BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Prve fotografije srpskog MiG-a 29 koji se nalazi na remontu u Rusiji Srpski MiG-29 9.13 18201 na remontu u 121. ARZ / Foto: Jevgenij Gordejev

[EKSKLUZIVNO] Prve fotografije srpskog MiG-a 29 koji se nalazi na remontu u Rusiji

Povodom Dana vazduhoplovnih snaga Rusije ali i Dana sela Stari Gorodok, 121. vazduhoplovni remontni zavod koji se nalazi u već pomenutom mestu odmah pored čuvene vazduhoplovne baze Kubinka, Moskovska oblast, organizovao je u subotu 18. avgusta Dan otvorenih vrata na kome su posetioci mogli da, sem muzeja zavoda vide i njegove remontne pogone u kojima se vrši remont aviona Jak-130, Su-25, Su-27, MiG-29, modernizacija Su-25 kao i remonti raznih tipova avionskih i helikopterskih motora, agregata, elektronske opreme, naoružanja kao i drugih komponenti.

Na fotografijama koje su veoma brzo objavljene na internetu pojavile su se i one na kojima se vidi šesti lovački avion MiG-29 koje je Rusija donirala Srbiji a koji se tamo nalazi na remontu. U pitanju je jednosed u varijanti 9.13 fabričkog broja 2960727445 koji ima srpski evidencijski broj 18201, ranije je nosio ruski ev. broj plavi 04 kao i registraciju RF-93709.

Proizveden je jula 1989., prethodno je remontovan 2010. a zbog isteka međuremontog roka od 7 godina morao je prošle godine biti upućen na generalni remont. Srbiji je avion isporučen 2. oktobra 2017. u prvoj turi od dva aviona a i pored toga što mu je bila potrebna opšta opravka morao je stići na Batajnicu zbog pravnih i carinskih procedura oko njegove primopredaje i već ujutru 5. oktobra 2017. biti vraćen za Rusiju.

Za sada nemamo zvaničnih informacija kada bi bio završen njegov remont tj. kada bi bio vraćen u Srbiju ali se na osnovu viđenog obima već izvedenih radova može zaključiti da bi se to moglo dogoditi za par meseci.

Ljubaznošću gospodina Jevgenija Gordejeva dobili smo saglasnost da objavimo njegovu fotografiju ovog aviona koja nam daje uvid u to dokle se stiglo sa radovima na njemu.

Iako se na Jevgenijevoj fotografiji tek nakon detaljne analize onoga što se vidi, može utvrdiiti da je to srpski 9.13, bolja potvrda za to može se naći u fotoreportaži blogera Saida Aminova koji je takođe bio taj dan prisutan u 121. ARZ i koji je objavio još fotografija na kojima se vidi naša 29-ka. To se najbolje vidi na slici broj 18 Saidove fotoreportaže.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Radi se na podiznju RV i PVO posle dugo godinja propadanja i cekanja na zapadnu tehniku! Treba jos sacekati do konacnog oblika to jest modernizacije Mig 29 na nivo SMT!

Odgovori
Pe

Taman kad napune 40+ godina i dok se osiguraju financijska sredstva potrebna za podizanje 7 jednosjeda na razinu SMT od njih 10 ukupno tamo iza 2030. godine. Još se ne zna u kakvoj će konfiguraciji biti 4 donirana bjeloruska MiG-29.

Ma

To će se desiti nikad!

AL

Spremi se na odgovore tipa „od modernizacije nista“ “ to su kante“ „bice samo SD“, i standardni spam „Barak ovo Barak ono“
Cinjenica je da se napravio pomak u RV posle 30 godina i to pozitivan pomak posle dugog niza negativnih, nista spektakularno, ali nesumnjivo dobro! Od Mi-17 preko H145 do 29ki
Videcemo sta tacno obuhvata modernizacija tek za godinu ipo do dve, trenutno jos ni prva faza od tri nije gotova, ali ne verujem da bi toliko puta pominjali Zuk i sl. da to sve nije u planu.
Za pocetak da se nalet poveca na neki ozbiljan nivo, da su delovi obezbedjeni i da se uzmu nove VV rakete, jer pitanje koliko ih je trenutno u resursu, za „4+“ itd. ima vremena i nije kljucno trenutno, a sto mediji politizuju, to je bilo za ocekivati, ne znam sto su se ljudi „iznenadili“ senzacionalizmom

Ke

SMT ima dobrano povecan dolet,grba. I poprilicno modernu avioniku,koriscen i u Siriji.Toga ovde nece biti.

ID

Sva je prilika da se radi o krpljenju da može da leti i da o modernizaciji nema ni govora.

Pl

Medo: СМТ неће сигурно да буде „ако“ буде биће нешто хибридно између СМ и СМТ,предпостављам без система за допуну горива у вазуху…Е сад се питам да ли је ово само обичан ремонт или је извршена „мини“ модернизација на СД стандард као и они 4 комада што су остали у РВ Србије,односно унификација донираних са онима што поседујемо у активној служби.
Друга ствар имаћемо 3 двоседа и 7 једноседа,то је мало када се одузму двоседи који су практично бескорисни у ваздушним борбама са другим вишенаменским ловцима. (а о белоруској донацији то да сачекамо да дођу прво.) Све у свему моје лично мишљење је да већ сада треба да се размишља од куповини нових вишенаменских ловаца на неки одређени начин.Реално ови наши постојећи неће још дуго моћи више од 15 плафон,осим ако их не погурају на 20 година што ја мсм да је велики ризик,а нов вишенаменски ловац нам је неопходан. Није лоше што има неких помака са мртве тачке,али поштено све то иде заиста споро,врв због политичких ствари и „поена“.

Pi

Nije mig bitan,kad videh ko ih je leteo.Metuzalemi.Gde su mladi piloti?Koliko sati naleta imaju?Sram vas bilo sve koji ste uništili Srpsko vazduhoplovstvo

Dr

Strašno je da ljudi komentarišu „modernizaciju“ a na slici se lepo vidi da se remontuje tzv. „Zmaj“ letelice. Dakle povadili su mu ‘crevca’ i radi se čisto remont tela MiG a. A ovde se piše o modetnaziaciji koja sledi tek od sledeće godine. Izgleda da izvesni komentatori od ručkanja sendviča i sipanja cocacola-e nemogu da shvate text ili su pismeni sa manjkom shvatanja onoga što su čitali. ( postoji pojam za takve osobe ali nije za ovde da se napiše ) !!

Mi

Cujem da se na ovoga stavlja Zhuk radar. To ce da bude prvi modernizovani. Inace bi ostao u Momi da se ne modernozuje. Lepo to ide polako.

Odgovori
Mi

Zivojine, da li ste mozda imali priliku danas da vidite ova dva remontovana? Necu da kazem modernizovana… Otkrijte nam molim vas jednom za sva vremena sta je to ustvari remontovano i sta je uradieno.

Odgovori
Ž

Авиони су исти као и наши старији примерци, дакле приближни нивоу МиГ-29СД. О томе ће бити речи сутра у посебном тексту.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj