Predsednik Vlade Crne Gore Duško Marković otvorio je danas novoizgrađeni Terminal 2 Aerodroma Tivat – prvu investiciju od kada je 2006. godine unapređena zgrada u Podgorici, saopšeno je iz Vlade.
Tom prilikom, Marković je objasnio da insvesticija koja danas otpočinje svoj probni rad, „predstavlja hitan i neophodan odgovor na ozbiljno infrastrukturno zagušenje tivatskog aerodroma koje je došlo kao posledica intenzivnog turističkog rasta i povećanja broja putnika koji dolaze u Crnu Goru“.
On je istakao da je Menadžment Aerodroma predložio Ministarstvu saobraćaja i pomorstva i Vladi da se u Tivtu i Podgorici izgrade dodatni objekti koji za kraće vreme mogu obezbediti elementarni komfor putnicima, ali i funkcionalnost aerodromskim službama, naročito tokom turističke sezone:
– Vlada je to prihvatila i u ovaj objekat uloženo je oko 3,5 miliona eura, a za objekat koji će se graditi u Podgorici, Aerodromi će uz saglasnost Vlade trebati da izdvoje još oko 2 miliona eura. –
Ključni čovek inicijative proširenja putničkih kapaciteta u Tivtu, izvršni direktor kompanije Aerodormi Crne Gore Danilo Orlandić pozdravio je okupljene i istakao da su se poslednji infrastrukturni radovi Aerodroma Crne Gore bili još 2006. godine na aerodromu Podgorica:
– Dvanaest godina kasnije, Crna Gora je stabilna država, priznata i uvažena širom svijeta i članica je NATO alijanse. Upravo zato su se mnoge renomirane aviokompanije odlučile da saobraćaju ka našoj zemlji, posljednja od njih je Lufthansa. Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Samo posljednje dvije godine, Crna Gora je povezana sa čak 30 novih destinacija, broj opsluženih putnika je uvećan za 600.000 i bio je krajnji momenat da uvećamo naše kapacitete. – rekao je Orlandić.
Terminal 2 i energetska efikasnost
Povodom izgradnje Terminala 2, predstavnik Programa Ujedinjenih nacija za obnovu i razvoj (UNDP), organizacije koja je učestvovala u projektu, Miodrag Dragišić rekao je da je taj terminal izgrađen u skladu sa principima energetske efikasnosti – od fasadnih materijala i izolacije, preko savremene opreme, modernih sistema klimatizacije i ventilicije, do rasvete, saopšteno je iz Vlade Crne Gore.
– Ovo će doprinijeti ne samo komforu putnika i osoblja, već i ostvarenju značajnih finansijskih ušteda i očuvanju životne sredine. Izuzetno je značajno što će u okviru ovog projekta, tokom naredne godine biti uspostavljen i sistem energetskog menadžmenta, kao dio procesa karbonske akreditacije Aerodroma Crne Gore.
Time će se poslovanje učiniti prihvatljivijim sa stanovišta klimatskih promjena, a Aerodromi Crne Gore biti među prvima u regionu koji su prepoznali značaj ovog međunarodnog sertifikata. – istakao je Dragišić.
Investiranje u Aerodrome
Kako je saopšteno iz Vlade Crne Gore, pored otvaranja Terminala 2, bilo je reči i o sveukupnim ulaganjima u Aerodrome, pri čemu je premijer Duško Marković podsetio da je proteklih godina mnogo učinjeno da avio-prevoz ne bude samo privilegija bogatih ljudi:
– S ponosom se najavljuje skori početak rada Lufthansinih linija prema našim aerodromima, ali ništa manje važna je raspoloživost brojnih jeftinih letova do zapadnoevropskih gradova. Naša evropska integracija zasniva se i razvija na mobilnosti, slobodi kretanja i ekonomskoj razmjeni.
Zato su naši aerodromi nezaobilazni i na tom putu. Potreba ubrzanog ekonomskog razvoja zemlje podrazumijeva razvoj naše ukupne infrastrukture, a jedan od prvih zadataka je razvoj i puna valorizacija aerodroma. –
On je takođe istakao da je prošle nedelje objavljeno da stopa ekonomskog rasta u trećem kvartalu ove godine, koji je podudaran sa letnjom turističkom sezonom, iznosi celih 5% i da predstavlja treću najveću stopu rasta u Evropi.
Novi terminal namenjen odlazećim putnicima površine oko 3.000 metara kvadratnih sadrži šest šaltera za prijavu putnika, dve trake za kontrolu, savremenu sortirnicu za opsluživanje prtljaga, prostorije za predstavnike avio-kompanija, policije i carine, navode iz Vlade.
Dovla
Novi kapaciteti i poboljšani uslovi na Aerodromu Tivat bili su ključna tačka konačnog dogovora sa najznačajnijom evropskom kompanijom a sedmom na svjetskom nivou, koja će od aprila povezivati Crnu Goru sa Frankfurtom i Minhenom, svojim glavnim čvorištima. Ili ce Lufthansa ,,pojesti“ Montenegro airlines? Izvinjavam se ako gresim, tako mi palo na pamet…