BEG airport status
[LIVE POST] Naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem „100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva“

[LIVE POST] Naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem „100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva“

20120612-110502.jpg

10:35 – Nalazim se u Komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije gde za 25 minuta počinje prva sesija naučnog skupa sa međunarodnim učešćem „100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva“ u organizaciji Komande ViPVO i Instituta za strategijska istraživanja.

Deklarisani ciljevi dvodnevnog simpozijuma su „osvetljavanje pojedinih segmenata perioda i događaja iz bogate istorije srpskog vojnog vazduhoplovstva učešćem domaćih autora – istoričara, inženjera – konstruktora, pilota, komadanata, profesora, tehničara, lekara vazduhoplovne medicine, novinara i drugih kompetentnih lica u oblasti vojnog vazduhoplovstva.“

Simpozijum će biti podeljen u dve paralelne sesije na dve opšte tematske celine:
– Istorija: „Vazduhoplovstvo – istorijski razvoj“
– Savremene teme: „Tehnološki i doktrinarni aspekti razvoja ViPVO“

Agenda simpozijuma:

Plan Simpozijuma

20120612-111052.jpg

11:15 – Zamenik komadanta ViPVO general Gordić u jednom delu svog uvodnog predavanja pomenuo „posetu Rusiji pre dva dana radi opremanja za koje se nadamo da će se dogoditi.“ Takođe se osvrnuo i na incident sa italijanskim ull avionom i da su „Rusima rekli da su zbog njega digli lovce i PVO i da su ga prizemljili.“

11:25 – Predavanje potpukovnika Slaviše Vlačića sa nekoliko zanimljivih detalja:
„Lasta je mnogo bitnija nego drugi avioni za popunjavanje rupa u obuci i osposobljavanju letača nego neki drugi (posebno višenamenski) vazduhoplovi u ovom datom momentu.

Na jednom od slajdova je „Perspektiva opremanja roda avijacije – nabavke“. Trenutno sistematizovana lista želja:
– Školski avioni
– Višenamenski borbeni avioni
– Višenamenski srednji transportni helikopter
– Laki i srednji transportni avion
– Simulatori
– Oprema za održavanje i ostala infrastruktura

Vlačić je tokom predavanja rekao da je u planu realizovanje nabavke opreme za noćno letenje koja je namenjena transportnim helikopterima.

12:30 – Početak drugog panela nakon pauze. Legenda jugoslovenskog vazduhoplovstva general u penziji Zlatko Rendulić (92) svoje predavanje o razvoju vojnog vazduhoplovstva posle drugog svetskog rata počeo sa komentarom: „Ne volim teoriju, sve što ću vam sada pričati je ono što sam proživeo“. Svi prisutni slušaju i ne trepću.
Otac aviona G-2: „Ova letelica je idealna za ab-inicio obuku. Pored toga u nekim planovima napada vece armije na „bastion“ na njega se racunalo da obara desantne helikoptere“.

20120612-125638.jpg

14:45 – Predavanje Vojislava Devića iz Vojnotehničkog instituta o projektu Lasta.
O Kobcu: „Avion Kobac je lansiran kao SDPR projekat mada je VTI godinu dana pre njegovog početka o njemu interno razmišljao. Ponuđen je Genralštabu Vojske Srbije koji ga je kao projekat podržao ali nije izrazio interes za njegovu nabavku i uvođenje u naoružanje. On će stoga verovatno biti namenjen za izvoz.“

15:30 – Predavanje generala Smialjanjića o NATO bombardovanju 1999. godine.

Ovaj post će biti ažuriran tokom šestočasovnog trajanja simpozijuma.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj