BEG airport status
Erbasov A330neo dobio sertifikat za ETOPS od 180 minuta Dobijanje odobrenja znači da će operatori aviona A330neo imati benefita od direktnih long-range ruta / Foto: Erbas

Erbasov A330neo dobio sertifikat za ETOPS od 180 minuta

Erbasov A330-900 dobio je odobrenje za produženo saobraćanje u trajanju od 180 minuta (Extended Diversion Time Operations – nekada ETOPS sad EDTO) od Evropske agencije za bezbednost avio-saobraćaja (EASA), saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako objašnjavaju, dobijanje ovog odobrenja znači da će operatori aviona A330neo pre svega imati benefita od direktnih long-range ruta:

– Odobrenje, koje uključuje ETOPS od 180 minuta, sada uključuje i opciju za ETOPS od 285 minuta. Time se produžava potencijalna udaljenost preusmerevanja aviona na oko 2000 nm. Uskoro se očekuje i sertifikacija ETOPS amerčkog FAA.

Operatori A330neo koji izaberu opciju ETOPS od 285 minuta, moći će da opsluže nove direktne neograničavajuće rute. Operatori koji lete na postojećim rutama (koji trenutno saobraćaju do 180 minuta sa preusmeravanjima) će moći da pređu put koji je direktniji, brži i efikasniji kada je reč o potrošnji goriva, a takođe da imaju i pristup većem broju (a verovatno i bolje opremljenim) aerodroma za preusmeravanje ukoliko je to potrebno.  –

 

Erbasov A330neo je nova generacija porodice aviona kojoj pripadaju A330-900 i nešto manje A330-800 letelice, ističu iz te kompanije i dodaju:

– A330-900 je konkretno najekonomičniji avion (seat-mile cost) sa 300 sedišta, koji je opremljen visoko-efikasnim Rollce-Royce Trent 7000 motorima, novom 3D optimizacijom krila većeg raspona i lakšim kompozitnim materijalima, kao i novim Sharklets zakrilcima.

Ovi pomaci omogućavaju veći domet (oko 7,200nm sa kabinom od tri klase) i 25% manju potrošnju goriva u poređenju sa starijim avionima slične veličine. –

 
Prema njihovim rečima, A330 porodica do sada je primila 1.700 narudžbina od 120 kupaca, a trenutno više od 1.400 A330 aviona let sa preko 120 operatora širom sveta.

– Erbasovi A330-200/-300 je 2009. godine bili su prva porodica aviona koja je od EASA-e dobila ETOPS sertifikat za saobraćanje od 180 minuta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Б

Мој број!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj