Srpska kompanija koja se bavi održavanjem letelica GAS Aviation povratila je svoj EASA Part 145 sertifikat početkom ovog meseca. Kako je Tango Six već javio, EASA je Jat Tehnici takođe odmrzla ovaj sertifikat krajem marta.
Kako se može videti na listi validnih Part 145 organizacija iz zemalja van Evropske Unije, koja je ažurirana 7. aprila, GAS Aviation je ponovo odobren da održava letelice u skladu sa jedinim bitnim standardima na tržištu – EASA standardima.
GAS Aviation i Jat Tehnika bile su jedine dve kompanije koje su privremeno ostale bez Part 145 odobrenja tokom EASA odita srpskih organizacija koje se bave održavanjem jula prošle godine.
Nove registracije
GAS Aviation odnedavno je, najverovatnije privremeni, vlasnik poslednje letelice koja se pojavila u srpskom registru.
Radi se o L-410 UVP-E registarske oznake YU-PPK. Avioni proizvođača Let iz Češke već su bili privremeno registrovali od strane GAS Aviationa nakon čega su našli nove registre na afričkom kontinentu.
Tako je YU-SDI naknadno registrovan u Kongu a verovatno mu se, negde u Africi, pridružio i nekadašnji Let YU-EAG koji je u Srbiji bio oktobra 2020. godine.