[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024
Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici
"Proizvođači VnBA direktno ne mogu da obezbede infrastrukturu, ali mogu savetovati šta je sve potrebno da postoji kako bi njihove letelice uspešno bile upotrebljavane iz vazduhoplovnih baza gde će biti stacionirane." / Foto: Hrvatsko ministarstvo odbrane

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

Kako je za Tango Six portal potvrdilo Ministarstvo odbrane, za višenamenske borbene avione Rafal planira se izgradanja novih hangara, kao i rekonstrukcija postojećih manevarskih površina i instalacija na vojnom aerodromu „Pukovnik pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici.

Prva zvanična potvrda očekivane potrebe da se za moderne letelice izgradi namenska infrastruktura i adaptira postojeća dolazi i nakon izglasavanja državnog budžeta za 2025. godinu u kojem se, kao i u nedavnom rebalansu, pominju izdaci za Rafale.

– U skladu sa Ugovorom o nabavci višenamenskih borbenih aviona Rafal i u skladu sa dinamikom koja je predviđena ugovorom, planira se izgradnja objekata za smeštaj i održavanje aviona Rafal i prateće opreme. U sklopu navedenog planirana je rekonstrukcija postojećih manevarskih površina i instalacija na vojnom aerodromu „Pukovnik pilot Milenko Pavlović“ na Batajnici. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane na upit našeg portala.

Kako smo izveštavali ranije, rebalans budžeta je definisao da će se za Rafale 2024. godine platiti 48.586.500.000 dinara (415,037,944 evra), 2025. godine identična suma od 48.586.500.000 dinara (415,037,944 evra), da bi se 2026. godine platila veća rata u iznosu od 80.977.500.000 dinara (691,729,907 evra).

Nakon usvajanja rebalansa nedeljnik Radar je izvestio da je 20. oktobra već plaćena prva rata i to navodno dva miliona evra više.

Budžet za 2025. godinu koji je usvojen krajem novembra u stavci „Opremanje višenamenskim borbenim avionima“ u okviru razdela Ministarstva odbrane za 2025. predviđa 55.000.000.000 dinara (470 miliona evra), 88.000.000.000 dinara (752,1 miliona evra) za 2026. godinu i 96.000.000.000 dinara (820,5 miliona evra) za 2027. godinu.

Kako smo već ranije pisali i kako je zvanično potvrđeno, na ukupnu cenu programa od 2,7 milijardi evra dodaće se cena naoružanja i sada gotovo izvesno izgradnja dodatne infrastrukuture na Batajnici.

Francusko ratno vazduhoplovstvo u poseti hrvatskim kolegama i njihovoj novoj infrastrukturi / Foto: Hrvatsko ministarstvo odbrane

Rebalans budžeta je tako za ove potrebe u delu označenom sa „Izgradnja objekata i infrastrukture za RV i PVO“ opredelio 234.000.000 dinara (2 miliona evra) za 2024. godinu, 244.000.000 dinara (2,085 miliona evra) za 2025. godinu i takođe 244.000.000. dinara (2,085 miliona evra) za 2026. godinu.

Usvojeni Zakon o budžetu povećava ove iznose u identično naznačenoj stavki „Izgradnja objekata i infrastrukture za RV i PVO“ na: 320.000.000 dinara (2,7 miliona evra) za 2025. godinu, 473.000.000 dinara (4,042 miliona evra) za 2026. godinu i 1.270.000.000 dinara (10,9 miliona evra).

Na dodatno pitanje našeg portala Ministarstvu odbrane, da li se u većim ciframa u okviru budžeta zapravo radi o izdatku hangara za Rafale, odgovoreno nam je:

– U sklopu opremanja Vojske Srbije sa avionima Rafal, planirana je izgradnja novih i adaptacija postojećih objekata za smeštaj, čuvanje i održavanje aviona i zemaljske opreme, kao i objekata za smeštaj ljudstva.

Obim infrastrukturnih radova koji prati projekat opremanja je u domenu investicionog održavanja. U toku je sagledavanje trenutne situacije i izrada zahteva za izgradnju potrebnih objekata, u skladu sa definisanim vremenskim rokovima. Sredstva predviđena budžetom za 2025. godinu za potrebu izgradnje objekata Ratnog vazduhoplovstva i PVO, opredeljena su za objekte koji prate opremanje ovog vida Vojske Srbije savremenim sredstvima naoružanja i vojne opreme. –

Infrastruktura: dodatni trošak

Nabavka savremenih višenamenskih borbenih aviona (VnBA) se gotovo uvek realizuje u paketu koji osim samih letelica, obično sadrži i obuku, logistiku, rezervne delove, simulator, raznu opremu, dokumentaciju i druge usluge koje se odnose na čitav posao. Nabavka tako postaje kompleksan projekat koji će zahtevati „full time“ angažovanje kako srpske, tako i francuske strane (koja je za njega već krenula da zapošljava).

Često se uz avione kupuje i pripadajuće naoružanje, što nije uvek pravilo. Ono što je međutim veoma važno, a što često nije predmet ugovaranja VnBA jeste infrastruktura koja može biti značajan dodatni trošak.

Proizvođači VnBA direktno ne mogu da obezbede infrastrukturu, ali mogu savetovati šta je sve potrebno da postoji kako bi njihove letelice uspešno bile upotrebljavane iz vazduhoplovnih baza gde će biti stacionirane. Neke države već poseduju odgovarajuću osnovnu infrastrukturu, odnosno njihova zemaljska oprema, hangari (ili skloništa), poletno-sletne i rulne staze, zadovoljavaju potrebne zahteve i uslove korišćenje savremenih VnBA. Dok neke moraju obaviti prelaz za istočnog na zapadni koncept infrastrukture za opsluživanje novih mašina.

Neke od primera prilagođavanja infrastrukture imali smo u našoj okolini.

Novi avioni, novi hangari. Hrvatska je za svoje Rafale u novu infrastrukutru uložila „nešto manje od 37 miliona evra“ / Foto: Francusko ratno vazduhoplovstvo

Na primer, u Rumuniji je pre nekoliko godina opremanje i prilagođavanje vazduhoplovne baze Fetešti za prijem borbenih aviona F-16 koštalo 32 miliona evra. Renoviranje je obuhvatalo produženje poletno-sletne staze (PSS) sa 2.500 na 2.800 metara, postavljanje mreže za zaustavljanje aviona, izgradnju novih hangara i drugih radova.

Bugari su prošle godine imali veliko kašnjenje u poslu modernizacije vazduhoplovne baze Graf Ignjatijevo koja bi sledeće godine trebala da primi prve borbene avione F-16. Do tada su bili potpisani ugovori vredni 103 miliona evra. U tom trenutku se radilo na produženju PSS sa 2.536 na 3.090 metara, osvetljenju piste, rekonstrukciji rulnih staza, na lokaciji za tankovanje aviona gorivom, mestu za parkiranje teretnih aviona, na skladištu goriva i vodovodu.

Hrvatska je za Rafale na aerodromu Pleso izgradila kompleks vredan nešto manje od 37 miliona evra. U njemu se nalazi sve što je potrebno za smeštaj letelica, njihovo opsluživanje i održavanje, postavljanje simulatora i boravak ljudstva.

Veliko renoviranje je u periodu od 2017. do 2021. izvedeno u egipatskoj vazduhoplovnoj bazi Habata gde je stacionirana vazduhoplovna tehnika nabavljena u periodu 2015-2018. U bazi se nalazi po jedna eskadrila višenamenskih borbenih aviona Rafal i MiG-29. Na satelitskim snimcima se može videti da je izgrađen veći broj armirano-betonskih skloništa (ABS) za avione, rulnih staza, stajanki, da su obe PSS i rulnice obnovljene, proširena postojeća, i napravljena nova skladišta.

Još veće promene i veći obim radova izvedeni su između 2015. i 2017. u vazduhoplovnoj bazi Vadi Abu Riš (poznata i kao Bir Arida, nalazi se na oko 130 km južno od Kaira) koja je potpuno rekonstruisana što je moglo da košta i nekoliko stotina miliona dolara. Na ovom aerodromu nalazi se vazduhoplovna brigada sa eskadrilom i centrom za obuku opremljenim borbenim avionima MiG-29.

Kako je Tango Six detaljnije izveštavao, Srbija je upravo od Egipta uzimala informacije i iskustva o prelasku na Rafale, uključujući i temu infrastrukture.

Srbija je u proteklih nešto više od deset godina solidno ulagala u infrastrukturu sva tri aerodroma koje aktivno koristi RV i PVO. Na batajničkom aerodromu su izgrađena dva velika hangara, kontrolni toranj, rekonstruisana je i postavljena svetlosna signalizacija, napravljeni su hangari za dežurni lovački par aviona. Vojni deo aerodroma ‘‘Morava‘‘ u Lađevcima dobio je takođe dva velika nova hangara, a niška vazduhoplovna baza jedan.

Skoro svi vazduhoplovi su smešteni u hangare, sa izuzetkom novih transportnih aviona za koje bi bilo poželjno da u bliskoj budućnosti više ne budu na otvorenom. Dodatne hangare bi trebalo izgraditi i za nove helikoptere čija je isporuka u toku, kao i one koji čekaju da budu uvedeni u upotrebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Wh

Suludo je kako ovaj zemlja srlja u propast.

Odgovori
Bl

Pa ne znam sta treba da radimo, ugasimo LBA, ili to malo sto smo nekako uspeli da kupimo drzimo na livadi?
Nemojte samo one price “mogli smo od Rusa/Kineza” jer da smo mogli kupili bi isto kao i PVO.
Evo i ja sam kupio nov motor prosle godine pa sam moramo malo da sredim garazu da mi ne stoji vani na +40 -20, dok sam vozio stari/polovan stajao mi ispod terase🤷🏻‍♂️

Lu

Zemlji veličine Srbije pod u ovakvim uslovima LA avijacija nije neophodna. Svakako je lepo imati, ali ako inicjalno košta oko 4 milijarde, a košta i malo preko, to je luksuz koji ne možemo sebi da priuštimo, a sa manje novca možemo postignuti veće unapređenje odbrambenog potencijala. Sa 4 milijarde se rešavavju svi obrazovni i veći deo zdravstvenih problema ove zemlje, što će dati mnogo bolju polaznu tačku za jačanje RV-a kada budemo imali zdravo i obrazovano stanovništva. Ovo što mi radimo, a rade i Hrvati, je doslovno besmisleno spaljivanje novca.

Pe

„Sa 4 milijarde se rešavavju svi obrazovni i veći deo zdravstvenih problema ove zemlje“ Zapravo ne, glavni problemi uopšte nisu u parama… Daj profesorima i po 10.000 evra plate nećeš dobiti mnogo bolje obrazovanje. Ali da ne širim, podugačka priča. Jedino što bi moglo da profitira je istraživanje i razvoj i malo šta van toga.

LA jeste neophodna, moglo se razgovarati o tome da li postoji neka druga alternativa u nekom drugom trenutku (spram ekonomske moći države u tom trenutku) dok je svakako i politika imala svoj uticaj. Da li je vojska ne produktivni trošak, naročito kad proizvod nije tvoj, jeste, ali i ne posedovanje ima svoju cenu. Opet, pitanje pravilne upotrebe je isto rak rana ove države, kao i u drugim segmentima društva. Najlakše je nešto kupiti.

Lu

Zašto je LA neophodna? 1999 je uradila jedno veliko ništa, a u identičnom scenariju bi danas opet uradila ništa. LA je samo „nice to have“ i to je sve, za zemlju naše veličine je veliki luksuz trenutno.Novac je mnogo isplatljivije uložiti u odličnu PVO pokrivenost i veći broj unificiranih dronova. Za Hrvate još gora situacija, njima još manje trebaju.

Mi

Rafale su kupili kompletni idioti, naravno imaju i oni tu tala.

Il

Kaponiri na Ladjevcima su dobili vrata. Taj deo ste zabiravili.

Odgovori
Pr

Koga briga za vrata na kaponirima starim preko 70 godine. Ti isti kaponir ionako služe da koliko-toliko zaštite od kiše

De

Kod nas je u medicini glavni problem pravilna ishrana jer mi jedemo toliko smeća toliko prerađene hrane toliko salama toliko gluposti voće i povrće se gotovo i ne jede gazirani sokovi se piju na litre svaki dan… pogledaj samo šta skraćuješ života šta produžuje pa će ti biti sve jasno nije medicina ta koja može puno da produži…

Ne

Vrata na jednom delu kaponira u Ladjevcima postoje bar 30-40 godina
To sto pominjete nisu samo vrata vec kompletna adaptacija nekoliko kaponira za smestaj Bpl

Vl

Ima li nesto podzemno armirano,ili ce se u ratu kriti po obližnim kokošinjcima?

Odgovori
Re

Podzemo i nadzemno armirano se pokazalo u ratu 1999. Spasli se samo avioni u šumi sakriveni. Čak i u Prištini su u sklonište stavili avione koji nisu ni mogli da se koriste. Nijedan Mig 29 koji je korišćen nije parkiran u skloništa. A i šta će ti sklonište kad ti unište pistu. Mada mi smo odrasli na legendama o podzemnom aerodromu Bihać, najvećoj budalaštini na koju je neko mogao da spuca pare.

De

baš je pametno napraviti ulaz koji se vidi na svakoj Google mapi i pistu koja se vidi na svakoj mapi i onda kad dođe protivnik on samo gađa pistu i ulaz i završio sa tobom

Pe

@Rex
I toj Slatini nisu mogli ništa, pogodili deo ulaza samo i nakon kraja rata avioni normalno preleteli za Batajnicu.

@Dejan
Daleko od toga da su neupotrebljivi, nije to niti tako lako pogoditi niti uništi. Sam ulaz se projektuje da se ne uopšte i ne može ništa direktno ni pogoditi ni uništiti, samo se naprave privremene smetnje. Da li sada sa ovim trupcima od Volframa koje izbacuje Orešnik i neki tamo američki ekvivalent (kad ga bude bilo) može da se probije takva odbrana, nadam se da nikad nećemo saznati.

Nj

@Perko
To je baš vrlo korisno što su na kraju rata avioni iz podzemnog spremišta odletjeli za Batajnicu… pa valjda ti trebaju u ratu, a ne nakon njega…

Re

@Perko

Tačno, preleteli su avioni kada su otkopali ulaz. Pogodiš ulaz i ne moraš ni da se baviš avionima. Inače su unutra bili Mig21 koji nisu ni izmileli odatle tokom rata. A ne bi ni mogli kad im je ulaz bio obrušen raketom. Tako funkcionišu ta skloništa. Kao što rekoh, preživeli su samo avioni u šumi sakriveni, a svi po kaponirima i betonskim čudima su uništeni, uključujući i Golubovce gde su ušetali sa raketom u isto takvo sklonište kao na Slatini. A narod je pare dao da genijalci prave takva skloništa.

Pe

@Njofra
Nisu hteli da koriste MIG21, jer su bili zastareli. Čuvali su ih za slučaj opšte invazije.

@Rex

N nije to otkopavanje bilo neki preterani posao pa kao otkopavali ih posle rata. Čitavo povlačenje je obavljeno za par dana. Sigurno da je rastresito razmeštanje za neke slučajeve možda bolje ali je logistička noćna mora. Takođe, ti Golubovci stradali jer „neki tamo“ nisu popravili vrata pa nisu mogla da se zatvore i zaštite avione od udarnog talasa, a svi su uvek puni gorivom…. Zbok konstrukcije prilaza vratima nijednom od ovih podzemnih skloništa nikakva raketa ne može da se ušeta. Bar ne dok ne promene zakone fizike.

Du

Toooo! Nije važno što nemam šta da jedem, i što idem poderan! Daj koju milijardu za kaponire, i nacionalni stadion!

Odgovori
da

To sto nemas da jedes je tvoj skill issue

St

Da si se 2012. prikljucio lokalnom odbori stranke, sad bi nosio farmerke od 700€. One od 2500 su rezervisane za visoek funkcioniere.

Pe

Koji god avion da je uzet morali bi novi da se naprave.

Dr

Duki to što si „gladan“ i „pocepan“ je samo tvoja krivica , rodjače , da radiš nebi imao probleme u zivotu – lezilebovići samo kukaju , poput tebe, oni koji rade nemaju te probleme !

Go

Suludo koliko ovo sve košta. Ako nismo mogli da kupimo od Rusa, mogli smo od Kine za te pare tri eskadrile.

Odgovori
Pe

@Goran Srbija nije mogla da kupi nista od Kine, iz vise razloga, a i da je mogla Kina ne nudi na prodaju letelice kvaliteta Raffale, niti ih proizvodi sama za sebe.
Sve to je vojni vrh Srbije odavno istrazio i dosli su do jedinih logicnih resenja, sto i jeste saradnja sa Francuskom i Dassault.

Ra

Dušan Petrovic
Kina poseduje znatno kvalitetnije avione od Rafala. Naravno nisu svi na prodaju. J10ce jeste na prodaju i on ne zaostaje za Rafalom a od verzije i naoruzanja Rafala koje cemo mi dobiti je značajno bolji sa raketama pl15e. O ceni da i ne govorimo. Naši piloti nisu bili za Rafal to je neistina koju prenosite ti i slični tebi koji pojma nemaju o avijaciji. Odluka je politička podržana od jednog pilota sa mnogim brljotinama u karijeri i zlatnim letackim znakom dobijenim sa 500 sati leta u karijeri. Zamolio bih te da prestanes da pričaš gluposti jer nemaš veze s vezom.

KK

Ne pratim logiku pojedinaca.

Kupis nov avion i onda treba s njim na levadu? Nek kisne, da vidimo kako je dobra farba i kolko ce da drzi protiv rdje’.

Ili radis il’ ne radis. Nema izmedju. A ovo je jedino logicno. Samo da ne budu one kolibice kao u Zagrebu. Da moze da bacis kamen s auto ceste na njih i nisu bunkerski spremljeni nego na izvolte’. Mnogo komotan pristup

Odgovori
Mi

KK

Kolibice su radjene prema NATO standardu i uz pomoc Francuza. Neki dan su njihovi piloti bili na zajednickoj vjezbi i zjavili su da su impresionirani infrastrukturom. Vi aki budete nalravili takve vasi liloti mogu da se sutnu nkgom znas vec gdje. Imali ste vec podzemna skladista i 99′. Mislim da jos imate zatrpanih aviona pod njima..

Il

treba da obezbede da se pista 12R približi istom nivou kao pista 12L, i da obezbede da se staza za vožnju „C“ može renovirati i obezbediti da se skriveni hangari mogu ponovo koristiti

Odgovori
mn

Zemljane radove i monitranje hangara ce izvedu domace kompanije
sa lokalni radnicima koji da biti uposleni .To ce pomoci u ekonomskom rastu i osjecaju zajednistva u okolini Batajnice . Lokalni preduzetnici, a i citav region ce ojacati svoj poslovni zivot i stvoriti odrziviju i prosperitetniju ekonomsku buducnost :)

Odgovori
Pe

Nekada je SFRJ bila jedna od vodecih sila u projektima izgradnje svih mogucih vrsta bunkera, puteva mostova i td, da li je bar neki deo strucnjaka ostao u Srbiji ili su svi u penziji..Sa takvim iskustvom (Irak, Libija…) Srbija bi trebalo da sa lakocom napravi vrhunske hangare za Raffale i ne preskupo.

Odgovori
KK

Ovo s „ne preskupo“ da zaboravis odma’

Re

Odličan avion,odlične mogućnosti koje do sada nismo imali ali da košta,košta.Najmanji problem su hangari ali da nisu u tu cenu ispregovarali naoružanje za avion,e to stvarno boli.Dati 3 milijarde i tek onda pregovarati i dokupljivati naoružanje jeste totalno glupo.Prvi sam bio za nove Rafale ali ne pod ovim uslovima.Šta ako neće da nam prodaju barem MICE NG a ulupali tolike pare.Ako ne dobijemo adekvatno naoružanje džaba smo krečili.A ne treba zaboraviti i Kauboje koji su tu da nam pomrse račune.Uh kad pomisli čovek šta je sve moglo za tolike paruždine.

Odgovori
du

Bio sam protiv te nabavke, jos uvek mislim da su drugaciji uslovi u svetu, da smo mogli proci mnogo bolje…Uslovi su takvi da ili cemo uzeti Rafal F4 i biti najmocniji u regionu ili cemo ostati bez avijacije.,Naravno pod uslovom , da dobijemo pripadajuce, dalekometno naoruzanje.
Mislim da u trenutnim uslovima, Srbija to moze da podnesec, jer koliko cujem budzet nam je preko 100 milijardi evra trenutno.
U naoruzanje nikad nije glupo ulagati, pogledajte samo Grcku.
Oni su ulagali kad nisu imali leba da jedu a sada su stali opet na noge.

Odgovori
Ga

Realan buđet nije veći od 45 milijardi,ne ovaj Siniše Malog,70 mil.Mi nemamo svoje fabrike i ne možemo da pravimo veliki BND.Ne ćemo dobiti željeno naoružanje,samo rakete MIka kratkog i srednjeg dometa do 70 km.

Br

Kog zanimaju hangari od 30 miliona, kad ce sve kostati oko 4 milijarde na kraju… Ostaje samo da se nadamoo da ce Makron sto pre zavrsiti karijeru i da ce doci desnica ili levica, pa da narucimo i naoruzanje. Jos nisam cuo da je neka zemlja ovoliko vec usla u proces nabavke, cak smo platili i prvu ratu, a da nije dogovoreno i naoruzanje. To je totalno neodgovorno kada su ovolike pare u pitanju. Na kraju cemo stvarno da ih naoruzamo kao MiG21UM.

Odgovori
De

Naravno,biće naoružani munjama i berovkama za sve pare.

Iv

Ali bre jer imamo mi nešto bolje od te Batajnice ?! Mislim 1bomba i ode Batajnica sve sa avionima a predpostavljam da će takav jedan objekat biti prvi na meti ako nešto počne nedaj bože

Odgovori
Jo

Lepo, domaćinski, i nadasve dobronamerno osmišljen posao sa rafalima.

Odgovori
Vl

Ovo o cemu se ovde diskutuje ne bi mogla da priusti ni jedna Austrija koja je po ekonomskoj snazi svetlosnim godinama ispred nas.Suludo bacanje para za nesto sto je za nas upotrebljivo osim za air police jer ja ne znam protiv koga i kada cemo ratovati.I da dodje do rata,nekog,prvo ce nam polupati avijaciju i pvo,kao prvo.Kao drugo,podizati avion od 300 miliona dolara za neku supu ili osmatracnicu je bolesno.Kao trece,za avion,kako je pocelo,po komadu ce trebati bar 400 miliona necega dok B2 po komadu kosta 2 milijarde.I na kraju,stavljamo pare u dzep ovekovecenom neprijatelju Srba.Ova megalomanija sluzi za bolesno zadovoljavanje necijeg ega i trpanje para u dzepove istih.Bolest.Tacka.

Odgovori
Me

ufff stvarno ludilo. Sveukupno kada se sve zbroji, preko 3.5 milijarde eura za samo 12 aviona. wow ludo

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs