BEG airport status
[VIDEO] Jedanaesti „Novogodišnji kup“ maketara u Muzeju vazduhoplovstva Ove godine izložena 741 maketa, a 49 nije dostavljeno zbog loših vremenskih prilika / Foto: Bojan Savić, Tango Six

[VIDEO] Jedanaesti „Novogodišnji kup“ maketara u Muzeju vazduhoplovstva

Jedanaesti „Novogodišnji kup“ maketara održan je u organizaciji Maketarskog kluba „Oluj“ 15. i 16. decembra ove godine na prvom izložbenom nivou u Muzeju vazduhoplovstva.

Tema ovogodišnjeg Kupa bila je Prvi svetski rat, a pored maketa aviona bile su izložene i makete vojnih vozila, tenkova, plovila i oružija korišćenih u ovom ratu.

Kako je ekipa Tango Sixa tom prilikom mogla da zabeleži, među ratnim avionima našli su se britanski dvokrilni bombarder Hendli Pejdž O/400 strateški bombarder iz Prvog svetskog rata, kao i Albatros D5, jedan od najpoznatijih nemačkih lovaca korišćenih u Velikom ratu.

Izložene makete ratnih aviona korišćenih u Prvom svetskom ratu / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six
Albatros D5 (levo) / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Deo izložbe bio je posvećen i civilnom vazduhoplovstvu, gde su prikazane makete putničkih aviona različitih država među kojima je i JAT-ov avion DC 9, ali i avion bugarske avio-kompanije Balkan.

JAT-ov avion DC 9 / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six
Avion bugarskog avio-prevoznika Balkan / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six 

Tim povodom, predsednik Maketarskog kluba „Oluj“ Časlav Mijušković za Tango Six ističe da je ove godine prijavljeno 200 maketara od kojih je 63 iz Srbije:

– Ove godine prijavljeno je 200 maketara od kojih je 63 iz Srbije, a ostali su maketari su iz Italije, Mađarske, Slovenije, Hrvatske, Slovačke, Češke, Poljske, Rumunije, Bugarske i Grčke.

Takođe, jedan prijavljenih maketara je iz Moldavije i jedan Amerike, oni su nam poslali svoje makete kako bismo bili u prilici da vidimo način pravljenja maketa u dalekim zemljama. –

Domaći i strani posetioci uživaju u maketama / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Prema njegovim rečima, ove godine izložena je 741 maketa, što je više nego prethodne. Ipak, 49 maketa nije doneto zbog loših vremenskih prilika i snega.

Maketari razmenjuju iskustva sa takmičenja / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Za sve koji nisu bili u prilici da posete „Novogodišnji kup“, ekipa Tango Sixa pripremila je video snimak u kojem možete videti kako je izgledao prvi dan ovog maketarskog kupa:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Da

Imao sam ih preko 80 komada i sve u razmeri 1:72 i onda se desio moj sin , 1999 je skrsio zadnju maketu B-2 . Kad sam mu pokazao slike maketa koje je unistio kao beban ,( a inace je sam poceo da se bavi maketarstvom ) pitao me zasto sam dozvolio da sve pokvari i zasto ga nisam tukao . Uzivao je da ih krsi nisam mogao to zadovoljstvo da mu oduzmem.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj