BEG airport status
ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

BEOGRAD – Vojska Srbije i njeno Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana nisu odustali od plana modernizacije školsko-borbenog aviona Supergaleb G-4. Kako Tango Six saznaje tri svetske kompanije koje se bave integirsanim rešenjima u vidu modernizacije avionike i pratećih sistema ovih dana će dostaviti svoje poslednje ponude na razmatranje našoj vojsci.

 
139754_75694732_800px-SOKO_G-4_Super_Galeb
Posle nekoliko godina planiranja u formi projekta G-4M(D) ViPVO je kako Tango Six saznaje ušlo u drugi krug procedure pribavljanja ponuda za modernizaciju od strane inostranih kompanija. Prvobitno stopiran, projekat produžavanja upotrebe Supergaleba i sveobuhvatno unapređenje njegovih osnovnih i borbenih sistema po svemu sudeći je ponovo je oživljen.

Nakon prvobitnog otvorenog poziva za informacije u danima koji dolaze tri izabrane kompanije koje se bave ovom vrstom posla nastaviće pregovore sa ViPVO i predstaviće svoje detaljnije ponude. U pitanju su Cassidian (EADS-ova podružnica koja se bavi odbrambenim tehnologijama), francuski Thales i izraelski Elbit.

Opšti zahtevi ViPVO za modernizaciju Supergaleba su sledeći:

– Sveobuhvatna modernizacija letelice radi njenog osposobljavanja za naprednu obuku za moderne višenamenske borbene avione (što G-4 u sadašnjoj verziji nije u stanju da ispuni).

– Dovođenje letelice u sposobnost da ispunjava jurišne zadatke u kompleksnim vremenskim uslovima danju i noću.

Specifični zahtevi u pogledu opreme, avionike i sistema:

– Osavremenjivanje avionike
– Modularna i otvorena arhitektura sistema avionike (softver i hardver)
– Precizni sistem navigacije (GPS/INS)
– Precizni sistem isporuke ubojnih sredstava- Sistem identifikacije svoj-tuđ
– Sistem za snimanje glasa i slike za debrifing misije
– Kompletna logistička podrška koja obuhvata opremu za održavanje, testiranje i simulator

Prema informacijama iz različitih izvora do kojih je došao Tango Six u pojedinim opcijama biće moguća i primena ofset aranžmana u kojima bi učestvovale pojedine kompanije naše namenske industrije iz vazduhoplovnog sektora.

ViPVO je definisalo svoje želje na prilično širok i sveobuhvatan način, što ilustruje stav čelnika našeg vojnog vazduhoplovstva da je G-4 trenutno najperspektivnija platforma za ulaganje u smislu modernizacije. Hoće li ova namera u nekom trentku ugroziti ostale delove PVO sistema i njihovu modernizaciju zbog ograničenih sredstava ostaje da se vidi.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

ODLIČNA VEST…

Odgovori
Ne

Da,ali u nekoj normalnoj zemlji

Odgovori
TI

Vrlo Dobro!

Odgovori
TI

U Aprilu 1981 leteo sam na prvih šest proizvedenih u Soko Mostar pa sve do 1999g.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj