BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Azerbejdžan želi ono drugo

[EKSKLUZIVNO] Azerbejdžan želi ono drugo

Uprkos činjenici da je sudbina Jata tragična mnogo načina saga o (sada i produženom) tenderu nastavlja da nadražuje javno mnenje nesmanjenim intenzitetom.

Predhodna nedelja bila je u znaku Azerbejdžanaca. Nakon kastinga za dramatičnu ulogu spasioca u prodaji neverovatno atraktivnih 49 procenata nacionalnog avioprevoznika i nakon što je još jedna nama bliska država navodno odustala od otkupa tenderske dokumentacije, povezivanjem dnevnih novinskih naslova dolazi se do zaključka da je najavljeno produženje tendera ovoga puta urađeno zbog Azerbejdžana, tj. aviokompanije Azal.

Nažalost, izgleda da retko ko veruje Vladi Srbije ovih dana i tragom ove informacije Novosti i Blic citiraju svoje anonimnje insajdere untar Jata: „tender nije produžen zbog naknadno prijavljenih i niko zapravo nije ni otkupio tendersku dokumentaciju“.
Šta onda traže Azerbejdžanci?

Nikako Jat.

‘bejdžanci samo i jedino žele naše putnike. Njihovo zanimanje, koje jeste bilo konkretno i praćeno detaljnim obilaskom kapaciteta Jata i srodnih službi, bliže je jednom dugoročnijem tržišnom uspehu koji je Jat nekada imao sa takođe zemljom fanki imena, Uzbekistanom. Tada je bilo zaključeno da su jedini resurs koji ova zemlja poseduje a ima veze sa komercijalnim civilnim vazdušnim transportom gastarbajteri ili pristojnije rečeno dijaspora. Tako je Boing 767-300ER leteo iz Beograda za Njujork.
‘bejdžanci žele isto.  Zanimaju ih samo putnici i ni u kojoj varijanti ne žele nešto sa hrpom još nečega zamaskirano u tu arhaičnu odrednicu zvanu nacionalna aviokompanija.

Jedina razlika bila bi u tome da bi naše posade ulazile u avion u Beogradu za razliku od pomenutog propalog codeshare-a sa Uzbekistanom kada se aroma otadžbine nikako nije dala osetiti u konverziranju na engleskom sa uzbečkim akcentom.

Dakle, niko nije otkupio tendersku dokumentaciju, niko trenutno nije zainteresovan i ‘bejdžanci žele naše gastarbajtere, ne Jat.

Ispostavilo se da ni priča sa Turcima nije dugo trajala. Pored raznih polu-političkih izleta sa naše strane jedna od trenutno najprofitabilnijih aviokompanija Evrope nije bila ni za jednu drugu opciju osim kupovine AOC-a za jedan evro dok bi ostatak platili u novim avionima. Opcija nije prihvaćena i ljudi odoše da rade pametnije stvari.

Na domaćem frontu Jat takođe nema sreće. Pored toga što avio-gorivo plaća jednoj državnoj firmi skuplje nego konkurencija, od sledećeg meseca to će nastaviti da radi po nepromenjenim cenama ali bez dozvoljenih mesec dana kašnjenja kao do sada. Razvoj događaja koji na kraju može imati posledice po likvidnost kompanije. Ostaje da se vidi da li će menadžmenti zajedničkog osnivača naći zajednički jezik Ili ćemo opet biti svedoci punjenja rezervoara do maksimuma na inostanim destinacijama nebi li se prošlo jeftinije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

To

Btw, kad smo kod goriva, pored NIS-a postoji i AB-ov "Fuel Service" kod kojih naravno JatAw ne sme da kupi jeftinije gorivo!

Odgovori
SI

Nisam znao da su Azerbejdzanci. dalo se shvatiti iz izjava zvanicnika da niko nije zainteresovan i da kupuju vreme,treba im jos 5/6 meseci do izbora da se ne desi nista, a onda kad dobiju vlast opet imaju 4 godine , ne da rade nego da se "upucaju',sto bi u Krajini rekli….
onog dana kad ne bude JAt-a i svih tih koji su do toga doveli, Srbija ce biti lepo mesto za zivot i rad.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj