BEG airport status
SSJ100 privremeno prizemljen; EASA dala dodatne sertifikate za SSJ100LR "Dodatni sertifikati uticaće na prodaju SSJ100LR van Rusije"/ Foto: Sukhoi

SSJ100 privremeno prizemljen; EASA dala dodatne sertifikate za SSJ100LR

Ruske vazduhoplovne vlasti, Rosaviatsia, prizemljile su Sukhoi Superjet 100, piše „The New York Times“.

Kako je navedeno, u repnom delu aviona uočen je zamor materijala koji je karakterističan za letelice na isteku veka trajanja.

Komanija Aeroflot, koja je najveći korisnik ovog tipa aviona, otkazala je u subotu 21 let ovom letelicom.

U kompaniji „Sukhoi“ kažu da oštećenje nije kritično:

– Nakon rutinske kontrole Agencije za vazdušni saobraćaj Ruske Federacije, otkrivena su oštećenja dela repnog stabilizatora. To nije kritično za operacije ove letelice. Deo ima višestruku redudantnost sistema i marginu stabilnosti daleko iznad svojih mogućnosti opterećenja (service load). Dizajniran je i testiran u skladu sa IAC AR (Interstate Aviation Committee Aviation Register) i odobren je od strane EASA-e. SCAC zajedno sa operaterima proverava ispravnost flote SSJ100 na letovima. Izdata je tehnička odluka o nastavku plovidbe SSJ100. –

Vest o prizemljenju SSJ-a dolazi svega nekoliko dana nakon saopštenja ruskog proizvođača da je SSJ100LR od strane EASA-e dobio dodatne sertifikate koji bi povećali korišćenje ove letelice izvan Rusije.

– U toku prošle nedelje, 21. decembra, EASA je dala sertifikate koji se odnose na povećanje težine pri poletanju i dužine leta. Nova verzija SSJ 100 moći će da leti 4.578 km dok je prethodna verzija imala opseg 3.048 Km. – saopštio je proizvođač.

SSJ100LR se isporučuje od 2014. godine ruskim avio-prevoznicima. EASA odobrenja bi, kako je rečeno u kompaniji, mogla da povećaju prodaju SSJ 100 za 50% u odnosu na prethodnu verziju, naročito zbog prodaje avio-kompanijama izvan Rusije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Pa

Neverovatno! Koliko im je trebalo da uoče zamor materijala.Boeingov avion koji se nalazi na zemlji,sve vreme „leti“ u pravim simuliranim uslovima- turbulenciji-kiši snegu.I posle određenog broja sati,šalju notame kompaniji unapred da prekontrolišu neki deo u koji sumnjaju.Kamere i boroskopski snimci materijala potvrđuju stanje letelice.

Odgovori
BM

Trebalo im je onoliko koliko su ozbiljno provodili monitoring stanja strukture aviona i ostalih sklopova sve ove godine.
Poznavajući ponašanje Rusa i njihov pristup, osobito u provođenju striktnih normi, za sve pare ovoga svijeta ne bih uzimao njihovu robu (čitaj: avione), a letio bih njihovim kompanijama (osobito ruskim avionima) samo u apsolutno krajnjoj nuždi.
Nije senzacionalizam, imam dovoljno iskustva sa njima da ovo ovako napišem…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj