DCV u svom saopštenju dalje navodi da letovi u klasi G ne podležu odobravanju od strane kontrole letenja i da održavanje dvosmerne radio-veze nije obavezno, pa stoga postoji opasnost da neka letelica uleti u vazdušni prostor pod aktivnim dejstvom protivgradne zaštite:
– Dejstvo protivgradne zaštite obavlja se lansiranjem raketa protiv gradonosnih oblaka sa zemlje uz predhodnu saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi u periodu od 15. aprila do 15. oktobra.
Uredbom o klasama vazdušnog prostora i uslovima za njihovo korišćenje, koja se primenjuje od decembra 2011. godine, definisana je klasa G vazdušnog prostora do 450 m (1500 ft) iznad terena, izuzev u kontrolisanim zonama.
Učesnici u saobraćaju u vazdušnom prostoru klase C i D dobijaće instrukcije za izbegavanje oblasti gde dejstvuje protivgradna zaštita putem obavezne radio-komunikacije sa nadležnom jedinicom kontrole letenja, stoji u saopštenju.
Za sve detalje u vezi sa preporukama letenja u klasi G pogledajte sajt DCV-a gde takođe možete naći frekvencije radio-stanica jedinica kontrole letenja kao i brojeve telefona radarskih centara protivgradne zaštite gde možete dobiti informacije o aktivnostima protivgradne zaštite.
Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje.
bbb
"Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje."
Pobednički zaključak! :D