BEG airport status
„Airbus“ sumira 2016: Novi rekord – isporučeno blizu 700 putničkih aviona U protekloj godini isporučeno 8% više letelica nego 2015. / Foto: Airbus

„Airbus“ sumira 2016: Novi rekord – isporučeno blizu 700 putničkih aviona

Sumirajući proteklu godinu, kompanija Erbas (Airbus) navodi da je broj isporuka njihovih komercijalnih letelica povećan četrnaestu godinu zaredom, čime je postavljen novi rekord: 82 kupca kojima je isporučeno 688 aviona.

– Isporuke su porasle za više od 8% u odnosu na rekord od 635 aviona, postavljen tokom 2015. godine. Njima je obuhvaćeno 545 uskotrupnih letelica A320 porodice, od kojih je 68 isporuka A320neo, 66 A330, 49 A350 XWB i 28 A380 modela. Više od 40 % isporuka uskotrupnih aviona činili su veći A321 modeli. – rečeno je na godišnjoj Erbasovoj konferenciji za medije.

Captureairbus

Erbas je ostvario 731 porudžbinu pristiglu od ukupno 51 kupca, od kojih je osam novih. Ove porudžbine uključivale su 607 uskotrupnih aviona i 124 širokotrupne letelice. Krajem 2016. godine ukupan broj zaostalih porudžbina (backlog) iznosio je 6 874 letelice, čija se vrednost procenjuje na 1,018 milijardi dolara.

– Kao značajne prekretnice tokom 2016. godine mogu se navesti isporuka desethiljadite letelice – A350 XWB i prvi let najvećeg člana našeg programa A350-1000. Kompanija Erbas je započela isporuke A320neo sa obe varijante motora. U međuvremenu je sertifikovan A321neo sa „Pratt & Whitney“ motorima, a prvi avion sastavljen u SAD, model A321, isporučen je iz Mobila u Alabami.

Druge bitne prekretnice su uvođenje prvog A330 Regional modela u upotrebu i početak izgradnje kineskog Centra za sklapanje i isporuku A330 aviona, te konačna montaža A330neo u Centru za finalno sklapanje aviona. Kabine linije „Airspace by Airbus“ uspostavljene su kao novi standard putničkog iskustva za A330neo i A350 XWB programe. Dodatno, kompanija Erbas je uvela i „I fly A380“ veb sajt koji putnicima omogućava rezervaciju odabranih letova A380 operatera. –

Sredinom novembra, Erbas i Etihad ervejz inžinjering (Etihad Airways Engineering) potpisali su Memorandum o razumevanju za održavanje i popravke aviona tipa A380.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj