BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Počinje sečenje Er Srbijinih Boinga; YU-AND najverovatnije 2020. u Muzeju vazduhoplovstva YU-AND 2020. godine najverovatnije u Muzeju vazduhoplovstva / Foto: Er Srbija

[EKSKLUZIVNO] Počinje sečenje Er Srbijinih Boinga; YU-AND najverovatnije 2020. u Muzeju vazduhoplovstva

Na platformi Jat Tehnike nedavno je započeo proces rashodovanja dela flote aviona 737-300 nacionalne avio-kompanije. Prekjuče se i na Fejsbuku moglo pročitati da je prva na „sečenju“ letelica registracije YU-ANF. Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, postoji velika verovatnoća da će prvi 737 u nekadašnjem JAT-u ali i Evropi biti sačuvan i predat Muzeju vazduhoplovstva.


Kako saznajemo, logična namera Er Srbije da makar nešto zaradi od tipa letelice koja u saobraćaju ostaje još najviše dve godine na vreme je zapažena od strane zaposlenih u Muzeju vazduhoplovstva koji su nedavno „izvukli“ skoro sve stare putničke avione osim preostalog Boinga 727 i Konvera. Kustos muzeja Darko Mladenović uz podršku svog direktora Čeda Milivojevića je odmah po ovom saznanju zvanično kontaktirao nacionalnu avio-kompaniju koja je, za razliku od svojih Erbasova, vlasnik flote Boinga 737.

Pre dve nedelje odigrala se prva prepiska dve institucije o ovoj temi i, potpuno nekarakteristično za Srbiju (imajući u obzir nedavne tragedije nacionalnog odnosa prema industrijskoj istoriji) povratna informacija je došla u rekordnom roku.

Kako su nam potvrdili iz Muzeja vazduhoplovstva, čim su saznali da će flota Boinga 737 završiti u formi potpuno nearodinamičnih kilograma uputili su zvanični dopis Er Srbiji sa molbom da po potpunom povlačenju ovog tipa iz saobraćaja dobiju jedan avion za svoju postavku. Na njihovo iznenađenje, odgovor su dobili sutradan. Odgovor je bio potpisan od strane direktora za odnose sa većinskim vlasnikom (državom Srbijom) Branislava Malovića koji je u njemu napisao da se očekuje da YU-AND ostane u floti kompanije najkasnije do 2020. godine. Uz konstataciju da Er Srbija prepoznaje ugled i tradiciju Muzeja vazduhoplovstva odgovor sadrži i uveravanje da će po povlačenju „Novembar Delte“ iz flote konačna odluka o donaciji aviona biti doneta od strane nadzornog odbora kompanije. Takođe, u odgovoru stoji da je određeno odgovorno lice u kompaniji koji je isti dan napravilo procenu načina kako će se pristupiti eventualnoj donaciji (šta će biti skidano od delova iz unutrašnjosti aviona i sl.).

Kako su za Tango Six rekli iz muzeja u dosadašnjoj komunikaciji su prepoznali dobru volju nacionalne avio-kompanije po ovom pitanju, očekuju da će odluka biti pozitivna i da će Er Srbija, nakon prodaje delova koji ne utiču na spoljašnji izgled aviona, isti najverovatnije i donirati. Podsećaju da je nacionalna avio-kompanija do sada zvanično ovoj instituciji donirala DC-3, Konver 440, Karavelu i Boing 727 (uz poljoprivredne PT-17, PT-75, An-2M, Gruman i Utvu 65).

Er Srbija trenutno leti svoje preostale YU-AND, YU-ANK i YU-ANI pod brendom Avioleta. Ove letelice bile su nekada deo slavne, moderne i prve flote Boinga 737 u Evropi. Pre tri godine posada „Novembar Delte“ obeležila je i 30 godina od prvog fabričkog leta ovog aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ja

Bolje bi im bilo da 1 B737 ostave SVS ANT da vezbaju na njemu

Odgovori

SVS vec imaju 727 na kome vezbaju. YU AND je bas za muzej. Prvi koji je dostavljen u evropi u poslednji koji je ostao da leti.

mt

Немају 727 већ ДЦ-9.

Go

A sta je sa poslednjim 737-200 u Evropi. YU-ANP. U nekim zemljama bi sigurno zavrsio u muzeju ili leteo na Aero mitinzima a u Srbiji se trune …

Odgovori

Nije u letnom stanju.

Sl

Da li je YU-ANH vec isecen?
Koliko se secam on nikad nije ni dobio tri tacke na repu, vec je od neke 2004 van saobracaja…

Odgovori
Ne

Možda je ovo šansa da preostala „devetka“ sa aerodroma ode u muzej a da njeno mesto zauzme jedan od 737 rashoda.Bila bi velika šteta da muzej ostane bez Dc9

Odgovori
Sr

Bilo bi izuzetno kada bi , pored 737 , uspeli da izvuku 727 , konver i 9-ku. I naravno, da budu u JAT livery-u!!

Odgovori
Ne

Naravno,bila bi zaokruzena jedna celina kada su u pitanju mlazni putnicki avioni koje je posedovao Jat (Karavela,DC9,B727,B737).Naravno ne racunajuci dugoprugase B707 i DC10

ro

super, barem nešto, šteta je što nemamo DC-10 i DC-6

Odgovori
se

Nema ljudi nista od toga,mi smo nacija koja ne postuje nista sto je nasa istorije(primer parna lokomotiva).Zasto B-727 nije prevucen?Zasto su devetke isecene?Pogledajte avione ispred muzeja,to se za koju godinu raspada sve,lici na otpad ne na muzej.Samo malo dobre volje,entuzijazma,maste…,bio bi dragulj Beograda

Odgovori
3

Иза хангара у трави стоји и један АТР, могли би и њега да донирају музеју, тако би осим Б707 и ДЦ10 били сви авиони из флоте Југословенског аеротранспорта у музејској поставци.

Odgovori
Al

Kako bi bilo lepo da operete Karavelu, ispred muzeja.
Nije mi jasno da rukovodstvo muzeja ne vidi da malo vode i četka mogu čudo da naprave.

Odgovori
Pe

Postavke van muzeja izgledaju bukvalno kao neki otpad. Kao da u muzeju nema zaposlenih. Kao da nikoga nije briga. Pogledajte samo Karavelu, na šta liči. Uz malo dobre volje i angažovanje volontera, zaljubljenika u vazduhoplovstvo, članove aero klubova, maketara i svih ostalih koji to žele, ovaj muzej bi mogao dobiti svoj puni sjaj, a uz malo reklame i truda i puno veću posećenost.
Ali, ako nema dobre volje i ako muzej služi samo da bi neko imao radno mesto, onda od toga nema ništa. Na žalost svih nas.
Uostalom, Karavela sve kaže. Treba je samo pogledati spolja i sve će biti jasno.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj