BEG airport status
Tajfun ili bonaca?

Tajfun ili bonaca?

Tajfun je na proširenoj listi želja srpskog ViPVO i nezvanično se nalazi na gornjem delu te liste. Liste koja je spremna da iz Komande ViPVO ode na dalju analizu drugih resora u jednom od najvećih javnih nabavki koja predstoji Srbiji. Ministar odbrane tri puta je prilično jasno izjavio da para za taj proces ove godine nema tako da su organizaciono-fiskalne glavoblje pomerene skoro sigurno za sledeći četvorogodišnji ciklus nove političke preraspodele.

Velika Britnija, zemlja koja je ključni deo pomenutog evropskog projekta višenamenskog borbenog aviona, preživljava neviđene rezove u svom ratnom vazduhoplovstvu. RAF se bez anestezije i valjanog upozorenja nosi sa izazovima modernog budžetskog menadžmenta koji je po svemu sudeći katastrofalno loše izveden.

Neshvatljiv običaj zapadnoevropskih demokratija da javno publikuju objektivne analize javnih nabavki i upravljanja novcem daje nam pored dva veća aktuelna tendera (Brazil i Indija) priliku da naučimo nešto o samom avionu.

Dva teksta u poslednjih nedelju dana tradicionalno brutalno iskrene britanske štampe pružaju nam HUMINT do kojeg je pre samo nekoliko decenija bilo nemoguće doći. Srbija se po ulozi i primeni svog ratnog vazduhoplovstva nikako ne može porediti sa RAF-om, ali ovde je mnogo toga rečeno.

Superhornet najbolja opcija pored živog i operativnog Tajfuna?

It should be noted that the F/A18 Super Hornet is better at air defence than the Typhoon, better at ground attack than Tornado and Typhoon and around one third to one fifth of the cost of the Typhoon.

Osam pilota osposobljenih za V-Z i ostale svinjarije britanskog MO.

Yesterday the UK National Audit Office published a detailed report on the current status of the infamous Eurofighter combat jet – nowadays officially known as Typhoon. We here on the Reg defence desk have always had a low opinion of the cripplingly expensive, marginally useful fighter: but even we were amazed by the new facts and figures. The Eurofighter, almost unbelievably, is turning out to be even worse value for money than we had thought.

Moji prošlogodišnji prilozi iz Dubaija o Eurofajter konzorcijumu i Tajfunu. Sa PR strane moram priznati da su i dalje najpredusretljiviji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Zi

Cini se da su novinari u UK malo pomesali babe i zabe.

Odgovori
je

Sve je to lepo, dobre su to sprave, ali sudeci po "strucnim" analizama sadasnjeg vrha VS gotovo sam siguran da ce opet biti najgore resenje! Pominjali su cak i madjarski "model" modernizacije a svi snamo da sad Madjari proklinju dan kada su uveli (citaj: iznajmili) Gripene u svoje RV!
Umesto da izaberu neku od 9 varijacija na temu MiG-29, oni srljaju sto dalje od Rusa, da im zapadni sefovi ne bi zamerili! A ne racunaju iskustvo pilota i mehanicara, istu opremu za opsluzivanje aviona, alate, dokumentaciju i ostalu "logisticku" podrsku a u cilju smanjenja dodatnih troskova uvodjenjem aviona novije tehnologije!

Bolje je da se za vladavine ovih sadasnjih "strucnjaka" ne desi nikakva "modernizacija" ViPVO, jer nece biti
pametna!

Odgovori
Pe

Optuzujes koje ljude tacno? Zvucis kao da znas koja su imena i funkcije u pitanju. Brisem ti komentar ukoliko konkretno ne kazes o kome se radi, ne fantaziramo na ovom blogu.
Takodje, koji su to tacno "zapadni sefovi". Molim navedi i njih.
Hvala.

Pe

@jetfreak , komentar ti je obrisan. Na ovoj lokaciji se necemo baviti fantazijama i tom vrstom obnarodovanja neproverenih i pre svega do srzi glupih primedbi.

No

Treba lepo sacekati pobednika na Indijskom tenderu.Ko god da pobedi moci ce i delimicno da koriguje cenu u buducnosti.Nezvanicne procena je da ce neko na ovom tenderu zaraditi najmanje 15 milijardi dolara.To su ogromna finansijska sredstva za posrnuli EF konzocijum i Dassault.Nadam se da nasi nadlezni ovo prate sa velikom paznjom.Moj favorit na je EF,ali bih vise voleo Rafal.Bilo koji od ova dva.

Odgovori
Mi

dobra emisija o EF na National Geografic-u. Nije li resenje kupiti negde 5kom 29ki, doobro remontovanih. krpiti se koliko se moze, imamo kadar, infrastrukturu …. I nikog nismo uvredili, ni ludi Istok, ni truli Zapad. A kad se bude moglo i jos vaznije, KAD SE BUDE UMELO, kupi se pametno

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@dejanera Vec 2026 ce izaci SU75, koji ce biti hibridna otvorena arhitektura. Moze se prilagodjavati zadacima, pa moze biti jednosed, dvosed, daljinski upravljan (dron) ili upravljan vestackom inteligencijom. Na Rafal su bacene pare

27. Nov 2024.Pogledaj

Александар na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Французи и дан данас Алжир сматрају другом, јужном Француском. Ништа они нису изгубили од утицаја чак шта више, без њих се у том подручју ништа и не решава. А очигледно да то самим Арапима и одговара.

27. Nov 2024.Pogledaj