BEG airport status
Udruženje Craft and art predstavilo novo lice Orla i skulpturu mlaznog aviona u Muzeju vazduhoplovstva Pored izložbe Orla i metalne skulpture mlaznog aviona u holu Muzeja predstavljena su i dela dva člana Craft and arta, među kojima je i MiG-21 koji je izradio Marko Ivković / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Udruženje Craft and art predstavilo novo lice Orla i skulpturu mlaznog aviona u Muzeju vazduhoplovstva

Izložba povodom predstavljanja oslikanog Orla i ručno izrađene skulpture od strane udruženja Craft and art održana je danas u Muzeju vazduhoplovstva.

Kako je Tango Six izveštavao projekat Craft and art počeo je u avgustu ove godine, a njihov cilj bio je da se oslika Orao J-22, primerak koji je ranije korišćen za marketinške svrhe i koji se ne vodi kao kulturno dobro, kao i da se Muzeju pokloni skulptura sa temom: „Proizvodnja mlaznog aviona u Jugoslaviji“.
 

Članovi udruženja Craft and art predstavili svoje radove / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Skulpturu je za Muzej napravio metalartist Marko Ivković, a ona se sastoji od tri elementa. Ruke koja drži čekić, nakovanja i mlaznog aviona, koji simbolično predstavljaju proizvodnju aviona u Jugoslaviji.

Skulptura mlaznog aviona Marka Ivkovića / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Ivković za naš sajt ističe da je rad na skulpturi obavljan u njegovoj improvizovanoj radionici i u kućnim uslovima kao i da je izradu otpočeo u junu, a delove za skulpturu našao je na vojnom otpadu:

– Skulpturu sam započeo u junu, tema koju mi je Muzej predložio bila je proizvodnja mlaznih aviona u Srbiji nakon Drugog svetskog rata. Najveći problem mi je bio da smislim postolje, koje će čvrsto držati skulpturu.

Pozabavio sam se vojnim otpadom i našao sam delove pravih vojnih mašina, čak sam zelenu kapicu sa prave rakete iskoristio za svoju raketu na skulpturi. –

Oslikavanje Orla obavio je primenjeni slikar Marko Ćulum, a tokom rada koristio je crvenu, plavu i belu boju, koje simbolično predstavljaju boje srpske zastave. Na avionu je oslikana ptica orao čija je glava prednji deo aviona, a krila su mu raširena i naslikana na krilima aviona.

Za Tango Six portal, Ćulum kaže da je rad na Orlu trajao dugo jer je posao obavljao vikendom i samo kad su mu vremenske prilike dozvoljavale, a kako kaže prijatelji su mu bili najveća podrška:

– Orao je uzet za temu jer se i sam javlja na zastavi naše zemlje, kao suverena ptica, čvrsta u svom postojanju i nameni. Zajedno sa celokupnom trobojkom koja se provlači čini još jedan podsetnik na našu staru proizvodnju aviona.

Bilo je tu dosta rada i truda, avion sam oslikavao vikendom kad mi je redovni posao dozvoljavao, a vremenske prilike su mi takođe otežavale rad, ipak na kraju sam zahvaljujući podršci svojih prijatelja i uspeo. Cilj je ostvaren jer smo uspeli da ostavimo utisak na sve naše posetioce i da prikažemo nešto što je veza sa tradicionalnim, ali i sa novijim idejama. –

Skulptura MiG-a 21 Marka Ivkovića / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Pored navedenih radova u holu Muzeja predstavljena su i dela ova dva umetnika, među kojima se nalazi i minijaturna verzija MiG-a 21, koji je Marko Ivković uradio nakon skulpture.

Slike Marka Ćuluma izložene u holu Muzeja / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Članovi Craft and Art tima su projekt menadžer Stvan Jovanović, metalartist Marko Ivković i primenjeni slikar Marko Ćulum, a svoju saradnju sa Muzejem vazduhoplovstva planiraju da nastave i u narednom periodu.

Avion Orao i skulptura nalaziće se u spoljnjoj postavci Muzeja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj

Mislav na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Nenad, Na osnovu čega ste izveli zaključak da je glava (organizator) koja odlučuje o posjetama inertna kad imate na ovom portalu reportažu sa prošlogodišnjeg događaja gdje je tangosix bio prisutan. Zašto optuživati bez ikakvog osnova samo da bi se istakle nekakve tenzije kojih od strane "glave koja odlučuje o posjetama" bar prema tangosix očito nema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@entuzijasta Tesko ce to proci, nazalost i 2025 godine. Jer treba napetost za unutarnjepoliticke i iluzionisticke svrke. Dokle god drze narod u predratnom stanju dotle sve drugo prolazi bez problema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd. Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

01. May 2025.Pogledaj