BEG airport status
Tportal: Hrvatskoj stigle ponude za tender kojim će se uspostaviti HEMS služba, italijanski operateri pokazali najviše interesovanja Jedan od ponuđača je grupacija u kojoj su italijanska firma EliFriulia i španska kompanija Eliance Helicopter Global Services. Od 2016. EliFriulia u Hrvatskoj posluje kroz kompaniju EliAdriatik / Foto: EliFriulia

Tportal: Hrvatskoj stigle ponude za tender kojim će se uspostaviti HEMS služba, italijanski operateri pokazali najviše interesovanja

Kako je preključe preneo hrvatski ’’tportal’’, Ministarstvo zdravlja Hrvatske je istog dana otvorilo ponude koje su stigle za tender koji je raspisan za pružanje usluge Hitne helikopterske medicinske službe (HHMS odnosno HEMS). Vrednost ugovora biće 50,4 miliona evra bez, i 63 miliona evra sa PDV-om za period od 7 godina pružanja usluga koje podrazumeva nalet letelica od 10.500 sati.

Prema zapisniku o javnom otvaranju ponuda, odazvala su se dva ponuđača, prvi je grupacija koju čine italijanska kompanija EliFriulia, španska Eliance Helicopter Global Services i hrvatska Eli-Adriatik (podružnica EliFriulie osnovana 2016. godine). Drugi ponuđač je italijanska firma Alidaunia, a hrvatski portal navodi da sve navedene kompanije imaju dugogodišnje iskustvo u obavljanju HEMS-a u Italiji i Španiji.

Treba podsetiti da je tender podeljen na dve grupe. Prvu grupu (Grupa 1) čini služba koja bi bila stacionirana u Rijeci i Splitu, kao i delu Karlovačke županije, i tu bi se dežurstvo održavalo 24 sata dnevno. Druga grupa (Grupa 2) obuhvata Zagreb i Osijek kao i ostatak Karlovačke županije, a HEMS dežurstvo bi se obavljalo samo dok postoji dnevna vidljivost.

Kompanija EliFriulia ima veze i sa Srbijom. Piloti Helikopterske jedinice MUP-a Srbije završavali su svoja IFR(H) i MCC(H) ovlašćenja u školskom centru ove italijanske kompanije / Foto: EliFriulia

Ono što je interesantno je da je samo italijansko-španska grupacija dala ponudu za obe grupe. Za Grupu 1, za koju je procenjena vrednost 44,1 milion evra sa PDV-om, grupacija na čelu sa EliFriuliom je dala ponudu vrednu 43,8 miliona evra, a italijanska Alidaunia je iznela cenu od 48,1 milion evra. Procenjena vrednost posla za Grupu 2 je 18,9 miliona evra sa PDV-om, a za nju je italijansko-španski konzorcijum dao ponudu od 18,7 miliona.

Tportal navodi da u su iz hrvatskog Ministarstva zdravlja napomenuli da na postupak otvaranja ponuda nije bilo primedbi, i da je rok za eventualne žalbe deset dana od dana otvaranja ponuda. Ponude će narednom periodu biti pregledane i ocenjene, nakon čega će biti donesena odluka ko će u narednih 7 godina obavljati HEMS službu u Hrvatskoj.

Tender za prvu hrvatsku HEMS službu raspisan je 3. marta ove godine, rok za dostavu ponuda je bio 8. maj, a rok njihovog važenja je do 31. jula. Otvaranje ponuda je već dva puta odlagano, zvanično je bilo saopšteno da se to dogodilo zbog određenih nedoumica oko troškova. Rok za donošenje odluke o odabiru je 60 dana od dana isteka roka za dostavu ponuda. Planira se da služba bude na raspolaganju početkom 2024. godine za dnevne letove, a početkom turističke sezone takođe iduće godine i za noćne letove.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

To

Odlicno i potrebno.Citam stizu im i dva nova Kanadera.

Odgovori
Zu

Isporuka ova 2 kanadera bi trebala biti 2028.
Ovih 7 godina je prijelazni rok da Ministarstvo zdravstva ustroji vlastiti HEMS sredstvima iz EU.

Iv

I 2 Bell Subaru 412EPX za SAR

Dr

Potpuno nepotreban tender pre skupa usluga sve je moglo ostati kako je i bilo

Odgovori
To

Upravo suprotno, korak u pravom smjeru.
Treba ustrojiti civilni HEMS sa manjim civilnim helikopterima, u više baza nego je to bilo d osad (da se pokrije i kontinentalni dio HR), kao i urediti helidrome i popratnu infrastrukturu…

SAR će se nadam se riješiti u okviru Civilne zaštite, a možda nebi bilo loše da pod njih pripadne i protupožarna eskadrila…

Zu

MUP nema svoje mehaničare, pilote ni baze za operacije PP, a pitanje je jesu li ovi vojni certificirani. Tek nedavno su opet digli u zrak AW139.

Trenutno HRZ ima ‘višak pilota’ s Mi-8, a za Mi-171 je isto pitanje dokad će biti operativni.

Be

Ne.
Ne moze ostati kako je bilo.

ma

@Zulum kako onda istovremeno ovi Bell Subaru 412EPX mogu u flotu MUPa? A imat će vrlo slične zadaće kao HEMS.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj