe kompanije, a Croatia Airlines i Air Serbia određena regionalna odredišta povezuju i preko hubova s istim destinacijama u Zapadnoj Europi. Nakon što smo lani uspješno završili program restrukturiranja, okrenuli smo se realizaciji naših razvojnih planova u kojima su temeljni ciljevi snaženje regionalne pozicije, širenje mreže letova i dugoročno održivo poslovanje. –

T6: Izjavili ste da su Sarajevo, Skoplje, Tirana i Priština isplativi za buduće baze Vaše kompanije. Koje su prednosti, u kontekstu avio-saobraćaja, koje nude ovi gradovi da bi bili isplativi kao baze?

– Na temelju istraživanja tržišta i analiza pokazalo se kako postoji potencijal za sukcesivno otvaranje dodatnih baza na području jugoistočne Europe, i mi smo u tome prepoznali svoj poslovni interes. Do kraja ove godine planiramo definirati detalje, a s realizacijom bismo mogli početi sljedeće godine. No, preduvjet za to je nabava novih zrakoplova, o čemu se vode opsežne pripreme. –

T6: Da li razmišljate u pravcu propeleraca ili mlaznjaka?

– Već dvije godine intenzivno razmatramo sve opcije vezane za redizajn flote, što se ponajprije odnosi na uvođenje zrakoplova sa 100 sjedala u flotu. U skladu s tim, Uprava tvrtke razgovara sa svim svjetskim proizvođačima 100-seatera. Ovisno o potražnji i dinamici nabave novih zrakoplova, u regionalnim bazama kombinirano bismo koristili postojeće zrakoplove Dash 8-Q400, Airbuse i zrakoplove sa sto sjedala. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Do

Govori kao da ih se nista ne dotice.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj