BEG airport status
DCV objavio informaciju o udesu ultralake letelice kod Obrenovca. Završni izveštaj za dva meseca?

DCV objavio informaciju o udesu ultralake letelice kod Obrenovca. Završni izveštaj za dva meseca?

Direktorat Civilinog Vazduhoplovstva objavio je juče preliminarni izveštaj, odnosno informaciju o udesu koji se dogodio u nedelju u ataru sela Ratari kod Obrenovca.

Kako je prvi dan bilo spekulisano a drugi dan i potvrđeno, sada je i u prvom zvaničnom dokumentu DCV-a navedeno da se radilo o pilotu bez dozvole, koji je poleteo sa neregistrovanog letelišta u neregistrovanoj letelici. Komisija za isptivanje uzroka udesa DCV-a formirana je sa liste stručnjaka iz oblasti ultralake avijacije i ako je sudeći po dosadašnjem radu u ovom segmentu završni izveštaj sa najpribližnije utvrđenim činjenicama može se očekivati za najviše dva meseca.Naime, analizirajući vremenski razmak između datuma kada su se incidenti u segmentu ultralake avijacije dogodili i datuma objavljivanja završnih izveštaja, u poslednja tri slučaja (Ruma, Šabac i Vojka), ni jedna istraga nije trajala duže od dva meseca.

Ukoliko se izveštaji Komisije čitaju sa pažnjom i redovno, ona je možda trenutno i najkonstruktivniji doprinos opštoj bezbednosnoj kulturi srpske avijacije. Za razliku od zemalja u susedstvu, posebno Hrvatske i BiH, Komisija Direktorata svaki slučaj dovode do kraja bez većih primedbi (ukoliko se izuzme skoriji slučaj incidenta kod Požege) i negativne javne debate.

Koliko je postojanje samo ove institucije zaista konstruktivno, budući da je reč o autopsijskom pristupu, ostaje konstantni znak pitanja za srpsku letačku zajednicu. Dok nad državom i dalje ostaje onaj mnogo veći i bitniji.

INFORMACIJA 04-12 Ultralaki Ratari

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pre par dana nisam bio lenj i čitao sam malo izveštaje o udesima u proteklih godinu dve i mogu se složiti sa tobom da je to OGROMAN doprinos letačkoj zajednici…pogotovo onom delu ko ozbiljno shvata ovaj veoma poseban vid zanimanja/hobija/atrakcije.

Odgovori
Pe

Još da opet neko preuzme inicijativu i sva ta, nekad krvlju, plaćena iskustva obuhvati u nekoj pitkijoj formi: predavanjima, seminarima….

Ja se nadam da će ovde u CG u neko dogledno vreme malo zaživeti sportsko letenje pa da će biti i prigode da se nešto tako zaista i organizuje…korisna stvar kako za "amatere" letenja tako i za profesionalce…

Ultralaka avijacija svakako nema šanse ovde zbog vremenskih prilika (neprilika), pogotovo u Boki gde sam ja, obzirom da je jak wind-gust ovde normalna pojava, a što se tiče ostale sportske avijacije, dva najveća aerodroma su odlučni u tome da je suzbiju čak i kada su korisnici iste spremni da plate sve namete koje aerodromi propisuju (govorim iz ličnog iskustva)…tako da, očito da ćemo morati da sačekamo neko drugo vreme…i neka nova sportska letilišta…

Moram iz ovog komentara da izuzmem letilište u Nikšiću za koje sam čuo da ima pomaka i da su u poslednjih godinu dana sredili letilište, ali nemam podataka da li ima u toj okolini ikakve sportske avijacije i sličnih aktivnosti…

Pe

Hvala ti Marko na ovom kraćem CG izveštaju!

С

Да би се либерализовала ситуација за спортско летење потребно је да држава јасно одреди шта жели. То се постиже класификацијом ваздушног простора где држава дефинише ко шта сме да ради и шта се од њега очекује у одређеном делу ваздушног простора. У том смислу, потребно је смањити простор надлежности јединицама контроле летења и повећати простор класе Г. Сада имамо тежњу војске (како ПВО тако и војног ваздухопловства) да се задржи постојеће стање. Такође, безбедносне структуре инсистирају да знају ко, куда и када лети.

Овај случај треба искористити па поставити питање зашто наша ПВО није реаговала на тај ваздухоплов који је неовлашћено полетео без најаве лета. Могао је да буде терориста… Ономад су се бусали у груди кад су пресрели оног несретног Италијана. Што су сада заказали? Војска на ово може да одговори или да је неспособна да прати летове на тако малим висинама (у ком случају треба тражити да то ни не прате и изменом законских и подзаконских аката ослободити летење у класи Г обавезе подношења плана лета, постојања руководиоца летења и слично) или да није радила свој посао (онда треба тражити нечију одговорност).

Odgovori

Поштовани,

Са задовољством читам коментаре о квалитетним извештајима Комисија ДЦВ-а за истраживање узрока удеса и незгода у нашем цивилном ваздухопловству.

Од 2006. године сам учествовао у раду 15 таквих Комисија и могу и лично да потврдим да су све те Комисије радиле максимално професионално улажући велике напоре, знање и труд да утврде тачан узрок одређеног удеса или незгоде. При томе Комисије нису биле изложене било каквом притиску званичних цивилних ваздухопловних власти да измене било какав свој став или закључак, а ни у једном случају није било издвојених мишљења чланова Комисија.

Једино ми није јасно Ваше издвајање, како Ви кажете, "инцидента код Пожеге", јер је и тај УДЕС, а не незгода, истражен веома детаљно што се може видети из самог извештаја и његових прилога. Том приликом су и недвосмислено утврђени узроци овог удеса.

С поштовањем,

мр Владан Величковић, дипл. инж.

Odgovori
Pe

Hvala Vam na javljanju.
Pomenuti dogadjaj je u delu oko motora imao odredjene primedbe sa strane jednog od servisnih centara.

Cekam na mogucnost da izvestim i o tome ali iskljucivo kao zanimljiv doprinos slucaju koji u sebi ima aspekt inzenjerske debate svoje vrste. Sto nikako ne dovodi u pitanje i dalje izvrstan rad Komisije.

Petar

Поштовани господине Војиновићу,

Разумећете због чега нећу желети да као појединац полемишем ако та тема дође на Ваш "дневни ред". Мислим да ако решите да то урадите морате да прикупите све потребне званичне информације и ставите их на увид заинтересованима.

Све релевантне податке везане за "примедбе са стране једног од сервисних центара" и одговарајући одговор Комисије и ДЦВ-а можете потражити у одговарајућој служби ДЦВ-а.

С поштовањем,

мр Владан Величковић, дипл. инж.

Go

G dine, Veličkoviću,
pa nemojte ako je je udes spomenut kao incident,a što je vilika razlika to uzimati k srcu. Komisija je zadnjih 30 godina uvek radila korektno a nadamo se da će tako i u buduće, pozdrav

Odgovori

Поштовани господине,

Вероватно нисте пажљиво прочитали моју прву реакцију.

Моја примедба нема никакве везе са квалификацијом догађаја. Уосталом, да ли је нешто удес, велика незгода или незгода је подложно дискусији.

Моја примедба се односила на издвајање прошлогодишњег догађаја код Пожеге када само пуком срећом није било људских жртава, а мислим да је г-дин Војиновић то одлично разумео.

С поштовањем,

мр Владан Величковић, дипл. инж.

Go

Prođe dva meseca, ali izveštaja nema.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj