BEG airport status
Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016 "Embraer", "Bombardier" i "Mitsubishi Aircraft" u fokusu drugog dana / Foto: SEAS

Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016

Drugi dan prvog Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope – SEAS 2016 obeležila su četiri panela. U centru pažnje našli su se predstavnici vodećih proizvođača regionalnih aviona – „Embraer“, „Bombardier“ i „Mitsubishi Aircraft“ koji su bili saglasni da je Beograd bitno evrpsko čvorište zahvaljujući svom geografskom položaju i značajnom rastu broja putnika na Aerodromu Nikola Tesla.

Dan je otvoren panelom o potražnji za letelicama i novim rešenjima za kratke i srednje relacije u Jugoistočnoj Evropi, koji je vodio generalni direktor kompanije „AirInsight“, Adison Šonland. Na panelu su učestvovali Horhe Abando, potpredsednik za marketing kompanije „Mitsubishi Aircraft“, Arjan Mejer, potpredsednik za Evropu, Bliski istok, Rusiju i Centralnu Aziju kompanije Embraer i Mark Gilbert, direktor prodaje za Evropu, Rusiju i ZND kompanije Bombardier.

Broj putnika u vazdušnom saobraćaju se u proseku udvostruči na svakih 15 godina. Međutim, pojedini gradovi u Jugoistočnoj Evropi beleže znatno brži rast. U Beogradu je broj putnika u vazdušnom saobraćaju udvostručen za 11 godina, počev od 2002. godine. Zbog toga je Beograd za svega pet godina prešao put od tipičnog tržišta za regionalne letelice sa 50 sedišta do tržišta za letelice do 70 sedišta, rečeno je na panelu.

– Beograd će postati tržište za regionalne avione sa 90 sedišta do 2020. godine. – naveo je Šonland.

Abando je naglasio da postoji značajna tržišna mogućnost da se zadovolji tražnja u Evropi putem regionalnih letova. Ukazao je na 393 potenijalne linije u Evropi koje trenutno nisu pokrivene direktnim letovima. Svi učesnici panela su predstavili svoje najnovije regionalne letelice – Mitsubishi se osvrnuo na svoj MJR, Embraer na novi avion E-Jet E2, a Bombardier na svoj CRJ. Panelisti su procenili da rast broja putnika u Beogradu iznosi 8,7%, što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta u Evropi.

Poslednji dan samita obeležila je i diskusija o budućnosti proizvodnje komponenti za avio-industriju u Jugoistočnoj Evropi. Na panelu su učestvovali predstavnici kompanija „Airbus“, „Konelek“, „Precise Castings Foundry“ i Agencije za razvoj Srbije.

Samit je zaključen razgovorom o konkurentnosti aerodroma u regionu. Učestvovali su direktori aerodroma Zadar, Pula, Mostar, Niš, Ponikve, u ime skopskog i ohridskog aerodroma generalni menadžer „TAV Makedonija“, kao i predstavnici „Aerodroma Republike Srpske“ i „Aerodroma Crne Gore“

Podsetimo, prvi SEAS u organizaciji Tango Sixa trajao je dva dana – 13. i 14. decembra. Prisustvovalo je 320 delegata iz celog sveta i više od 60 predstavnika avio-kompanija. Događaj je bilo moguće pratiti i uživo. Galerije fotografija prvog i drugog dana možete pogledati na „Facebook“ strani Tango Six portala.

 

fb_cover-1

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj