BEG airport status
SMATSA dobitnik nagrade „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope Projekat avio-prevoznicima omogućava izbor najkraćih ruta između srednje i jugoistočne Evrope, uključujući saobraćajni tok prema Turskoj i dalje prema Bliskom istoku / Foto: SMATSA

SMATSA dobitnik nagrade „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore dobila je juče nagradu „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za multinacionalni projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope (SECSI) koji je pušten u operativnu upotrebu 1. februara 2018, saopšteno je iz SMATSA-e.

Kako navodi, njoj i partnerima u projektu – pružaocima usluga u vazdušnoj plovidbi iz Hrvatske, Austrije, Slovenije, Bosne i Hercegovine – Evropska komisija dodelila je priznanje u kategoriji poboljšanja u saobraćajnoj mreži na svečanosti u okviru Svetskog kongresa industrije upravljanja vazdušnim saobraćajem (World Air Traffic Management Congress) koji se održava u Madridu od 12. do 14. marta.

– Projekat prevoznicima pruža mogućnost izbora najkraćih ruta između središnje i jugoistočne Evrope, uključujući vazdušni tok prema Turskoj i dalje prema Bliskom Istoku. Time doprinosi zaštiti prirode kroz smanjenje potrošnje goriva i emisije gasova uz kraće vreme letenja. Potencijalne uštede u jednom danu iznose do 1.940 nautičkih milja pređene udaljenosti, 285 minuta leta, uz smanjenje potrošnje goriva od 8000 litara i emisije CO2 od 25.500 kg.

Projekat doprinosi ostvarenju ciljeva Evropske komisije u pogledu uspostavljanja vazdušnog prostora slobodnih ruta širom Evrope i ispunjava zahteve korisnika iz vazdušnog prostora u vezi sa mogućnošću izbora više ruta prema istim odredištima.

Takođe, projektom koji je podržao i Eurocontrol stvoren je jedan od najvećih prekograničnih vazdušnih prostora slobodnih ruta u Evropi i značajan je korak prema ostvarenju zajedničkog evropskog vazdušnog prostora slobodnih ruta do 2022. godine- objašnjavaju iz SMATSA-e.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    ne

    Kada ce Smatsa da uvede CDPLC kontrolu leta?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

    01. May 2025.Pogledaj

    Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

    01. May 2025.Pogledaj