BEG airport status
Imenovana radna grupa za Jat

Imenovana radna grupa za Jat

BEOGRAD – Sastav radne grupe Vlade Srbije za „analizu stanja i pripremu predloga mera za stabilizaciju i oporavak kompanije Jat Airways“ objavljen je prošlog četvrtka u Službenom glasniku. Desetočlano telo sastavljeno je od nekadašnjih državnih službenika, pilota i političara. Mandat rada radne traje godinu dana.

Po odluci Vlade, donesenoj 16. novembra, formirano je telo koje će analizirati aktuelno stanje i preporučiti korake za oporavak i metamorfozu nacionalne avio-kompanije. 22. novembra objavljen je sastav grupe ljudi koja bi trebalo da nađe pronađe rešenje. Tango Six je u jednim od svojih ranijih tekstova na temu Jata upozorio da bi ovakvo telo moglo biti preglomazno i neefikasno. Da li je osam ljudi previše, koje su kvalifikacije i kakvo je njihovo znanje o tematici kojoj su se posvetili? Kao i do sada Tango Six će detaljno analizirati i pratiti sve aktivnosti vezane za sudbinu novog/starog Jata.

Radna grupa:

Predsednik Radne grupe – Nenad Mijailović, savetnik ministra finansija i privrede;

Zamenik predsednika – Mišela Nikolić, pomoćnik ministra finansija i privrede;

Vladimir Ilić, šef kabineta predsednika Vlade;

Vladimir Banjac, Ministarstvo saobraćaja;

Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva;

Vladimir Ognjenović, generalni direktor Jat Airwaysa;

Velimir Radosavljević, generalni direktor aerodroma Nikola Tesla;

Milica Petrović, Agencija za privatizaciju;

Velibor Vukašinović, kapetan – saobraćajni pilot i

Velibor Slavuj, saobraćajni inženjer – pilot.

Mandat radne grupe traje godinu dana, cilj je „analiza stanja u privrednom društvu i sagledavanje aktuelnih tržišnih okolnosti u delatnosti avio-saobraćaja na osnovu kojih će se Vladi pripremiti predlog mera radi stabilizacije, oporavka i profitabilnog poslovanja Akcionarskog društva za vazdušni saobraćaj Jat Airways“ Beograd“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

b7

Mislim da o ekspertima Stracevicu, Ognjenovicu i prof dr ne treba mnogo pricati, dela vise govore o njima. Ovaj Banjac je valjda bio sef letackih poslova kad je izbio onaj skandal o onom pilotu sto nema dozvole za 733 tako da i on otpada. Jedino ova dvojica pilota, mada ne znam nista o njima, mogu da izvuku stvar. Tu je pitanje koliko oni imaju objektivan i trzisni pristup u citavoj situaciji, kako bi se kreirao poslovni model koji moze da opstane i da donese profit. Ostaje da vidimo …..

Odgovori
Pe

Da li ste se zapitali da li u ijedenoj ozbiljnoj svetskoj Kompaniji piloti vode posao?
Da li ste se zapitali da li su interesi pilota u skladu sa neophodnim koracima: a to je rezanje gubitnih linija?
Da li ste se zapitali kako je reseno pitanje monopola pilita u Srbiji: strance ne mozete aangazovati, a nasi odu na rad napolje i vrate se KAD GOD POZELE…
Da li ste se zapitali ( a oni bi trebalo) zasto lete 30% svetskog proseka, svi imaju privatne firme (Slavuj z atrgovinu pilotima) a letenje im je hobi….

mr

Pilotima Jat-a i DCC bi trebalo zabraniti da se u opste bave Jat-om. SS-ovci su imali vise etike i morala od njih.

ae

Tu ne vidim nikoga ko se razume u tržište,međukompanijske ugovore,međudržavne ugovore,distribuciju itd. itd.

Odgovori
Go

Pa Velibor Vukašinović je pravi izbor za člana. Opet komedija od strane države.
Većina ovih članova, kada bi palo sa nivoa svoga ega na nivo svoga znanja poginuli bi.

Odgovori
Zu

Bilo bi lepo kad bi saznali stvarne kvalifikacije G-dina Velje Vukasinovica. Ovo kapetan (cega) i saobracajni pilot (gde i kada) je isto sto i na tarabi pise, a mozda i nije.

Odgovori
Pe

Sta reci, stvari se ponavljaju i brzo zaboravljaju. Gospodin Starcevic je pre dolaska na mesto direktora Direktorata pokazao kako se vodi JAT, iako nije samo njegova krivica. Dovesti na direktorsko mesto nacionalnog avioprevoznika nekoga bez trunke iskustva u slicnom poslu bilo je ravno samoubistvu. Sto je g-din Starcevic i potvrdio.
Zatim, g-din Direktor Letacke operative JAT-a odgovoran i umesan u niz malverzacija, kao sto je vec pomenuo neko ranije, skolovanje i primanje na posao mimo potrebe i mimo regularne procedure, partijskih prijatelja. Isti su cak krsili i Zakon o Vazdusnom saobracaju jer su upravljali vazduhoplovom bez odgovarajuce licence. I takvog coveka Direktorat postavlja da bude examiner, bruka jedna Ne reaguje JAT ne reaguje Direktorat. I sada ce oni nesto da urade za dobrobit JAT-a. To ni moja maloletna deca vise ne veruju.
Imalo bi ovde jos stosta da se kaze ali mislim da to vec svi vazduhoplovci zemlje Srbije znaju a nista ne rade da se tome jednom za svagda stane na put.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj