BEG airport status
Na prikazu sposobnosti Vojske Srbije “Sloboda-2019“ učestvovaće i helikopteri Mi-35M Desantno-jurišni helikopter Mi-35M Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije na paradi u Nišu 10. maja ove godine / Foto: Dimitrije Ostojić

Na prikazu sposobnosti Vojske Srbije “Sloboda-2019“ učestvovaće i helikopteri Mi-35M

Kao i na vojnoj paradi održanoj 10. maja u Nišu povodom Dana pobede u Drugom svetskom ratu, ruske desantno-jurišne helikoptere Mi-35M videćemo i na prikazu sposobnosti Vojske Srbije “Sloboda-2019“.

Kako je juče javio Sputnjik, na Batajnicu su istog dana dopremljene ove letelice ali nije reč o helikopterima za RV i PVO Vojske Srbije već one pripadaju Vazdušno-kosmičkim snagama Rusije.

Sputnjik je pozivajuči se na neimenovane izvore naveo i da bi do kraja godine za naše RV i PVO trebalo da stignu četiri nova desantno-jurišna helikoptera Mi-35M, koje je Srbija nabavila od Rusije.

– Naši helikopteri se još uvek nalaze u Rostovu na Donu, gde se polako privodi kraju obuka letačkog i tehničkog kadra. Intenzivno se leti, pa vazduhoplovni entuzijasti iz Rostova često imaju priliku da uživaju u preletima srpskih helikoptera danju, ali i noću – rekao je za Sputnjik vojni novinar Svetozar Jokanović.

Na “Slobodi-2019“ će na statičkoj izložbi biti predstavljena tri nova transportna helikoptera Mi-17V-5 koji su isporučeni u sredu a prisutni će moći da vide i nove višenamenke helikoptere H145M.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

I.

Zna li se makar okvirno, koliko košta da se razmontiraju lopatice rotora na Mi-35, da se spakuje u Iljušina? Cena goriva preleta Iljušina do Srbije, pa onda da se istovari i da se ponovo sastavi i pripremi za letenje? Pa onda, koliko košta gorivo za prikaz letenja? I naravno koliko se plaća ponovno rastavljanje, pakovanje u Iljušina i povratak u Rusiju?
Ko to sve plaća i koliko ukupno košta?
Postavljam realna pitanja. Pri tom, volim Srbiju, nisam provokator i smatram da je Mi-35 jedan od najlepših helikoptera. Ali sam eto radoznao.

Odgovori
Sa

Apsolutno je komentar i pitanje na mestu, koliko placamo to da se neko hvali(da ne kazem *urci) i koliko ce to da nas kosta i da li je to realno potrebno u ovom trenutku?

П

Скидање лопатица о утовар не кошта ништа, јер раде наши механичари са руским који су дошли због авиона Ми-17 В5.Плаћа се гориво које за државне потребе кошта око 50 еуро-центи за литар,па рачунај.

St

Ako se nevaram na njima ce leteti nasi piloti i to ce biti deo obuke, tako da bi se usudijo reci, da je to sve uracunato u samu cenu kupovine.

Sr

Za đabe

Ma

U poređenju sa milionima evra koliko košta jedan jedini helikopter kakav je Mi-35 ili Mi-17 par desetina hiljada EUR-a za gorivo i demonstracione letove i nije neka značajna stavka tako da se ne bih iznenadio da sve to deo „aranžmana“.

BB

I. S.
Računaj to kao marketing: Srbija je sada jača i Rusija stoji iza nje, promislite prije pravljenja potencijalne strategije napada!!

Marketing nisu bačene pare, imaju svoj smisao

St

@mikica nije tacno, mi placamo sve te gluposti! A to su gluposti bas zato sto volim Srbiju i kao ekonomisti meni nedopustivo ovakav cirkus da se pravi!

@patriota

To ti jutros javio Sojgu kad ti podnosio brifing?

Se

@Stefan
Svaka čast Stefane i dodao bih da se nigde u Evropi i u civilizovanom svetu ne održavaju vojne parade osim u Francuskoj, Rusiji, Kini i Iranu, a ostatak sveta je već shvatao da je to zaostalo i prevaziđeno

Ž

Sevdić

У Европи има још много држава које одржавају војне параде. У протеклих неколико година параде су имали Белгијанци, Шпанци, Грци, Португалци, Румуни, Бугари, Пољаци, Финци, Литванци, Летонци, Естонци…..

У свету Индонежани, Индијци, Пакистанци, Корејанци, Саудијци, Бразилци и још много других народа.

Pe

Slazem se da nije bas jasan smisao ucesca ruskih helikoptera,osim simbolicki (Crvena armija zajedno sa NOV Jugoslavije) ali, niti je Srbija Jugoslavija, niti Rusija SSSR.
To“sa Rusima smo jaci“ nema nekog smisla kada ste zemlja u potpunom okruzenju NATO snaga,kroz ciji vazdusni prostor Rusi ne mogu proci bez dozvole

Gr

Il76 kosta 100.000 dolara po satu leta,samo za gorivo. To bar nije neka misterija.

@PeDu
Beograd su pre 75 godina oslobodile jedinice NOV i POJ kao i Crvene Armije. Tri cetvrt veka kasnije sa ponosom se prisecamo oslobodjenja. Logicnije je pozvati ruskog predstavnika da uvelica jubilej nego Angelu.

Sa

@Petrovic Dusan

“ niti je Srbija Jugoslavija, niti Rusija SSSR “

Pa kad Rusija nije isto sto i SSSR, zasto na istom ovom portalu stalno potenciras ‘rusku invaziju Poljske, Cehoslovacke, Madjarske, rat u Afganistanu itd’? Cas je SSSR isto sto i Rusija, cas nije…U zavisnosti od situacije i kako ti kad odgovara.

Pe

@Sam se posipas pepelom
Vrlo je jasna razlika:
Danasnja Rusija nema iste resurse kao SSSR jer je prosto manja.
A Jugoslaviju su oslobadjali i Ukrajinci,i drugi narodi SSSR,ne samo Rusi.Ne treba zaboraviti i zlocine koje je Crvena armija pocinila nad nasim stanovnicima,o cemu se i Tito zalio Staljinu (preko 1000 silovanja srpkinja u prvih nedelju dana).

Cr

@ Petrovic Dusan
„Danasnja Rusija nema iste resurse kao SSSr jer je prosto manja“ – ako nije tajna koliko manja? Rusija je cinila preko 76% teritorije bivseg SSSR-a, a i danas je najveca zemlja na svijetu sa najvise prirodnih resursa i to je cinjenica.
Kad vec pominjete zlocine koje je Crvena armija pocinila po bivsoj Jugoslaviji sto ne pomenete divljacka bombardovanja 1943-ce i 1944-te od strane Amerikanaca i Engleza? Dan danas Englezi tvrde da je npr u bombardovanju Podgorice postradalo preko 500 njemackih vojnika iako ih je postradalo samo 7 (ispade da je tadasnja Podgorica imala najjacu koncentraciju njemackih trupa u ovom dijelu Evrope). Nista ne pominju masovno stradanje neduznih civila i Brozovo zdusno ohrabrivanje da se bombardovanje nastavi i pored ogromnih civilnih zrtava (to takodje trazi i Mihajlovic).
Sto se pak tice silovanja i ostalih zlocina Crvene armije pri oslobadjanju bivse Jugoslavije (a koja su se neosporno desila ali ne uopste u broju koji Vi pominjete) interesantno je pomenuti da je veliku ulogu u fabrikovanju istih do cudovisnih razmjera imao Djilas licno jer nije mogao Staljinu da oprosti sto se udvarao njegovoj supruzi (to pise u njegovoj knjizi). Ovaj bezobzirni politicki kameleon je do 1948-me velicao Staljina (pominje cak kako je izuzetno lijep, topao, human, nas prijatelj itd), da bi nakon 1948-me pisao sve najgore o njemu i o Rusiji.
Uzged primjecujem da sve cesce u svojim obracanjima afirmativno govorite o liku i djelu austrougarskog vodnika i masin-bravara. Zbog cega? Je li u pitanju nostalgija ili 1948-ma?

Pe

@ Crnogorac Postoji pismo Tita Staljinu i odgovor u arhivima i objavljeni su.Preko 1000 u prvih nedelju dana.To je tako bilo u svim „oslovodjenim“ zemljama.

Cr

@ Petrovic Dusan
Poznato mi je i pismo i odgovor. Interesantno je medjutim da su isti ugledali svijetlo dana tek nakom 1948-me – simptomaticno zar ne mislite?
Sto su gradjani oslobodjenih zemalja radili na teritoriji SSSR-a od 1941-1944/45? Isli turisticki ili da ubijaju, pale, pljackaju i siluju? Koliki je broj silovanih Ruskinja? To nikog nije briga a znate zasto? Zato sto su (uz neke izuzetke) svi gledali (i jos uvijek gledaju) na Ruse (i sve Slovene uostalom) kao na nizu rasu, nesto sto jednostavno treba da nestane. U ratu protiv Rusa nijesu vazile ama bas nikakve konvencije i nijesu vazila nikakva pravila. i jos pitaju sto su Rusi bili surovi prema njima?! Zar je malo pogibija 28 miliona ljudi a od toga sigurno 20 miliona civila? Opet cu ponoviti – oslobodjene zemlje su fantasticno prosle kako su mogle i trebalo da prodju.

Me

Samo neka pristizu… Lepo jevideti nova BS posle toliko godina propadanja! Ocekujemo da se dokupi jos MI-35 M i da imamo ekadrilu…

Odgovori
ma

Bice novih nabavki ne samo Mi-35 vec i H145 i Mi-17.

Al

Sve ce ovo da trune za koju godinu kad udjemo u Nato. Letece samo policija

Odgovori
al

Jel ce opet letelice i oklopna vozila strane drzave da predvode „prikaz“ kao u Nisu ove godine, ili ce ovaj put „alatka“ biti od domacina.. Da nije ono: „Ko se hvali tudjim..“
xD

Odgovori
Bo

Ovi sto vole Srbiju neka pitaju koliko košta kad se ne ulaze u vojsku kao pre deset i više godina

Odgovori
Bo

mi-35 sluzi u marketinske svrhe jer vecina naroda misli da su to nasi helikopteri , jedino mi koji pratimo desavanja u vojsci znamo kakva je istina i koliko se opremamo cisto radi pokrivanja suludih poteza nasih drzavnika.

Odgovori
Т

А биће новости и на земљи оклопљени застава НТВ, као и са лансером мту 4 за стреле 2…

Odgovori
St

Tacno a moglo bi jos mnogo sta da se doda… neobjasnivo je da nije nabavljen nijedan pvo sistem za 20 godina od bombardovanja, jedna jedina raketa, makar jedna igla-s….

Sl

Dokle više ove parade ? Već 50ti put se piše kako nabavljamo Mi 35M, 3 helikoptera Mi 17v5 i to je to. Parada je smešna i prefarbana JNA tehnika. Nismo modernizovali tenkove, naše BRDM, m80a, naši Orlovi su beskorisni, ostao prototip nekog Orla 2.0, Galeb nemodernizovan, Mig 29 nemodernizovani, nije bilo nabavke PVO sistema, protivoklopnih raketa, višecevnih bacača. Nabavke se rade u smešnim količinama. Kao da je magični srpski broj 5 ili 6. Možemo li mi da kupimo ičega više od 6 ? Opet će biti prikazani prototipovi kao i na svakoj paradi. Pa imaćemo par Nori B52, par Aleksandra, 1 nefunkcionalnu šumadiju, 1 igračku helikoptera, par transportnih mi 17 i mi17v5, pa će Rusi da nam pomognu njihovim M i35, pa će pokazati 1 prototip mi m84 modernizovanog tenka. Svaka parada ista. Ovo je čisto bacanje novca od gradjana Srbije. Izuzev helikoptera, Srbija nema ništa proizvedeno u ovom veku. Gomila JNA tehnike. Živo me zanima kako je donacija 6 prastarih lovaca, te 10 brdm 2, koji je obično izvidjačko vozilo citiram „dramatično povećalo mogućnosti Vojske Srbije“ ? Sva ova naša tehnika zaostaje npr za hrvatskom. Nisu ni Hrvati Bog zna šta, ali njihove haubice i oklopna vozila su daleko ispred naših. Da ne pričam o Bugarskoj, koja kvantitativno ima daleko više svega što i mi, pa kakva smo to mi sila na Balkanu ? Samo mi nemojte reći kako kod Bugara ništa ne radi. Ovakvim obimom nabavki Srbija neće se naoruźati ni za 20 godina. Hejjj par helikoptera, par lovaca, 0 tenkova, 0 svega, 6-10 lazara u raznim verzijama za žandarmeriju. A tek Miloš će biti pravo tehničko čudo na paradi. Srbija treba da napravi paradu kad promeni celokupan PVO, bilo da je to buk, pancir, tor, tunguska, s300, s400, a ne pokazivati PASARSE. Kad Srbija bude licencno proizvodila nešto novije od prastare sovjetke Maljutke, kad budemo prestali da pravimo 10 vrsta haubica, za sajmove. Vojska Srbije apsolutno nije povećala nikakve vojne mogućnosti od 1999 godine. A kamoli dramatično. Ja ne mogu da verujem kakve se to nabavke sprovode. Neki mi 17 su naoruzani, neki nisu, neki medicinski, a tek što imamo vozila. Montiraš maljutku na neko vozilo pa je to oruzje. Pa montiras Noru na sasiju kamiona i to nova haubica. Nista od toga nije upotrebljivo na terenu. Jedino novo što smo zaista napravili je ALAS. I prosto sam umro od smeha kad su derivat ALASa montirali na Lazara. Nigde veze ! I nikad mi neće biti jasno da jedna zemlja koju je bombardovala gotova sva Evropa i USA, ne nabavi ozbiljan višeslojni pvo sistem. Stalno pricamo o vojnoj neutralnosti, a vazduh nam ništa ne brani. Naša država se stisla na nabavkama, a non stop vlast se busa kako je pun budzet (od poreza i taksi gradjana, ne od privrede). I opet će ove matore skalamerije lepo ofarbane u smešnim količinama da troše gorivo i biće na RTSu predstavljeno gradjanima kao Bog zna šta. Ja čitam ovde pojedine komentare i ne mogu da verujem. Svaki drugi komentar je „Svaka čast dobro se naoružavamo“. Kao prvo mi se ne naoružavamo. Ti helikopteri nisu naoružani – transportni su. Da li će i čime biti naoružani – pitanje je. Sve od predstavljene tehnike nije u upotrebi. Sve je to na nivou beskonacnih testiranja i protipova u nadi da ce SDRP I EDE PRO upecati neku još tužniju zemlju da kupi neki kamion, tipa nora b52. I još nešto se konstantno ponavlja. Da je svako naše oružje najbolje ili sa najboljima u klasi. Netačno. Lazar 3 nije ni prismrdeti Patriji. Nora B52 je totalno beskorisna haubica montirana na šasiju kamiona. Mig 29 čak i maksimalno modernizovan nije ni 4+, kamoli 4++. Mig 29 će biti 4 generacija, daleko je od svoje klase. Vojska Srbije da iole ozbiljno razmislja o budućnosti nabavila bi Patrije, pošto čak i ove Lazare presporo proizvodimo, batalila bi modernizaciju Mig 29, već bi razmisljala o Suhoju 30, modernizovala bi tenkove m84 ili kupila ruske t72 u nekoj boljoj varijanti, promenila bi kompletan PVO sistem, jer je neadekvatan za 20, kamoli 21. vek i prestala bi da pravi ove besmislene parade, dok ne bude imala šta da pokaže.

Odgovori
Yo

Šta je tu nelogično obzirom na establišment koji bi i Nedića uvredio kada bi se poredili…
Svoj opstanak i napredak/podršku opravdavaju predstavljajući nas u svetu kao retardirane – ili možda neko misli da su se slučajno navrzli Brnabić, Vulini, Krkobabići…
Ako treba da vidimo 4 jaja da bi znali da je „neprijatelj zašao duboko u pozadinu“…
Sve je samo marketing, a aktuelni su pripremani za ovo verovatno još u prošlom veku…

Du

@Sladjan
Kapa dole gospodine!
Napisali ste ovaj komentar kao da vam je licno Njegos diktirao

Sl

Nažalost. Prosto ne mogu da verujem. Zemlja veličine Srbije treba preko 200 Lazara 3, uzmedju 20-50 Mi 17v5, ttebaju nam moderni lovački avioni tipa Suhoj 30 za odvracanje, Mig 29, iako lep je odbačen i od strane Rusije. Najlepši, a najgori avion svih vremena. Posebno mi interesantni komentari tipa : „Mig 29 je zmaj, bitna su elektronika i naoruzanje“. Po toj logici F 14 i F 15 su najbolji avioni svih vremena, koji se još uvek koriste. Neki u Iranu, neki širom sveta. Mig 29 je Rusija odbacila u korist znatno naprednijeg Suhoja. Srbija može da priušti sebi Su 30 i neka bolja PVO resenja. PVO je goruci problem, a na njemu se nista ne radi. Mi vec 6-7 godina slusamo istu mantru. Pa nema tu nauke. Vojska dobija raznorazne H-145, 5 mi 17v“Nešto“ i 4 beloruska „Mig 29 nešto“. To su nabavke Vojske Srbije. Joj da ne zaboravim 6 Lasta. Fatalno smešno. I primetio sam da se ovde ljudi razapinju oko toga da li je ova ili ina vlast. To nije bitno. Od 1990 do danas nije ništa radjeno. Ova tehnika je zaostajala i ’90ih, kamoli 30 godina kasnije. Mig 29 su komercijala, da se „nešto radi“. Npr šta će se desiti posle tih 10-14 Mig 29 ? Kupićemo Mig 35 ?! Hello. Mig 35 niko ne koristi. Srbija bi trebala ako je već neki „parner Rusije“ da ide na Suhoj. Da li modernizovan Su 27 ili Su 30 drugi bolje znaju. Jedini perspektivan Mig danasnjice je Mig 31 (svi znamo za šta on služi i biće Mig 41 ako zaźivi). Manimo se više otpada. Suhoj 30, bolji pvo sistemi i radari nam gore pod nogama. Bukvalno gore. Naša država nabavlja totalno nebitne stvari u trenutnom momentu. Šta beše sa donacijom 2 ruska Antonova ? Ništa. Pa zar je problem te tenkove turiti u Antonov ? Nije da već nismo pukli para, a kao u „Partnerstvu za mir smo“. Nas NATO blokira, a mi sa njima vojne vežbe ? I kako iole normalan čovek može da lupeta o neutralnosti kad je oko nas 100% NATO, a mi nemamo PVO ? Izvinite ali Buk i Neva nisu PVO. Videli smo 99, kamoli danas. Srbija je izuetno ugrozena zemlja koja nema ni vojnu ni politcku zastitu. Severna Koreja moze da pravi parade, Srbija ne. Mi smo jedna vojna nula. I to ne kažem ja. Ja sam sluźio u VS, tenkista na t 72. Kažu naši oficiri.

Sl

Pardon „KuB, ne „BuK“.

Ma

Od reci do reci u centar!

Ma

Nadam se da su ovo sve retoricka pitanja, radi se jednostavno o marketingu vlasti. Ciljna grupa je neinformisana, medijski i digitalno nepismena vecina frustrirana kako dogadjanjima devedesetih tako i tranzicijom sve do danasnjih dana. Sta je logicnije nego hraniti ih lazima o ekonomskoj/kulturnoj/vojnoj supremaciji na (zapadnom?) Balkanu koja je dostignuta zahvaljujuci velikom vodji. Hleba i igara. Inace ne samo da se parade ne rade skoro vise nigde nego zapanjuje koliki procenat vesti u nasem medijskom prostoru zauzimaju vojska, rat, nova fantasticna oruzija, mahom razvijena od strane Rusa, koja ce da promene odnos snaga u svetu itd. itd…

BB

Sladjane, ne sikiraj se, upravo su javili da će Srbija da si priušti Suhoja

Dr

E naravno jos samo da vidimo ko ce to plati i ko ce da nam dozvoli da sve to nabavimo i da vidimo ko ce time da upravlja……. 50 M 17? 200 Lazara 350 T 72! Eskadrila SU 30! Zasto ne i Milenijum falkon! PA do pre 3-4 godine vojska nije imala cizme i gorivo piloti nam nosili hleb kuci. Mig se nije odrekao niko. Bitno je da se krenulo da se promeni svest da se u vojsku mora ulagati.

Re

Sladjane, jel mozemo da dodamo jos nesto na taj spisak, da ne preskocimo nesto, pa da donese Deda Mraz pod jelku? Mislim, to je jedina opcija, ona druga koja ukljucuje pare je tesko izvodljiva.

Go

Ranije sam cesto citao T6, ali danas sve redje posle ove decurlije koji sanjaju o video igricama, bajkama i parama kojih nema. Prosto mi bude muka od nekih komentara.

U „moje vreme“ Migovi, Jastebovi i Galebovi su leteli svaki dan i to po nekoliko puta dnevno, a svaki je spizdio rezevoar goriva za 20 – 30 minuta, zavisno od pilota i forsaza.

Jesi li ti svestan koliko kosta sat vremena leta? Zemlju su unistili ratovi, a zatim ovi „zuti“ koji su bre opljackali sve sto je moglo, unistili vojsku, para nije bilo ni za kerozin.

Ti brate, za sve sto si naveo u svom komentaru, uzmi digitron i pocni da sabiras i vidi do koje cifre ces doci.

Svako dobro.

Br

Bravo,
bar poneko kapira,ali bolje i ovo nego potpuno ugasiti.Strasno je iz pepela ponovo kretati.Budimo otvoreni ni ovo nema ko da pravilno upotrebi.Za novu tehniku treba nova pamet a ona nece stanovati u vosci dok se materijalno stanje ne popravi a skolovanje ne obavi ali kod onih koji poseduju takvo znanje.Koje ozbiljnije skolovanje moze vojska da sprovede,ni pesadijsko.Nema osnovnog,kreveta,uniformi,kuhinja.Cela generacija dvadesetogodisnjaka nije pusku u ruke uzela.Ko ce tenkove da vozi,kad se zarati, obucicemo kako ne.Oni ce cekati dok ih mi ne obucimo.Treba 10 milijardi da se grune za nabavku svega i svacega a onda 10 godina strpljivog ulaganja u kadrove i onda PARADA.

Ma

Ovo je prava istorija:
Pre skoro pola veka TsAGI je uradio koncept novog lovačkog aviona, raspisan je konkurs za „laku trenažnu“ koji je dobio „Jakovljev“, „srednju frontovsku“ koju je dobio „MIG“ i „tešku stratešku“ verziju koja je data „Suhoju“ sa projektovanim cenama gotovog aviona od 10, 20 i 40 miliona dolara. „Jakovljev“ je brzo zaključio da se u taj budžet ne može uklopiti i odustao je, a rezultati i nacrti su mnogo kasnije poslužili npr. Kinezima za trenažer i „džepni lovac“ Hongdu JL-15.
Rezultat rada „MIG“-a i „Suhoja“ svi znamo. U osnovnoj verziji MIG-29 je ispunjavao zahteve budžeta, ali modifikacijama je postao preskup u odnosu na ono što daje. Rusima se NE ISPLATI da ga razvijaju dalje i „tovare“ opremom ako će na kraju biti svega 10-15% jetiniji od Su-27 familije i samo zato su ga „odbacili“ a ne zato što je „loš“ i „neupotrebljiv“. Pošto Su-27 i njegovi derivati odavno nemaju zabranu izvoza, više niko ne želi da kupi MIG. Mi smo uzeli polovne MIG-29 samo zato što država nema para da opremi radionice i obučava ljude za nešto drugo. Dali smo 180 miliona za remont, a dali bismo 1.8 milijardi samo za remontnu opremu za neki F-16, kao što se lepo vidi iz primera Bugarske. Koliko bi nas tek koštali rezervni delovi u eksploataciji u odnosu na Ruske to bolje da ne znate. Ako je samo za „Air Policing“ i diplomatiju pa previše je!

An

Odlicno napisano, sve ovo je bacanje peska u oci… nema opravdanja da nisu bili nabavljeni sistemi pvo 20godina posle bombardovanja, makar baterija po baterija, makar polovni…ali ima se novca za skalamerije Pasarsa, orao 2, i slicno. Ja ne mogu da prebrojim koliko projekata ima srbija,…a svaka grupacija u siriji ima modernije naoruzanje od rpg 29 preko korbeta, itd..

Sl

Al se neki nalupetali. „Vojska nije imala ni cizme“. Pa to nije vojska. A ni ovo sad nije vojska, jer je broj profesionalnih vojnika izuzetno mali. Ne brinem se ja za budzet Srbije, pa rece Vodja da je PREPUN i da ce citiram „MMF uskoro staviti Srbiju na 1. mesto po fiskalnoj politici“. Srbija fantasticno pljacka narod kroz izmisljene takse i poreze. Sto se tice Mig 29, to je propao projekat. Sto se vidi i po Mig 35. Konstantno se provlaci neka prica „za Mig 29 imamo pilote“. A sta ce biti za 15 godina ? Taj avion je vec sada zastario. Za 15 godina morace se preci na drugi avion. Brdo zemalja je odbacilo taj avion, a ni Rusija ga ni u jednom sukobu nije koristila. I ove zemlje koje nisu, upravo ga odbacuju. Bugari se spremaju za zapadnu tehnologiju i ne modernizuju te krntije. Poljaci isto. Mogu da nabrojim desetine zemalja. Taj avion je totalno besmislen, pa ga je i Belorusija odbacuje i uvodi Su 30. Ako neko misli da Srbija moze sa nekim da ratuje sa ovim tehnikom, neka se seti 1999. Ne ponovila se. Da li je realno da neko ocekuje da Galeb i Orao jos dugo ostanu u upotrebi ? Pa Suhoj 25 je daleko napredniji. Srbija ima avijaciju cisto radi reda koja bi u bilo kom ratu bila prizemljena. Posto bi bili poskidani kak vrapci sa prackom. I apsolutno je neprihvatljivo da ti nebo cuvaju Neva i Kub, vec sam napomenuo da je PVO broj 1 stavka za zemlju koja se brani. Kopnena vojska je obicno topovsko meso sa ovakvim pvo sistemom. Sve se nabavlja u smesnim kolicinama. Pa Hrvatska ima 140 Patrija, a Srbija ? Daleko manja zemlja od nas daleko vise ulaze u vojsku. Da im nije propala nabavka izraelskih F 16, bili bi daleko ispred nas. No oni ce kupiti neku bolju varijantu F 16, a mi cemo i sledecih 20 godina vrteti zastarelu tehniku u ama bas svakom pogledu.

Ba

@Slađan
Ne samo da se hvale punim budžetom, nego imaju para za svinjarije tipa nacionalnog stadiona, auto-puta velike Albanije, koridora Kraljevo-Pojate dogovorog direktnom pogodbom po ludačkoj ceni od 800 miliona dolara, metroa koji ne košta više dve nego pet milijardi evra (razlika dovoljna da postanemo skoro pa nuklearna sila), kilometra auto puta u ravnici od 18 miliona evra, kopanja i betoniranja Beograda, i tsl. Ali bez gradnje, nema ugradnje. Dakle, svi vi koji cmizdrite, kako smo zaboga jadni i siromašni i da zbog toga ne možemo da imamo jaku vojsku, obratite se onome ko vam pravi sendviče, da vam objasni par stvari u vezi para.

Sl

@Bane slažem se. To je poenta.

ve

@Dusan silni Njegos je pisao a ja sto cu ali sa kime cu malo rukah malena i snaga pa u boj protiv jaceg i nadmocnijeg.To se zove imati muda!!!

Ba

@Slađan
Potpisujem svaku reč.

Odgovori
mi

pojma nemam, ali nekako mi se cini da je vojsci mesto na poligonima da vezaba.. ovo mi malo vec smeta svako cas neki vojni prikazi, a da pri tome nema sta bitno da se prikaze …

Odgovori
Vl

Vojska nam se razvija po principu Mad Max-a. Od ove parade ocekujem jos neke napredne hibride, npr minobacac 120mm na Migu 29, ili npr vbr koji ispaljuje torpeda… Sastav zavisi od onoga sto ima u magacinima i kesa koji preko toga moze da se opere.
Sto se nabavke tice, ocekujem koji Mesersmit Bf-109, ili Hoker Fjuri. Pobedice onaj koji daje vecu proviziju….
I jos nesto, ja predlazem da se glavna avio baza preseli u Smederevo – zelezara blizu, smanjuju se troskovi transporta…

Odgovori
Vl

Zanimljive su mi reakcije nekih „kloniranih“ komentatora kojih nikada ranije nije bilo na T6 a sada su pojavili kao veliki dušebrižnici za budžet RS. Još su mi luđi komentari da nam nisu potrebne ovakve parade.
Prvo i osnovno, parada je organizovana radi obeležavanja 75 godina od oslobođenja Beograda i radi odavanja počasti vojnicima koji su dali svoje živote za uništenje nacizma na ovim prostorima.
Svi ti piloti, specijalne jedinice i ostala vojska moraju da vežbaju pa samim tim i pripreme za ovaj događaj spadaju u deo obuke za realne situacije upotrebe oruđa i sistema VS.
Vrlo bitno je i „upozorenje“ potencialnom teroristi ili neprijatelju šta ga čeka ukoliko krene na vojsku ili policiju.
Treća stavka koja karakteriše ovakav tip događaja je skriveno a i javno stavljanje na znanje zainteresovanim stranama, da sada iza Srbije i njene vojske sada stoji i Rusija i njena armija. Čini mi se da gazdama sendvičara – spavača (koji niču kao pečurke posle kiše nakon ovakvih događaja) upravo to najviše i smeta.
Meni lično je možda najjači utisak ostao nakon prolaska momaka i devojaka koji su na dobrovoljnom služenju vojnog roka. Ko god je služio vojsku zna koliko je teško nakon samo mesec dana obuke stati u stroj sa profesionalcima i veteranima.
Svaka čast momci i devojke iz klase septembar 2019…

Odgovori
Sl

Iza Srbije ne stoji nikakva Rusija, jer Srbija nema izlaz na more. U svakom potencijalnom sukobu Srbija ne bi mogla da dobije ni metak od Rusije, jer smo 100% okruzeni NATO. Pa ne mogu da nam prebace ni tenkove, zbog rumunske blokade. Kakva crna zastita Rusije.

Mi

@Sladjan

Zastita i podrska se ne ogleda samo u dostavljanu naoruzanja i opreme vec i np. odvracanju krupnijih igraca od Srbije ( sa ostalima imamo sa cim izaci na kraj). Hipoteticki, zapreti nam agresija slicna ’99-ok, preko noci nas prime u OKDB. Da li stvarno mislite da ce nas u tom slucaju napasti neko, pa sve da smo ne 100 vec 200% okruzeni nato-m? Naravno da nece. Upravo zato nam je potrebna podrska Rusije koju ’90-ih nismo imali, s razlogom jer je i sama Rusija bila u rasulu i na kolenima.
Sto se tice blokade, nikakve blokade na Dunavu nije bilo ( zaboravljate da Dunav tece ka Rumuniji a ne obrnuto), nego su neki pametnjakovici iz Srbije mislili da mogu kako im se hoce . Kako nam niko nije pravio probleme oko MiG-29, a iskrsli su problemi oko 30ak tenkova? Nisu nam pravili probleme zato sto smo u Rusiji ‘ocarinili’ avione i samim tim avioni su istog trenutka postali srpsko vlasnistvo i mogli su nesmetano da se dopreme u Srbiju. U slucaju tenkova to nije uradjeno, tenkovi su se i dalje vodili kao ruski a ne kao srpski tenkovi sto je i rumunska strana jasno i glasno rekla. Ali evo cisto za da vas informisem, tenkovi uskoro stizu u Srbiju i to ni manje ni vise nego Dunavom.

Pe

@ Mi-35 Umirem od smeha od ODKB koje prima Srbiju.Pa to smo pokusali 1999 i prisjedinili se savezu Rusije i Belorusije..
Nikada Rusija nece braniti Srbiju oruzjem.Budite u to sigurni.
Prvo, nisu u stanju, jer je NATO daleko jaci od Rusije
Drugo, ne pada im na pamet da rizikuju nista zbog nas.
Trece, Srbija je sa svih strana okruzena NATO vazdusnim prostorom kroz koji ni jedan Ruski avion ne moze da proleti, osim da rizikuje sigurno presretanje ili obaranje pvo Aegis koje vidi objekat velicine teniske loptice na 300km iz baze u Rumuniji na obali Crnog mora.
Rusija ce rizikovati sukob sa NATO samo radi zastite svog najuzeg prostora oko granica Rusije,Srbija je toliko nebitna i strateski beznacajna da im ne pada na pamet da mrdnu prstom, ko god bio na vlasti u Rusiji ili Srbiji.Ne resava to neki“Putin“ vec cela struktura vlasti.
Ovako/kultura,secanja na 2sv rat, povremeno neki poklon koji je zastareo i vojno beznacajan, ili 40 godina stari krsevi od aviona-to moze.Ili Mi-17/35 ali za dobre pare.

Pe

@ Vlad Odakle zabluda o armiji Rusije koja stoji iza Srbije?Kakav je to vojni savez u kome Rusija ima bilo kakvu obavezu prema Srbiji?
Rusija i Srbija su prijateljske zemlje, cija se saradnja pre svega zasniva na kulturi, religiji, ponekom ekonomskom saradnjom, koja je 4% (ostalo je sa EU) i povremeno od njih pazarimo oruzje,koje nam prodaju po istim cenama kao i bilo kom drugom klijentu.
Srbija je oslonila i na diplomatsku podrsku Rusije u UN, iako to moze biti lose za nas, buduci da ekonomski zavisimo od EU,i pre svega Nemacke.Ali,u uslovima neprijateljstva velikog dela EU (zbog Kosova i zlocina rezima Milosevica) ovo je nuzno zlo.
Vojno Rusija nece mrdnuti prstom za Srbiju, to je i vrapcima poznato.

Bo

Bilo je 11.11.2018. 100 godina od zavrsetka 1. sv. rata, pa ne bese parade, a nije da je manje znacajan datum za Srbiju, a i ove parade za oslobadjanje Beograda nikako da potrefe 20. oktobar, mada i to mnogo govori o organizatorima.

Vl

@ Petrovic Dusan
Kako ti ne dosadi da iznova i iznova ponavljaš iste floskule za koje već i vrapci na ulicama Beograda, Niša, Novog Sada znaju koliko su izlizane. U te priče o čednosti Nato-a i crnom đavolu Miloševiću više ne veruju i najveći njihovi pobornici Nato sendvičari koji su ih do sada već milion puta prožvakali …

Pe

@ Vlad Ja sam naveo cinjenicu da Rusija ne stoji vojno iza Srbije i da navodite netacne informacije.
Ne postoji nikakav politicki ugovor izmedju nase dve zemlje na osnovu kojeg Rusija stiti Srbiju.
Ne postoje ni tehnicke ni materijalne mogucnosti sa to, jer u slucaju scenarija 1999, Rusija nema nacin da dodje do Srbije cak i da zele, bez rizika nuklearnog rata.
Rusija prodaje oruzje Srbiji po trzisnoj ceni, isto kao sto bi prodali bilo kome.Dakle,mastanja o specijalnom odnosu Srbije i Rusije su cista izmisljotina.

Pe

@ Bojan c Dobro zapazanje.Zapravo,Srbija prilagodjava datum oslobodjenja Beograda slobodnom vremenu Ruskih cinovnika, jer nam je stalo da dodju.
Kada bi Putin dolazio na praznik oslovodjenja svakog grada od Nemaca, mogao bi salo to da radi.
Druga stvar je sto niko u Evropi ne slavi ulazak Crvene armije, jer posle nisu izasli do 1989-a zahvaljujuci Titu i armiji NOV iz Jugoslavije jesu otisli jos 1945

Cr

@ Petrovic Dusan
„Niko u Evropi ne slavi ulazak Crvene armije“ – zasto? Zato sto su zemlje dje je Crvena armija usla bile Njemacka (i Austrija kao njen tadasnji dio), njene saveznice (Finska, Bugarska, Rumunija, Madjarska), onda zemlje koje su svoje SS trupe slale na SSSR ili preko svojih lokal nacistickih simpatizera ucestvovale u surovom istrebljivanju njegovih gradjana (balticke drzave, Slovacka, Poljska). Jedini izuzetak je Ceska. Kako da slve ulazak Crvene armije kad su ratni zlocini stigli na naplatu? I jos su svi pomenuti (sem Ceske naravno opet ponavljam) fenomenalno dobro prosli kako su mogli i trebali da prodju.
Uzgred, 27-mi januar se svake godine slavi sirom svijeta kao dan sjecanja na Holokaust jer su tog dana jedinice Crvene armije oslobodile zloglasni konc-logor Ausvic.
„Zahvaljujuci Titu i jedinicama NOVJ iz Jugoslavije su otisli jos 1945-te“ – vrlo interesantno. Prvi put cujem za ovo. Kako su ih to natjerali da izadju ako nije tajna? Oruzano? Jesu li tako natjerali da izadju i americke vojnike iz Jugoslavije?
I opet moram da primijetim Vasu fasciniranost likom i djelom masin-bravara…

Pe

@ Crnogorac Konkretno rec je o:,Bugarskoj,Rumuniji,Madjarskoj,Latviji,Litvaniji,Estoniji,Poljskoj,Cehoslovackoj,Austriji,Nemackoj.
Nijedna od ovih zemalja se ne seca sa zadovoljstvom okupacije SSSR koja je trajala do 1989.
Za razliku od njih,armija NOV svih naroda Jugoslavije je cvrsto drzala Jugoslaviju i deo Italije pa smo ispratili Ruse sto pre kuci.

Cr

@ Petrovic Dusan
Naravno da se ne sjecaju sa zadovoljstvom jer su rat izgubile a bile su podsjecam Vas aktivno na strani nacisticke Njemacke. Jednostavno su tezile drugom ishodu rata a ne pobjedi Rusa. I Japan se nije radovao americkoj okupaciji ali sami su krivi za to – napali su ih bez razloga, cinili jezive ratne zlocine po citavoj Aziji… Sto je trebala Amerika da uradi? Da ih pusti da nastave sa razaranjem? Svako znje ono sto je posijao.
„… sto smo ispratili Ruse sto pre kuci“ – kako ko gospodine. Crnogorci su zeljeli da Rusi ostanu – zato smo tako i postradali na Golom otoku. Vlado Dapcevic, istinski heroj borbe protiv fasizma je rekao da su najbolji borci Lovcenskog partizanskog odreda ili poginuli u borbi protiv fasizma ili su poslije rata zavrsili na Golom otoku, dok su Brozove ulizice dobijale za poslusnost rukovodeca mjesta u zemlji i ambasadorska mjesta u inostranstvu. Ovo licno mogu potvrditi jer su clanovi moje familije bili od pocetka u jedinicama ovog odreda i docekali su ili pogibiju ili zatvor.

Le

Parade su učestale kao i vatromet – to je preskup marketing koji prati bajke o „zlatnom“ dobu.

Gospodo, kad kažete da su „žuti“ opljačkali ili uništili Srbiju, zapitajte se koliko je ta naša Srbija onda bogata, kad već osam godina prisustvujemo najvećoj pljački zemlje ikada? Mi smo Hong Kong Balkana!

Da se vratimo vojnim temama – obnavljanje tehnike je normalan i neophodan proces. Nemojte glorifikovati nešto što je obaveza države. I nemojte misliti da se bilo šta od strane već osam godina aktuelne vlasti radi iz ljubavi i brige. Radi se o jačanju samo i jedino Njegove popularnosti, kao i podmazivanju sistema sedenja na tri stolice (EU, RF, NRK).

Zato su se normalnom svetu parade smučile. Ne jer ne volimo da vidimo i avione i kamione.

Odgovori
Sa

Da li Mi 35 može da ponese maksimalnu količinu naoružanja i da istovremeno preveze predviđen broj vojnika radi desanta ?
Ili maksimalno naoružanje isključuje mogućnost prevoz desanta i obrnuto ?

Odgovori
De

@Samo se pitam
Ovo drugo

Pe

@Sladjan Otprilike se slazem sa Vama, osim oko daljeg kupovanja inferiorne Ruske vojne opreme.Srbija treba da se preorientise na kvalitetno oruzje zapadne proizvodnje,a ne da kupuje nekakve Suhoje i druge nedokazane borbene sisteme.
Ocigledno je da vlast nesto radi na vojsci, samo deluje kao da to rade diletanti.Dok nemamo PVO sve ostalo nema smisla.
Sta ce nam ti pokloni?Nije da toliko nemamo para.

Odgovori
Se

@petrovic dusan

Ta inferiorna ruska tehnika je završila rat u Siriji iz koga se Amerika neslavno povukla ostavljajući na milost i nemilost dojučerašnje saveznike. Ruski avioni su u piku operacija imali i po 3 borbena poletanja u danu što je za zapadnu tehniku uglavnom nezamislivo. S druge strane imali smo skoro prilike da vidimo koliko je zapadna tehnika sjajna u rukama Saudijaca. Razbili su ih Huti, ljudi u sandalama. Tu se moglo videti kako i sovjetski atgm poput konkursa buše abramse i pirane kao da su od papira.

Cr

@ Sergej
RPG-om-29 je unisteno i osteceno vise savremenih zapadnih tenkova u sukobima na Bliskom istoku, a on cak nije u rangu Konkursa (koji je protivtenkovski raketni kompleks), nego samo rucni protivtenkovski granatomet (bacac granata). A prastarim RPG-om 7 Somalijci su oborili dva americka Crna jastreba jos davne 1993-ce. Toliko o navodnoj inferiornosti ruske vojne tehnike.
Pozdrav dragi prijatelju!

Pe

@ Sergej nemojte biti pod jeftinom propagandom.Kakvi Huti? Pa to Iran salje svoju vojsku i oruzje u Jemen i onda kazu da su Huti.Za Siriju-nije tacno,Amerika nije ni bila u ratu, osim protiv ISISa sto su i dobili i otisli.

Pe

@ Sergej nemojte biti pod uticajem propagande.Kakvi Huti? Pa to Iran salje svoju vojsku i oruzje u Jemen i onda kazu da su Huti.
Za Siriju-nije tacno,Amerika nije ni bila u ratu, osim protiv ISISa,sto su i dobili i otisli.

Cr

@ Petrovic Dusan
„Iran salje svoju vojsku i oruzje u Jemen i onda kazu da su Huti“ – imate li Vi neke konkretne dokaze za ovu tvrdnju ili je sve na nivou saudijsko-izraelske propagande? Da je Iran poslao svoje trupe u Jemen i npr bio odgovoran za napade na saudijska naftna postrojenja uslijedio bi munjeviti napad Amerike na Iran. Saudijska Arabija je stari saveznik Amerike, njen drugi najveci dobavljac nafte, zemlja od velikog znacaja za nju jos od prije drugog svjetskog rata, njena interesna zona. Ne bi Amerika dozvolila tako nesto uopste pogotovo kad je Iran u pitanju, napadala je na neke zemlje i za mnogo manje stvari.
Uzgred, kad pomenuh ta naftna postojenja, koji ono sistem PVO (i cije proizvodnje) posjeduje Saudijska Arabija a mudro je prespavao napad na iste?

Be

CG, obuzdaj malo mastu.

Pe

@ Sergej Amerika nije ucestvovala vojno u Siriji osim u dva navrata kada su izveli jednokratno bombardovanje sirijske armije i to pored cuvenih s-300/400 koji su mudro prespavali i nisu ni bili aktivni niti srusili i jednu americku raketu.Verovatno i ne mogu.
Da su hteli,jos od 2011 do ulaska Rusa u Siriju 2015 mogli su 100 puta da napadnu.Sirija ne predstavlja interes za Ameriku, kao sto vidimo i to malo vojnikq sro je tamo bilo (1000) je povuceno.
To sigurno nema veze sa Rusijom,i ruskom tehnikom.

Odgovori
Se

@petrovic dusan

Sada već iznosite neistine. Amerika je itekako bila umešana u rat u Siriji. Nije bilo samo samo par tih napada kako navodite već ih je bilo mnogo više a povrh toga itekako su bili prisutni i sa kopnenim trupama koje su neslavno povukli pre par dana ostavljajući na cedilu dojučerašnje saveznike. Da im do sirije nije stalo ne bi uopše nikada ništa tamo gađali niti bi poslali iti jednog vojnika a kamo li nekoliko hiljada specijalaca. Nasuprot Americi, Rusija je sistematski uništavala teroriste što je na kraju rezultiralo preuzimanjem kontrole nad Sirijom i američkim povlačenjem a za sistematsko dejstvo neophodna je efikasna i pouzdana oprema. Čak su razvili sistem nišanjenja koji obezbeđuje više nego dovoljnu preciznost i kada se gađa običnim bombama pokazavši tako svetu da vazdušni udari da bi bili efikasni ne moraju biti i preskupi oslanjajući se na prekomplikovano a time i ne preterano pouzdano oružje. To je tipična ruska logika, zašto stavljati na svaku bombu skup sistem navođenja kada takav sistem može da se stavi na avion i upotrebi bezbroj puta kao što i jeste. Ima snimaka gde novi ruski t-90 preživljavaju pogotke američkih raketa za razliku od snimaka gde abramsi ne preživljavaju pogotke sovjetskih raketa, ističem, sovjetskih, ne modernih ruskih.

https://www.nytimes.com/2019/10/13/world/middleeast/syria-turkey-invasion-isis.html
https://edition.cnn.com/2019/10/16/politics/us-airstrike-storage-site-syria/index.html
https://en.wikipedia.org/wiki/American-led_intervention_in_the_Syrian_Civil_War

Evo samo par linkova od pregršt koji Vas u potpunosti demantuju.
Što se s-300/400 tiče, oni nisu direktno dejstvovali već su koordinisali rad sirijske pvo, o rezultatima i uspesima takvog sadejstva pisao je i cenjeni tango six.

Pe

@ Sergej
Amerika je drzala istocni deo Sirije,i ni jednom nisu pokusali niti zeleli da zauzmu zapadni deo, jer je cilj bio unistavanje Isis a ne upetljavanje u religiozni rat u Siriji.To su postigli, i izasli postepeno.
Istina je da je CIA doturala oruzje opoziciji protiv Asada,ali je sam Obama rekao da nije za to, a Tramp je prihvatio Ruse kao saveznike.U Americi se narod protivi bilo kom upetljavanju u novi Irak ili Avganistan.
Ipak,dva puta 2017 i 2018 su bombardovali Asada zbog upotrebe hlora.Rusi nista nisu uradili.Februara 2018 su pokusali ulazak u americku zonu u kojoj su A-10 i F-22 ubili preko 200 Rusa.Posle su u Rusiji tvrdili da je to bila „privatna vojska“a ne zvanicne snage Rusije-slab nacin prikrivanja zrtava.U Rusiji su danima isle sahrane i bile su prepune bolnice.
Dakle nema govora o nekoj“pobedi“ Rusije u Siriji,rat nije gotov, Asada ce ubiti Sirijci pre ili kasnije a Rusi su se zaglavili na dugo u tudjoj zemlji gde ginu i trose pare.

Ma

Ucestvovali su i na Eufratu prosle godine kada su pobili par stotina ruskih placenika iz Wagnera koji su pokusali nesto sto ocigledno nije moglo da prodje…

Se

@petrovic dusan

Sada je red na mene da posavetujem Vas da ne nasedate na tabloidnu jeftinu propagandu. Vi kažete preko 200 poginulih rusa, tabloidi licitiraju sa 10-150 a ozbiljnije novine poput njujork tajmsa samo pominju da je bilo i rusa ali ne i koliko. Interesantno je da tolika sila kao što je amerika sa svim obaveštajnim kapacitetima nije do dan danas u stanju da dostavi iti jedan dokaz o tome.Vi pak pravite logičku grešku i kažete da su bolnice u rusiji bile prepune. Koje to bolnice ? Ko bi čak iz sirije za rusiju prebacivao ranjene ?Ne mogu a da Vas ne pitam, jeste li vi ovde sa zadatkom da širite lošu i jeftinu propagandu ili da objektivno polemišete ? Možete li da dostavite jedan jedini dokaz ?
Što se tiče napada na asada, to je u dogovoru sa rusima bilo i gađani su prazni objekti, otud i nema tako karakterističnih snimaka kao iz prethodnih američkih avantura a koji bi trebalo da potvrde uspeh napada. Činjenica je da je rusija preuzela siriju a da se amerika neslavno povukla. Baš kao što pregovara sa talibanima, dojučerašnjim smrtnim neprijateljima, povlačenje iz Avganistana. Tolika sila a proterali ih ljudi u sandalama.

д

Petrovic Dusan
To su postigli, i izasli postepeno.
U Rusiji su danima isle sahrane i bile su prepune bolnice
.Istina je da je CIA doturala oruzje opoziciji protiv Asada,ali je sam Obama rekao da nije za to
Радим у КЦС могу да ти закажем преглед можда још није касно за излечење. Можеш да поведеш и Mayer-а , ми смо ипак поред свих недостатака хумано друштво.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj