Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[FOTO] Prve fotografije Erbasovih H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a u Srbiji
Stigli u Srbiju / Foto: Helikopterska jedinica MUP-a

[FOTO] Prve fotografije Erbasovih H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a u Srbiji

Kako je Tango Six danas prvi javio, prva dva Erbasova H145M za Helikoptersku jedinicu MUP-a Srbije sleteli su danas na Aerodrom Nikola Tesla.

Helikoptere je dočekao ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović a Helikopterska jedinica organizovala je i svečani doček podizanjem u vazduh svojih helikoptera Bel 212, Gazela i Sikorski S-76. U Gazeli se nalazio fotograf koji je napravio i prve profesionalne fotografije srpskih H145M u vazduhu.

D-HADO budući je YU-MED / Foto: Tango Six
Sikorski i Erbas u istom kadru / Foto: Tango Six
„Camera ship“ gore levo, u fokusu Sikorski i Erbas / Foto: Tango Six
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Zašto se na letelicama nalazi nemačka zastava ako su namenjeni srpskom MUP-u?

Odgovori
Nj

Jovane, zato sto do Srbije lete sa „probnim tablicama“. To su nalepnice, koje ce jednostavno odlepiti kad postane vazeca srpska registracija.

al

100 puta je pisano i napominjano: „privremene nemacke oznake“…

Ni

Kako je onda isti ovaj helikopter za vojsku doleteo sa nasim oznakama?

Doleteo je takodje sa nemackim oznakama. Na sajmu ih nije imao.

Iv

Naravno da nije dosao sa nasim oznakama. Dosao je sa nemackim, pa je za potrebe sajma skinuta nalepnica.

Mi

Zasto registracije nasih letelica i dalje pocinju sa YU ? Da li je toliki problem da se to promeni?

Odgovori
Ne

To je gotovo nemoguće promeniti u međunarodnom registru. Slično je sa kodovima gradova po IATA Podgorica nosi oznaku Titograda, Sankt Perersburg Lenjingrada i još ima primera širom sveta kako je prvobitno određeno takve su oznake i dalje. Air Serbia kodira letove sa JU.

4S

Jeste problem je. Prvo košta da se menja natpis na svih 150+ vazduhoplova u YU registru. Drugo normalne slovne registracije se više ne ne izdaju. Crna Gora je 4O mi bi s novom bili 5G ili ne daj Bože ŽŠ ŽĐ ČŽ

Da

I meni nije jasno kad cemo biti vec Srbija jos kao da zivimo u toj utopiji YU pa nek kosta samo nek mijenjaju hrvati taman da nema sta jesti ali su promijenili…

ni

@Danijel
Odustajanjem od YU oznake ne bi se dobila SRB niti SR oznaka jer to nije stvar izbora, zelje. Dobili bi neku oznaku koja ne znaci nista ( Crnoj Gori dodeljen kod 4O, Hrvatskoj 9A, Bugarskoj LZ, Svajcarskoj HB, Rumuniji YR itd. itd.).
I ono najvaznije promenom YU oznake, izgubili bi sve slotove za sletanja i poletanja na glavnim aerodromima po Evropi i svetu, a to je nesto najvrednije sto nas avioprevoznik ima.

Bi

Ispravite me ako gresim, ali verujem da je u nasem registru 450+ letelica

..

Samo neka stize!

Odgovori
Cu

Zbog cega na helikopterima ne pise kojoj sluzbi, tj jedinici pripadaju?

Odgovori
Vl

Zato sto ce svi MUP-ovi biti kao i stari u sklopu Helikopterske jedinice MUP-a sa razlicitim namenama, a ne kao delovi drugih jedinica tipa SAJ-a, Policijske brigade ili Zandarmerije.

Helikopterska jedinica MUP-a je posebna jedinica u sklopu tog resora bazirana u hangaru pored piste na aerodromu Nikola Tesla gde su svi helikopteri i ljudstvo, a po potrebi se angazuju kao ispomoc u resavanju svih zadataka drugih jedinica poput gore navedenih SAJ-a, P. brigade, Zandarmerije pa i saobracajne i policije opste namene. Uz to se po potrebi angazuje i u saradnji sa GSS-om i sluzbama hitne pomoci, klinickih centara i drugih javnih sluzbi.

Z

E sada za diverzitet jos koju gazelu, pumu…Mi..ima li jos koje?
NAravno izgledaju cool.

Odgovori
en

Cestitam nam..novo je nama preko potrebno

Odgovori
Ha

A zasto nije doleteo iz onog pravca a zasto je ova nalepnica a ne ona a zasto ova plava nijansa nije tamnija a zasto su doleteli bas u toliko sati a zasto a zasto a zasto…ima li iko da pohvali ono sto je sustina i sto je prava stvar a to je da su poceli da nam pristizu najnoviji helikopteri na svetu, srpska posla Bože Bože.

Odgovori
Ni

Bravo za komentar

Ma

Još jedno Bravo za komentar! To je suština stvari.

Mi

Pravi komentar.

П

Размажених никад више…

Ni

Prelepi su novi helikopteri, samo jos da prefarbaju one zardjale hangare i da ociste smece, pa ce poceti da lice na 21 vek.

Odgovori
Ma

Kad stizu Pume?

Odgovori
Ž

2021-2022.

Ma

за две-две и по године

Da

Ali Sikorski je mama i tata….

Odgovori
Vl

Gde su kacige?

Odgovori
Vl

Nemac je ima na jednoj sekvenci na RTS-u!

Odgovori
He

Može li neko da napiše specifikaciju svih helihoptera koji su kupljeni , za policiju i vojsku ?
Razlike u modelima i tačnu namenu.
Spominje se i modularnost helihoptera , tj da mogu lako da promene svoju namenu u roku od par minuta.

Odgovori
Sr

kako su krenuli komentari zasto ova a ne ona oznaka zar je to vazno doleteli su i dobice nase oznake to sto nekome smeta JU oznaka objasnjeno je zasto pojedini komentarime potsecaju na komentare Obradovica Djilasa i njima slicnim nezadovoljnicima Ljudi helikopteri su stigli i oni su nasi fala bogu da ih bude jos a BICE Onaj koji je pravi vazduhoplovac radujese sbvakom nasem vazduhoplovnom uspehu Bez obzira dali je civilna ili vojna avijacija u pitanju dali su vazduhoplovi Americki Ruski ili Evropski vazno je da obnavljamo svoje vazduhoplovne resursa

Odgovori
Ra

i jos nesto…
misam siguran dali nam je to bas trebalo u ovom trenutku.Nemojte me svatiti pogresno voleo bih da ih ima jos 50 ali u ovom trenutku trebalo bi ulagati u kopnene snage … za 105 mil moglu su da uzmu 180 Milosa i pola srbije bi radilo na tom projektu samo kazem

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs