BEG airport status
Sindikati „Nikole Tesle“: Ugovori su odobreni, čekamo samo zvaničnu odluku U prva tri meseca 2017. očekuje se da svih 600 radnika potpiše radni ugovor sa ANT-om / Foto: ANT

Sindikati „Nikole Tesle“: Ugovori su odobreni, čekamo samo zvaničnu odluku

Svih 600 radnika Aerodroma Nikola Tesla (ANT) zaposlenih preko uslužnih organizacija ili omladinskih zadruga trebalo bi da postepeno potpiše odgovarajuće radne ugovore sa beogradskom vazdušnom lukom tokom januara, februara i marta 2017. godine, a Ministarstvo saobraćaja predalo je zahtev Vladinoj komisiji za prvu grupu od 200 radnika, zaključci su sastanka ministarke ovog resora, Zorane Mihajlović, rukovodstva i reprezentativnih sindikata ANT-a.

– Juče nam je predočeno da je posao odobravanja ugovora završen. Ostalo je jedino da se formalno to i potpiše i da tu zvaničnu odluku i dobijemo. Verujemo da će ona jako brzo biti prosleđena Aerodromu i da će se brzo realizovati – izjavila je za Tango Six Vesna Vilotić u ime sindikata „Zajedno“ i dodala:

–  Da 1. januara tih 200 ljudi nema dozvole Aerodrom bi, bez preterivanje, bio u problemu jer se radi o ljudima koji nisu lako zamenljivi, rade na vitalnim poslovima, što je slučaj i sa drugih 200, ali i trećih 200 radnika.  To su ljudi zaposleni u operativi – u bezbednosti, saobraćaju, tehnici. Poslodavac je odredio ko će pripadati prvoj, drugoj ili trećoj grupi. Rukovodili su se parametara koji se možda nisu u potpunosti poklopili sa našim parametrima, ali odlučeno je da to budu ljudi koji su na odgovornim radnim mestima, koji rade dugi niz godina –

U protekle dve godine o ovom pitanju su vođeni pregovori sa različitim institucijama, između ostalog, i sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvom rada, zapošljavanja i socijalnih pitanja.

– Svi smo saglasni da je neodrživo stanje u kome 800 ljudi, odnosno 600 nas koji ovde radimo duže od 15-20 godina i dalje nemamo rešen radno-pravni status. U vezi sa tim nema nedoumica i to je najvažnije – zaključila je Vilotić.

Ona je podsetila da su radnici koji do sada nisu imali potpisan ugovor sa Aerodromom direktno nego su za rad na njemu bili angažovani preko uslužnih organizacija i omladinskih zadruga bili diskriminisani u odnosu na radnike „Nikole Tesle“.

– Nismo imali iste plate, ista prava, nismo potpadali pod odredbe kolektivnog ugovora. Da ne pominjem odredbe koje se tiču otkaza o radu. I sad smo u apsurdu recimo. Zaposleni smo na Aerodromu 15-20 godina, a kada pogledate radni staž, pisaće od 2016. godine, što posle može imati efekta u kontekstu priče o privatizaciji i socijalnim programima – izjavila je Vilotić i dodala:

– Rad na neodređeno je i dalje status koji se zahteva na svakom koraku – u banci za kredit i za razne druge potrebe –

Prema rečima Predraga Adamova iz sindikata „Sloga“, i ranije su postojali pokušaji da se ovo pitanje reši. I prethodno rukovodstvo je slalo zahteve, ali je proces doživeo različite „turbulencije“. Od 2004/2005. godine do danas primljeno je oko 150 radnika, čime je kvota povećana sa 450 na 600 radnika, objašnjava Adamov za naš portal i naglašava da je beogradskom aerodromu potrebno još radnika:

– Svetska praksa pokazuje da na milion putnika u vazdušnom saobraćaju ide 1.000 zaposlenih. Nas ovde okvirno ima 1.900 –  što stalno zaposlenih što ljudi na određeno vreme i zaposlenih preko omladinskih zadruga, privremenih i povremenih poslova, a imamo kvotu od 5 miliona putnika od kojih je 2,5 miliona odlazećih. Tako da ne samo da ove ljude treba primiti za stalno nego treba još uvećati broj izvršilaca u odnosu na obim posla koji trenutno imamo –

Iz oba sindikata poručuju da su zahvalni i vlastima i rukovodstvu što se ovaj problem konačno rešava i ističu jedinstvo svih pet reprezentativnih sindikata u insistiranju na tome. Njihovo zajedničko istupanje mogli smo da vidimo i u maju ove godine kada su u obraćanju medijima izrazili saglasnost sa odlukom vršioca dužnosti direktora ANT-a, Saše Vlaisavljevića, o zapošljavanju 778 radnika u 2015. godini koja je tada bila kritikovana u medijima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj