Prema podacima Erbasove prognoze svetskog tržišta (Airbus’ Global Market Forecast), u narednih 20 godina (2016 – 2035.), doći će do rasta putničkog saobraćaja za 4,5% godišnje, što će proizvesti potrebu za 33.000 novih letelica sa preko 100 sedišta (32.425 putničkih aviona i 645 teretnjaka većih od 10 tona) vrednosti preko 5.2 biliona dolara, saopštio je evropski proizvođač aviona.
On navodi da će do 2035. svetska flota letelica biti duplirana sa današnjih 19.500 letelica na skoro 40.000. Otprilike 13.000 putničkih aviona i teretnih letelica će biti zamenjeno modelima koji su više eko-efikasne.
– Urbanizacija i povećanje bogatstva rastućih ekonomija, posebno u Aziji, su pokretači rasta avio saobraćaja. Sa kombinovanom populacijom od preko šest milijardi ljudi, ove ekonomije će rasti za 5.6% godišnje, a sklonost putovanjima njihove populacije će se utrostručiti do 75% – rečeno je u Erbasu.
U roku od 10 godina kineski domaći vazdušni saobraćaj će postati najveći svetski. U ekonomijama Zapadne Evrope i Severne Amerike, rast vazdušnog saobraćaja će iznositi 3,7%.
– Dok ustanovljena tržišta Evrope i Severne Amerike nastavljaju da rastu, azijsko – pacifički region je motor pokretač rasta u narednih 20 godina. Kina će uskoro postati najveće avio tržište i zahvaljujući ekonomijama u razvoju, daljoj koncentraciji stanovništva i stvaranju bogatstva, pomoći će da se pokrene snažan rast avio saobraćaja – izjavio je Dzon Lihi, operativni direktor kompanije Erbas, zadužen za kupce.
Dok bruto društveni proizvod ostaje ključni pokretač rasta saobraćaja, uočava se da privatna potrošnja (sastavni deo BDP-a) postaje sve značajnija ekonomska varijabla u nekim bitnim tokovima koji uključuju domaći avio saobraćaj Kine i Indije. Srednje klase rastućih tržišta će se do 2035. udvostručiti na 3,5 milijardi ljudi.
Globalno, do 2035, 62% svetske populacije će nastanjivati gradove, a broj „aviation mega cities“ (gradova sa više od 10.000 putnika na dugim relacijama dnevno) će porasti sa 55 na 93. U toku 20 godina broj putnika koji na dugim relacijama putuju ka, iz ili preko „aviation mega cities“, će se i više nego udvostručiti na 2,5 miliona.
– Erbasovo globalno poslovanje koje danas obuhvata 6 centara za podršku korisnicima i 14 trening centara bi trebalo da se proširi, jer se u sledećih 20 godina uočava potreba za oko milion pilota i inženjera (560.000 novih pilota i 540.000 novih inženjera) koji će leteli i održavati letelice – objašnjavaju u Erbasu.
Na tržištu širokotrupnih aviona, kompanija Erbas prognozira trend ka većem kapacitetu letelica i predviđa potrebu za preko 9.500 širokotrupnih putničkih i teretnih aviona u narednih 20 godina, čija se vrednost procenjuje na 2,8 biliona dolara. Ovo čini 29% svih isporuka novih letelica i 54% vrednosti. Većina isporuka širokotrupnih letelica (46%) biće u azijsko – pacifičkom regionu.
Na tržištu uskotrupnih aviona Erbas predviđa potrebu za preko 23.500 novih letelica vrednosti 2,4 biliona dolara. Ovo predstavlja 71% svih novih proizvoda. Region Azija – Pacifik će obuhvatiti 39% ovih isporuka.
Čarli
Na žalost ova prognoza se odnosi uglavnom na Aziju, a tamo je takoreći zatvorena mogućnost zapošljavanja naših novih i mladih pilota. Tu će eventualno, ali samo eventualno biti posla samo za iskusne kapetančine instruktore, ali za to je ionako potrebno više od pola karijere!
proboy
Carli,moram da ti kazem da ne poznajes Aziju kad kazes da mladi piloti tamo nemaju sansu.Sanse su velike,dobra priprema za interviju i ambicija u profesiji su uvek pronasli put do zeljenog cilja.
Kad govorimo o prognozi potrebnih pilota i inzenjera,onda je cudno da njih treba 30 po avionu.