BEG airport status
Evropska Komisija pozitivno ocenila razvoj avio-saobraćaja u Srbiji

Evropska Komisija pozitivno ocenila razvoj avio-saobraćaja u Srbiji

BEOGRAD – Evropska Komisija je pre manje od sat vremena objavila Izveštaj o napretku Srbije u procesu EU integracija. U tom dokumentu je, između ostalog, obrađena i tema saobraćaja sa segmentom posvećenom avio-saobraćaju.

 
 
European-Commission-Logo-fond-blanc
 
 
Prema navodima Komisije Srbija je uradila dosta u oblasti razvoja vazdušnog saobraćaja, usvojeno je ukupno 16 implementarnih regulativa. Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva Srbije objavio je i usvojio listu prevozioca kojima je zabranjeno da obavljaju operacije na teritoriji EU. Učinjen je značajan napredak u ispunjenju zahteva u okviru prvog tranzicionog perioda Ugovora o zajedničkoj evropskoj avio-oblasti (ECAA), pogotovo u oblastima ekonomske regulacije i bezbednosti. Oformljeno je i državno telo koje se bavi povećanjem i zaštitom prava putnika u vazdušnom saobraćaju.

Srbija je pozitivno ocenjena u oblasti vazduhoplovne bezbednosti od strane Evropske agencije za bezbednost avio-saobraćaja (EASA) u oktobru. Prema navodima EASA, Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva počeo je i sa implementacijom regulativa EU kada je u pitanju licenciranje letačkog osoblja. Takođe, Direktorat primenjuje sve korektivne akcione planove u saglasnosti sa preporukama EASA, navodi se u saopštenju Evropske Komisije.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    VO

    e ovo ce da zapuši usta svim kritičarima

    Odgovori
    Vl

    Implementacija pozitivnih zakona nikada nije bila problem u DCV. Ako se secamo, Srbija je prosla JAA audit iz prvog. Samo kao primer navescu da Madjarska nikada nije prosla JAA audit i primljena je u EASA po sili zakona. Problem u DCV nikada nijs bio strucni kadar, vec onaj nestrucni, politicki. No, srecom struka i profesionalozam su jos jednom nadvladali one druge. Cestitam!!!

    Odgovori
    je

    E, uze mi sve te rečenice iz usta…ali stvarno!

    de

    I jos samo da ubede tu istu Madjarsku da nam prizna dozvole po sili tog istog zakona i bice super. Cek! I UK, i Francusku. Ko je prosao koji audit je daleko manje bitno za mene koji imam srpsku letacku dozvolu od onoga ko ce mi istu priznati i time dati sansu da negde radim. Lupetanje sakama po grudima tzv busanje ko je prvi bio JAA ili ko je iz kog puta prosao odit ima jako malu upotrebnu vrednost. Realnost je da su svi piloti (srpski) Bel Air (francuski registar), Wizz Air (Madjarski registar) morali da po ekspresnoj proceduri zamene srpske dozvole u dozvole drugih zemalja koje jos nisu implementirale EASA PART FCL (ovo se desavalo pre 08.04.2013.) Ali je nasem DCV uramljena plaketa o uspesnoj oceni na bojevom gadjanju uvek bila draza od pragmaticnog pristupa pruzanju usluga kadru, prevoziocima i korisnicima…

    В

    Тотално погрешно размишљање. Уско и приватно размишљање, као и непознавање прописа и правила.
    ЕАСА је агенција Европске Уније. Србија није чланица ЕУ, самим тиме није чланица ЕАСА. Самим тиме за српске пилотске дозволе важи друго правило. Правило да ДЦВ мора да прође аудит да би наше дозволе важиле у ЕУ, али за сада само на српски регистрованим авионима. Ништа ново. Тако је било и пре него што је Србија ушла и ЈАА.
    Друго питање је што Србија није чланица ЕУ и што ЕУ ограничава права другима који нису у ЕАСА. На то постоји прост одговор. Политика!
    Некоме мајка, а некоме маћеха.

    de

    oh trebalo je na cirilici da pisem izgleda…poznavaoce propisa. Gde je Svajcarska? Norveska? Clanostvo u EU NIJE prerogativ da necije dozvole budu priznate vec da odredjena zemlja bude clan EASA. Ako drzava ima potpisan i sto je najvaznije ratifikovan sporazum sa easa njene dozvole i sertifikati ce biti priznati tj preporuceni za priznavanje svakoj od clanica nakon prodjenih odita. DCV je prosao odite pa ajde sada dedukcijom da dodjemo do toga zasto nisu priznate dozvole i umalo ljudi nepogubise posao? Rec je sporazum a ako ste toliki poznavalac onda znate zasto isti nije zaziveo tj ostao je slovo na papiru. Srecno u sirokim i opstekorisnim razmisljanjima posto ja hranim porodicu od ovih uskih i privatnih ja cu se zadrzati na njima…

    Vl

    Ocigledno ne poznajes dovoljno evropsku scenu. I Svajcarska i Norveska pripadaju necemu sto se zove EEC. Nije clanstvo u Eu, ali povlaci sva prava kao da je clanstvo. Srbija nije clanica ni EU, ni EEC. Kazem, politika.
    Sto se tice porodice, Ja hranim svoju. Tudje ne diram.
    A dozvole ce biti priznate, samo strpljenja. Strpljen, spasen.

    Vl

    ISPRAVKA:
    Ocigledno ne poznajes dovoljno evropsku scenu. I Svajcarska i Norveska pripadaju necemu sto se zove EEA. Nije clanstvo u Eu, ali povlaci sva prava kao da je clanstvo. Srbija nije clanica ni EU, ni EEA. Kazem, politika.

    go

    Svajcarska nije EEA…..oni imaju posebni deal sa EU….

    Vl

    Tacno. Ona je clanica EFTA. A EFTA i EC su potpisale dogovor i tako je nastala EEA. EC je bila ono sto je danas EU. Eto na koji nacin Svajcarska je stekla prava u okviru EU, pa samim time i EASA. Cista politika, zasnovana na ekonomskom interesu.

    go

    Svajcarska, Norveska, Island….nisu EU ali u EASA sistemu kao da jesu….zasto? Ima I zato……

    Mozemo li I mi pre nego sto budemo EU?…mocicemo Vlado I to nadam se vrlo uskoro…..

    Potpuno razumem nezadovoljne pragmaticare iz industrije. Treba razumeti da se DCV bori sto se strucnosti tice ali je aeropoliticki nevidiljiv – sto je podjednako I steta ali I sramota.

    Vl

    Tacno je da cemo moci, ali kad i ako nas EASA prihvati. A da bi nas prihvatila moramo da prodjemo audite. Sve audite do sad smo prosli. Znaci na dobrom smo putu. Samo napred.

    Av

    E ovo je sad zbunjujuce, negde nas EU hvali, negde nam pravi probleme zbog Etihada. Jel mogu vec jednom da se odluce?

    Odgovori
    В

    Они су давно одлучили, но се ми у томе слабо сналазимо. Правила о прописе су они писали.
    За аудит нас хвале јер им је то у њихову корист. Играмо онако како они свирају.
    За Етихад нас куде јер им то није у њихову корист. Не играмо онако како они свирају.
    Лакше је газити по куријим очима на српским ногаама, него на арапским. Срби немају нафту и кеш паре. Арапи имају.
    Политика, снајка, политика!!

    Bo

    A da li neko ima informaciju sta je sa mehanicarskim licencama.Odavno je gosp.Rakonjac usaglasio sve sa EASA PART 66 ali imamo dvostruke arsine,pilotske ce biti ok,a mehanicarske tek kada Srbija postane clan EU,mislim da to nije uredu.

    Odgovori
    Vl

    Nema dvostrukih arsina.
    I pilotske i mehanicarske dozvole ce biti ok u EASA, onog dana kada se postigne politicki sporazum izmedju EU i Srbije. To nije sporazum o ulasku Srbije u EU, vec nesto sasvim drugo. Moze, prakticno, da se desi i sutra, a moze i za pet godina. Ali bez usaglasavanja propisa i uspesnog audita nece se desiti ni za sto godina.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj