BEG airport status
[PUTIN U SRBIJI] Ruska delegacija sletela sa tri Iljušina, zabuna u kojem avionu je bio Putin, isključivanje Flightradara Ruski Il-96 13. januara na aerodromu ''Nikola Tesla'' kao prethodnica visoke ruske državne delegacije na čelu sa predsednikom Putinom / Foto: Zoran Tadic

[PUTIN U SRBIJI] Ruska delegacija sletela sa tri Iljušina, zabuna u kojem avionu je bio Putin, isključivanje Flightradara

Predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin stigao je danas u jednodnevnu zvaničnu posetu Srbiji. Na beogradski aerodrom ‘’Nikola Tesla’’ u 13:04  časova sleteo je specijalno opremljeni predsednički putnički avion Iljušin Il-96-300PU(M1) registracije RA-96022 , takozvani ‘’Борт номер один’’ najveći tip vazduhoplova u ruskoj floti za prevoz veoma važnih ličnosti (VIP). Prilikom ulaska u vazdušni prostor Srbije Putinov avion dočekala su tri lovca MiG-29 RV i PVO Vojske Srbije koji su ga pratili sve do sletanja. Ministarstvo odbrane je saopštilo da je u današnjoj misiji lovačke zaštite dolaska predsednika Rusije u vazduhu bilo 6 lovaca MiG-29.

U kojoj je letelici Putin?

 
Interesantno je da su danas na „Nikolu Teslu“ sletela sva tri Iljušina 96 predsedničke flote Ruske Federacije. Vladimir Putin bio je u drugoj letelici registracije RA-96022. Prvi je u 11:19 sleteo RA-96017. Drugi Iljušin bio je praćen od strane tri lovca MiG-29 (jednog dvoseda i dva jednoseda), trećeg su pratila dva. Sve tri letelice mogle su da se prate preko komercijalnog servisa za praćenje letova Flightradar24 osim kada je u jednom trenutku praćenje drugog aviona u kojem je bio Putin bilo isključeno. Većina klasičnih medija je greškom javila da je predsednik Ruske Federacije sleteo u prvom avionu.

Fotografija dana / Foto: Ministarstvo odbrane
Prvi je sleteo „17“ sa prethodnicom delegacije. Razlikuje se od druge dve letelice po izostanku komunikaciione GPS i GLONNAS antene na „leđima“ letelice / Foto: Tango Six
„22“ u kojem je sleteo Putin / Foto: Tango Six
Trećeg Iljušina pratile su samo dva MiG-a 29 / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Prethodnicu velike ruske delegacije dovezla su 14. januara dva teška transportna aviona Il-76MD Državne aviokompanije 224. letačka jedinica a u njima su se nalazila specijalna vozila kao i pripadnici ruskih bezbednosnih službi. Ova jedinica zadužena je između ostalog, i za prevoz tereta i opreme koju koriste visoke državne delegacije prilikom putovanja, kako na domaćim linijama tako i u inostranstvu. Još ranije, 12. januara na Teslu je sleteo i Il-96 koji se već sutradan vratio u Rusiju.

Rusija za potrebe prevoza predsednika i visokih državnih delegacija trenutno koristi tri aviona Il-96-300PU(M1) / Foto. UAC

Rusija poseduje jednu od najvećih vazduhoplovnih flota za prevoz veoma važnih ličnosti odnosno samog državnog vrha. Njihova glavna baza jeste aerodrom Vnukovo tj. njegov specijalni državni terminal Vnukovo-2. Svi vazduhoplovi nalaze se u sastavu Specijalne letačke jedinice ‘’Rusija’’ (poznata i kao ФГБУ СЛО ‘’Россия’’) koja poseduje čak 67 aviona i helikoptera, pretežno ruske proizvodnje, od kojih se za prevoz predsednika upotrebljava 8-12 aviona i oko 9 helikoptera. Ova jedinica nalazi se pod upravom Administracije predsednika Ruske Federacije a do 31. januara 2009. bila je deo aviokompanije ‘’Rusija’’. Zanimljivo da se određeni broj aviona može iznajmiti.

Njen najveći vazduhoplov jeste četoromotorni putnički avion Il-96 kojih ima čak 11 od kojih 10 Il-96-300 i jedan Il-96-400. Od 10 aviona varijante -300 pet predstavljaju posebno opremljene Il-96-300PU(M) (ПУ – Пункт Управления) koji su ujedno i leteća komandna mesta. Prvi Il-96-300PU isporučen je još 1995. za tadašnjeg predsednika Borisa Jeljcina i u toj nameni zamenio je avion tipa Il-62. Drugi avion Il-96-300PU, namenjenog predsedniku Putinu poleteo je aprila 2003.

Dokumentarni film televizije “Rusija 1“ o predsedničkom avionu:

 
Luksuzni enterijer aviona koji je rađen u podružnici austrijske kompanije Diamond Aircraft u Engleskoj, sastoji se između ostalog od pozlaćenih sanitarija kupatila, unutrašnjih oplata obloženih svilom, mermernih podova. U avionu se nalaze tri bara, teretana, kuhinja, dnevni boravak, spavaća soba, radni kabinet površine 10 m2.

Maja 2010. naručena su još dva aviona Il-96-300PU(M1), prvi je isporučen decembra 2012. a drugi krajem januara 2014. Potom je aprila 2013. potpisan ugovor za još jedan Il-96-300PU(M1) koji je isporučen jula 2016. Od 2014. godine dva starija Il-96-300PU(M) se nalaze u rezervi dok se aktvino koriste tri novija aviona. Osim prevoza predsednika i najviših političkih i vojnih delegacija, u slučaju neposredne ratne opasnosti ili nuklearnog sukoba ovi avioni postaju mesta odakle se komanduje oružanim snagama. Osim što su luksuzno uređeni, za komandovanje vojskom ovi avioni poseduju specijalnu opremom za komununikaciju, navigaciju i identifikaciju a tu su i sistemi samozaštite od mogućeg napada na sam vazduhoplov. Postoji i podatak da avion poseduje i kapsulu za spasavanje.

Leteće komandno mesto Tu-214PU.

Drugi važan vazduhoplov u floti Specijalne letačke jedinice ‘’Rusija’’, ujedno i najbrojniji, jeste familija Tu-204 i Tu-214 (Tu-204-200). U upotrebi je čak 20 aviona od kojih 4 pripadaju administraciji predsednika. To su dva leteća komandna mesta Tu-214PU (ПУ – Пункт Управления) i dva rezervna aviona Tu-214SUS (СУС – Самолёт-Узел Связи) koja predstavljaju leteća komunikaciona čvorišta. Ostatak flote čini 5 Tu-214SR (СР – самолёт-ретранслятор, avion repetitor), jedan Tu-214VPU (ВПУ – воздушный командный пункт, koristi ga i Federalna služba bezbednosti – FSB), 4 Tu-214, jedan Tu-204-100 i 5 Tu-204-300.

Suhoj Superjet 100
Dassault Falcon 7X.

Novije nabavke aviona uključuju 6 putničkih An-148-100EA, dva Suhoj Superdžet 100 (prvi predat na upotrebu krajem juna 2016.), a iz inostranstva su kupljena dva Airbus A319-115 i dva poslovna Falcon 7X. Od starije garde još uvek se koriste tri laka putnička Jak-40, dva Tu-134A-3 i dva Tu-154M. Što se tiče helikoptera glavninu flote čine srednji transportni Mi-8 sa ukupno 20 primeraka, pretežno u podverzijama salonske varijante Mi-8PS. Osim njih tu su i 4 AW139.

224. letačka jedinica prvobitno je formirana 1979. kao 224. samostalna transportna aviojedinica koja je bila namenjena pre svega za obezbeđivanje transporta tokom sovjetske vojne intervencije u Avganistanu. Formalno jedinica je bila potčinjena Ministarstvu civilne avijacije SSSR i letela je na avionima An-12. U skladu sa dekretom predsednika Rusije današnja Državna aviokompanija ‘’224. letačka jedinica’’ osnovana je 15. januara 1993. za potrebe vazdušnog saobraćaja po nalozima predsednika države, vlade i Ministarstva odbrane.

Dolazak dva aviona Il-76MD 224. letačke jedinice na aerodrom “Nikola tesla“ 14. januara:

 
Iste godine jedinica je započela letove na teškim transportnim avionima Il-76 i An-124 preuzetim od 12. divizije vojno-transportne avijacije Vojno vazdušnih snaga (VVS) i svojom delatnošću počela da donosi prihode koji su donekle poboljšali finansijski položaj vojnog vazduhoplovstva. 2008. godine je u okviru vojnih reformi ova aviokompanija postala Otvoreno akcionarsko društvo (OAO) ‘’Oboronoservis’’ u stopostotnom vlasništvu države koju zastupa podružnica Ministarstva odbrane OAO ‘’Aviaremont’’. 224. letačka jedinica koristi avione koji su deo inventara VVS/VKS i nalazi se u sastavu 6955. vazduhoplovne baze.

Flotu jedinice čini 18 Il-76MD i 8 An-124, avioni Il-76MD koriste se za potrebe Administracije predsednika države i njima se, osim drugih različitih tereta, prevozi i vozni park koji koristi predsednik i visoke državne delegacije, kako u Rusiji tako i u inostranstvu. Iljušini 76 baziraju na aerodromima Migalovo, Taganrog-Centralni i Orenburg-2. Avioni An-124 čija je matična baza Sešća obavljaju širok spektar prevoza veoma teškog i gabaritnog tereta širom sveta. Između ostalog ovi avioni su leteli i za SAD a izvršavali su i prevoze za potrebe NATO snaga u Avganistanu kao i francuske vojske stacionirane u Maliju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Koja je poenta lovacke pratnje ako su avioni nenaoruzani?

Odgovori
Ze

a sto bi bili naoruzani ?

Mi

Slika je verovatno od pre. Zivojine?

Takodje, da li se zna kakvo naoruzanje su nosili, ako su nosili?

Pe

Na slici se vidi da su oba naoruzani sa po dve r 60

Lo

A što ne bi bili, pa šta im je zadatak?

@zeljko pa valjda zato sto je to poenta vojnog aviona za prevlast u vazduhu?

Ž

Не, фотка је од данас.

Br

Cudo je i sto lete, do naoruzanja jos nismo stigli.

Ž

Petronije

МиГ-ови нису били наоружани.

Le

Poenta je u iskazivanju počasti

Mi

Dobro, nemojte biti tako maliciozni u ovom svetlom trenutku. Avioni jesu bili naoružani… GŠ-ovima, doduše. A i piloti su imali tetejce.

Be

Izraz postovanja, dobrodoslice gostu.
Nista vise ni nista manje

to

ovako skroz laički, meni se čini nemogućim da bi bilo koja ozviljna zemlja dopustila da strani naoružani avioni prate predsjednički avion s predsjednikom unutra, koliko god prijateljske bile dvije zemlje

ja to više vidim kao dio svečanog protokola… osim toga ovdje na t6 je prilikom isto takvog dočeka kineskog predsjedničkog aviona pisalo kako je avijacija srbije uspješno odradila presretanje i pokazala da je sposobna za takav poduhvat pa sam, opet napominjem kao laik odnosno teški dibidus za vojnu avijaciju, shvatio da sam taj čin nije banalan nego traži vrhunsku uvježbanost i koordinaciji nekoliko službi… ako sam dobro shvatio, onda bi to mogla biti poanta?

Izvinjavam se, malo sam poguglao i video da avioni kad docekuju ili ispracaju strane delegacije uglavnom nisu naoruzani, barem sto se raketa tice, od 20 razlicitih snimaka samo na par sam video da su avioni bili naoruzani (npr. svajcarci pri pratnji Trudoa). Nisam zeleo da zvucim snishodljivo, samo mi je bilo cudno. Hvala svima na konstruktivnim odgovorima.

Mi

Isto kao i telohranitelji, ako nesto krene na putnicki avion, lovac se odmah baca i stiti avion

Br

Nista nije ni napomenuto o vojnotehnickoj saradjni izgleda, nista od Pansira zasad

Odgovori
Be

Nisu svi ugovori u detalje objavljeni.

Mozda je i bolje da se ne objavi sve, da zapadni mediji to nebi iskoristili i pisali kako se Srbija naoruzava i ugrozava mir na Balkanu itd.

pe

Aha, i to je bio razloga zašto se toliko arlaukalo o MIG-29, helikopterima, raketama i ostalom.

Kad ima o čem pričat Vučić se ne skida s medija. Posebno kad se radi o naoružanju.

Br

„Visoko cenimo čvrstu privrženost srpskog rukovodstva kursu očuvanja neutralnosti zemlje. Istovremeno, već mnogo godina pomažemo jačanju, odbrambenih sposobnosti Srbije: isporučujemo naoružanje i vojnu tehniku, pružamo pomoć u njihovoj popravci i modernizaciji. I dalje ćemo razvijati vojno-tehničku saradnju – rekao je Putin za „Novosti“.
– Jedino ovo…

Ba

@petar

Na moju veliku sreću- ne priča se.
Niz prijatnih iznenađenja se će se nastaviti- ništa se nebrinite. Pratite medije u narednim danima i nedeljama, sve ide kako je planirano.

Ne

Da li je nenaoruzana lovacka pratnja standardna procedura ili je u pitanju ono sto bi se reklo „sto je sigurno,sigurno je“?U tom slucaju bilo bi zanimljivo znati da li su nosili borbeni komplet za top

Odgovori
Hj

Branko.. mozda je to bijo zahtjev ruske strane..

Odgovori
Pe

Cilj pratnje je ukazivanje dobrodoslice i časti posete. Za dejstvo i pravu lovacku zastitu ima odvojen i naoruzan lovacki par koji kruzi u vazdusnom prostoru i prati situaciju. Tako funkcionise docek svuda u svetu a ne samo kod nas.

Odgovori
Mo

Da li smo mi pored aviona u pratnji imali i dezurnu (naoruzanu) paru?

ID

Kad je doalzio predsednik Kine, naši avionu su bili naoružani jer su leteli dežurni avionu. Drugih lovaca nije ni bilo tada. Sada ih ima malo više i zato su bez raketa. Priča o lovačkoj zaštiti je čista propaganda, to je počast, kao što je počasni vod.

Odgovori
Mi

Uključio sam „Flightradar24“, kada je let RSD 295 (IL-96 II-300PU-„Putinov“), leteo iznad Zrenjanina, pa je preleteo Dunav i u desnom zaokretu se približavao, iz „jugoistoka“, aerodromu, kada je „nestao“ sa ekrana!?
Da se nije nešto desilo, pomislio sam.
Na sreću, nije!
Kući se vraćao, preko Bugarske, „prateći“ Dunav i preko Crnog Mora, severno od turske obale, a, ispred njega, možda nekih 300/400 km, je leteo, let RSD 159, takođe IL-96 II-300.
Letom RSD 033, IL-96 II-300, nešto iza ova 2, letela je i treća grupa saradnika predednika Putina!
Pozdrav iz Banata!

Odgovori
BB

Ja sam pratio prvi avion, i vidim stigao, ali nema VVP. Pokušam da pronađem sljedećeg, i nađem ga taman ušao u Poljsku, pratim ga do granice kad na tv govora da Putin sleće!? Ma kako sleće kad ima jo pola sata 🤔. Onda pomislim da su napravili da im podaci kasne cca pola sata na FR24. Kad ono se ispostavi da ima i treći avion.
Međutim, u ovom članku vidim da aviona ima k’o pljeve…

Ma

Ako je avion nestao sa FlightRadara24 onda je najverovatnije jednostavno iskljucio ADS–B transponder i nije vise bio vidljiv za aplikacije toga tipa koje vizualiziraju trajektorije bazirano na toj tehnologiji.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Razlika između Aselflir500 i MX-150 je dan i noć. Imaš na internetu videos ako se baš ne razumiješ u tehnologiju.

25. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

Generalno prihvaceno stanoviste je da su zap, industrijske zemlje + mozda Japan zagadjivale atmosferu nekih 100 pre nego sto su u tu pricu usle Kina i Indija itd. te da shodno tome sada imaju odgovornost da smanje emisiju, dok potonje imaju fakticki pravo na industrijski razvoj sa fosilnim gorivima. To naravo prirodi, zemlji i atmosferi…

25. Nov 2024.Pogledaj

markus1463 na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

Hvala T6 na lepim vestima! Puls i Hermes 900 su vrhunski sistemima u svojim kategorijama i nema tu šta da se doda ili oduzme. Pitanje koje zabrinjava je logistika, njihovo održavanje, ostalo nije problem.

25. Nov 2024.Pogledaj

Pajo na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

@Nikola, pa kako su afere zataskane kad je u zatvoru završio bivsi premijer nekoliko ministara? Doduse nisu povezani sa vojnim nabavkama. Jedini koji je završio u zatvoru vezano uz vojnu nabavkuje B. Roncevic vezano uz nabavku Iveco kamiona. U borbi protiv korupcije plašite se situacija kada se nikoga ne proceauira, a ne kad sve "stima"…

25. Nov 2024.Pogledaj

Реално na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

Шта путник има од тога? Баш ништа, осим веће цене карте кој су и тако огромне! Док Кини, Бангладешу, Индији....највећим загађивачима атмосвере то уопште се не тиче, а њихови путници се возе јефтино.

25. Nov 2024.Pogledaj