BEG airport status
Dodeljen 53. Zlatni orao Vazduhoplovnog saveza Srbije

Dodeljen 53. Zlatni orao Vazduhoplovnog saveza Srbije

Prošlog četvrtka, u restoranu Aeroklub održan je prijem povodom dodele statue Zlatnog orla, najprestižnije nagrade u srpskom vazduhoplovnom sportu. Najbolji vazdhoplovni sportisti u predhodnoj godini su Živan Josipović raketni modelar u neletačkoj i Goran Đurković paraglajderista u letačkoj kategoriji. Ovaj dvojac je i prošle godine podelio pobedničko postolje što bi očigledno trebalo da kazuje dve stvari, ili su zaista toliko dobri u svojim disciplinama ili je u te dve godine nastupio deficit kvalitetnih izazivača. Pre skoro godinu dana imao sam to zadovoljstvo da intervjuišem Živana Josipovića, supermena među raketašima i tada sam na više lokacija pisao o tome da nema mesta raznim kontraverzama vezanim za letačke vs. neletačke preraspodele. Uostalom, ako ih možda i ima to je krivica Vazduhoplovnog saveza i svih vazduhoplovnih sportista, kolektivno.

Ovogodišnje okupljanje je meni lično proteklo možda u do sada najpozitivnijoj atmosferi. Najpre zbog simpatičnih Zlatnih plaketa i priznanja za razvoj vazduhoplovnog sporta. Lepo je videti da se na barem simboličan način vodi računa o i dalje živahnim veteranima i da su se pomenuli pojedinici koji troše svoju energiju, vreme i trud u pojedinim letačkim i neletačkim kategorijama ne bi li takmičenja i organizacija komisija prošli kako treba.

Zvanice su dobile i četvrti besplatni primerak časopisa Sportsko vazduhopovstvo koji priređuje Milica, PR Saveza. Milici treba odati priznanje na do sada najobimnijem izdanju koje u sebi sadrži rekapitulaciju najznačajnijih vesti, nekoliko zanimljivih intervjua i priloga kao i draft kalendara za takmičenja nastupajuće letačke sezone. Zanimljiva je uvodna reč predsednika Labuda Bulatovića koja već u drugoj rečenici govori čitaocu o „nedovoljnom stepenu jedinstva“ u Savezu. Stara boljka ove nedefinisane, tradicijom i značenjem preopterećene organizacije. Klanovi i dalje postoje, neke ratne sekire i dalje nisu zakopane, dok se svinjarije i dalje dešavaju. Ipak, u četvrtak mi se učinilo da nije bilo previše destruktivne energije, drame i tradicionalno jakih mišljenja na raznim stranama (pored regionalnih i komisijskih nije mi jasno koja još postoje).

Savez je povećao budžet na godišnjih 9 miliona dinara, Kikinda će biti domaćin Evropskog padobranskog prvenstva u klasičnim disciplinama i famozna Generalna konferencija FAI-a će se održati u oktobru u Beogradu. Pozitivna dešavanja koja su ipak u senci činjenice da se ove godine u ukupnom skoru rezultata i takmičenja nisu našli ultra-lako letenje, motorno letenje i jedriličarstvo.

Dobitnici Zlatnih plaketa Vazduhoplovnog saveza:

МИЛИЦА ЈЕФТИЋ, пилот једрилице, за дугогодишњу несебичну помоћ Ваздухопловном савезу Србије

НЕВЕНКА МАЈНЦ-ЛИЧИНА, прва падобранка послератне Југославије, за дугогодишњу помоћ развоју ваздухопловног спорта

ЗЛАТОЈЕ РАДНОВИЋ, моделар, за дугогодишњи рад и допринос развоју ваздухопловног моделарства

ГРАДИМИР РАНЧИН, моделар и дугогодишњи радник Ваздухопловног савеза, за допринос развоју ваздухопловног моделарства

Др СВЕТОЗАР КУШИЋ, пилот једрилице, за дугогодишњу помоћ у развоју ваздухопловног једриличарства

СУЗАНА ДИМИЋ, пилот једрилице, за 35 година које је несебично посветила Ваздухопловном савезу и његовим члановима.

МИЛАН ПЕТРОВИЋ- ЛЕКИ, пилот и авиомеханичар, за цео радни век проведен у Вазухопловном савезу

ВЛАДИМИР НОВТА, моделар, за дугугодишњи рад у развоју ваздухопловног моделарства.

Fotografije: Porodica Dimić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj