BEG airport status
Delegacija Jata putuje na sastanak s Etihadom

Delegacija Jata putuje na sastanak s Etihadom

BEOGRAD – Vršilac dužnosti generalnog direktora Jat Ervejza Velibor Vukašinović danas putuje u Ujedinjene Arapske Emirate radi svog prvog radnog sastanka sa menadžmentom Etihada na njihovoj teritoriji. Ponuda za preuzimanje 49% Jata očekuje se uskoro.

 

Da ne ostane na razmeni maketa.
Da ne ostane na razmeni maketa.

Kako Tango Six saznaje, Vukašinović danas odlazi put Emirata posle izuzetno turbulentne prve nedelje na poslu. Uprkos uveravanjima novog menadžmenta Jata da se ostaje na trasi pregovora sa Britancima, iza današnjeg odlaska stoje intervencije, uveravanja i pokušaj da se utisak o ozbiljnosti i predanosti srpske strane potencijalnom dogovoru „ispegla“. Kako takođe saznajemo zajedno sa Vukašinovićem u Abu Dabi ide i prethodni generalni direktor Vladimir Ognjenović.

Nema plana B!

Kada su politika i kako je protumačeno, prijateljski odnosi, pre mesec dana skrojili „dil spasa“ Etihad-Jat kratkoročno poslovanje srpske avio-kompanije do njegove realizacije nije uzeto u obzir. Strukovna i intelektualna uvreda zvana Radna grupa i svi njeni opskurni članovi i prakse pobrinuli se da se i tada već hronični nedostatak vremena dodatno produbi.

Ambis zvan letnja sezona, praćen katastrofalnim poslovanjem u Aprilu počinje sa samo 87 prijavljenih za program dobrovoljnog odlaska i flotom koja je desetkovana. Novi menadžment, postavljen uprkos garanciji Etihadu da neće biti promena bilo kakvog menadžmenta Jata dok traju pregovori, prihvatio je na sebe rešavanje nečega što se više ne može nazvati ni „nemogućim problemima“. U nedostatku agilnosti, veštine odnosa s javnošću i poslovne komunikacije novi menadžment počeo je da preispituje, analizira i brine za bezbednost. Drugim rečima, da radi sve ono za šta nikako nema vremena. Zamena teza uz korišćenje opštih termina vezanih za bezbednost je jedno a izbegavanje davno zasluženog pokolja neodrživih ex-YU državnih avio-kompanija je nešto sasvim drugo.

Vukašinović je problem kompanije koju (privremeno) vodi pokušao da reši na praktičan način, za trenutak je skrenuo fokus sa dogovora s Etihadom i rešio da besmisleno kašnjenje sa iznajmljivanjem preko potrebnih novih aviona reši van već usvojene odluke Vlade Srbije i uprkos plaćenih skoro pola miliona dolara za opciju zvanu Erbas. Kako je Tango Six izvestio, u opciji su bili 737 stariji od Jatovih ali i nekadašnji ATR-ovi grčkog Olimpik Ervejza.

Kako saznajemo, Vukašinović je, vođen jednostavnom potrebom da se pitanje flote hitno reši, ovaj plan kao „Plan B“ prezentovao Radnoj grupi koja je jasno odgovorila – ne postoji nikakav „Plan B“. Nastavlja se sa odlukom Vlade Srbije i nema govora da 450.000 dolara propadne.

Plan E

Kako je i Blic danas javio, ponuda Etihada zaista se očekuje ali očekuje se i ispunjenje osnovnih pretpostavki budućeg dila. Među najdrastičnijim je otpuštanje pola komercijale i raznih partijskih parazita na nepotrebnim/nepostojećim radnim mestima za šta ni jedna politička elita u Srbiji nije imala snage. Etihad na drugoj strani već nedeljama formira svoju srpsku CV bazu koristeći do nedavno i jedan od načina na koji se to radi u svetu – preko LinkedIna.

Zbog nesnalaženja novog privremenog rukovodstva politika je više puta intervenisala da se, kako se zna i ume, strateško partnerstvo dovede do kraja. Zbog toga Jatova delegacija danas odlazi na put i zbog toga nikoga ne zanima može li se rešiti problem letenje sezone. Treba izbeći istrbljenje čiji nemilosrdni marš ovih dana gledamo u Hrvatskoj. Treba rešiti zle duhove koji stižu da naplate dugove prošlosti i koje ne zanimaju bezbednost letenja, prioriteti i druga strukovna opravdanja.

Svež kapital i strani menadžment ili propast. Treće ne postoji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ro

Ni dodati ni oduzeti!. Komentator teksta gospodin Petar Voinovic je rekao parkticno sve. Ostalo je spin. Prazna prica. No Boss, no job, in this case!
So simple, so thru! Liked or not. Government of Serbia with (don't) know how, or perhaps Etihad Airlines know how! Answer is clear to common sense under circumstance!?. Bottom line. Rest up to Etihad! Long live Fatherland of Serbia. Vama pozdrav i nada da ce konacno zdrav razum and thru business, nadvladati patnju agonije palih i propalih. Keep politics out of airline and any other business. That is future of this land. Em I wrong?
Rod. Marinkovic, A.M.E (ret.) Kraljevo / Sydney

Odgovori
Sm

Bilo bi dobro da neko i ovima iz Etihad-a kaze da treba da preuzmu 49% od nicega. Koliko znam JAT ne moze da leti za Emirate, a uskoro nece moci da leti ni za jos neke zemlje. Zasto? Pa pitajte rukovodstvo ili ministre. To sto JAT vise ne leti i sto vise nece leteti za neke destinacije rukovodstvo JAT-a i nase ministre uopste ne brine. Oni samo obustave letove i kazu nisu rentabilni… i cuvamo fotelje…

Odgovori
pi

Tekstovi na ovom sajtu koji se odnose na navodnu briigu za rešavanje problema JAT Airwaysa su pre svega manipulacija istinom i činjenicama, garnirani tračevima i selektovanim poluistinama o navodnim planovima tek postavljenog direktora Vukašinovića( čovek je DIrektor de facto ni 10 dana…), te nekih njegovih takođe tek postavljenih saradnika, inače ljudi koji su u apsolutno nesporni međunarodni stručnjaci u oblasti civilne avijacije( kapetani instruktori i "examineri" koji u svojim višedecenijskim karijerama iza sebe imaju više stotina kandidata obučenih za poslove saobraćajnih pilota na nekoliko kontinenata…) nasuprot političkim kadrovima iz kuhinje prošle Vlade.
Ovi vrsni avijatičari i profesionalci su tek 7 do 10 dana na funkcijama, a urušavanje saobraćaja i prikirvanje poslovnih neuspeha i politikantsko-burazersko poslovođenje praćeno partokratskim terorom bahatih nadristručnjaka su upravo specijalnost onih koji stoje, verovatno kao naručioci, a svakako kao korisnici, ovih "članaka" o JAT-u, a koji su sada iznenađeni da se u njihovoj poslednjoj predstavi moći i manipulacije pojavio neko "van njihovog dila"…

Serija agresivnih i neupitnih, navodno za nacionalno vazduhoplovstvo zabrinutih tekstova su ovde plasirani s jasnim ciljem da se stane "na stranu" jednoj interesnoj grupi koja je zapravo matematički nedvosmisleno dovela našu nacionalnu avio- kompaniju do otkazivanja skoro 1000 letova u 2012 godini, do toga da od 14 regostrovanih aviona leti samo 7, te da je nekoliko godina uzastopono JAT uzimao kredit od Vlade RS za obnovu flote i iznajmnljivanje aviona, obično oko Nove godine i to u iznosima koji se ukupno mere na nekoliko desetina miliona Evra, a flota je bivala sve manje i sve ređe plovidbena…(što su putnici JAT-a itekakoo osećali i osećaju i danas…) Pritom novih, ali ni polovnih iznajmljenih aviona koji su deklarativno bili osnov pozajmice ovih za Srbiju velikih sredstava-niotkuda. Zapravo, samo su potrošene pare upravo od tih istih poreskih obveznika za koje se sada "brine" autor ovih članaka…. ne u svoje ime, razume se…
Uzgred, možda bi se pravi istraživački tekstovi mogli upravo pozanaviti kako su i na šta trošene pomenuti novac…
Vrhunski cinizam i malicioznost predstavlja akcentovanje prijema 40 -ak mladih STW/STD, koji rade samo tokom sezone i to pod vrlo restriktivnim ugovorom koji nikome (sem pogađate miljenicima prethodnih uprava i direktora) ne omogućavaju ni stalni radni odnos ni bilo kakvo napredovanje. Svi oni su selektovani, obučeni i primljeni na sezonski ugovor upravo pod upravom prethodnih poslovodstava, a autor tekstova o JAT-u, kolokvijalno rečeno proziva Vukašinovića koji s tim prijemom i ugovorom nije imao, niti je i teorijski mogao da ima bukvalno nikakve veze.
Pritom, argument protiv ovih mladih i motivisanih ljudi je smanjeni broj aviona u saobraćaju (sic!)…Samo nema ni pitanja ni odgovora ko je zapravo odgovoran za to da se u dve godine prepolovio broj operativnih letelica u saobraćaju, da su međunarodne inspekcije po pitanju održavanja flote svakodnevica na našim avionima, da se gubici uvećavaju a letovi otkazuju i drastičnoo kasne?-pa valjda po svim, pa i zapadnim, Etihadovim merilima, onaj i oni koji su sve ovo vreme imali zakonsku i faktičku odgvornost pred Državom i domaćim i međunarodnim vazduholovnim institucijama – dakle upravo prethodni menadžment koji sada eto nekako "mora da ostane" ianče propade JAT i s njim civilna avijacija u Srbiji.., kako sugeriše autor u više navrata…
Pravo nasilje nad istinom, zdravim razumom i moralom predstavlja teza da je novi Direktor sa saradnicima naneo ili nanosi štetu nasuprot gorostasima civilne avijacije, koji su do 1 maja 2013, dakle do pre ni 20 dana
upravljali sistemom o kome je reč…

Odgovori
Pe

Poštovani pilot JAT-a, (više nije JAT, nego Jat),

Hvala na komentaru.

Tango Six, sada portal, na mesečnom nivou čita preko 30.000 ljudi, citiran je u klsičnim medijima i do najsitnijih detalja prati dešavanja u civilnom i vojnom vazduhoplovstvu. Greške u izveštavanju se dešavaju ali ukoliko se nekad pojavi netačna informacija to se koriguje.

Baš kao što je korigovana pomenuta u vezi kabinskog osoblja. Vukašinović se javio, rekao da nešto od napisanog nije tačno i to je sutradan u posebnom tekstu bilo objavljeno (http://tinyurl.com/mb8ttgd) – odluku je doneo prethodni menadžment i ostalo.

Čak i da se kaže da je neko "verovatno" naručilac članaka na Tango Sixu je zaista deplasirano. Samo za razliku od Vas ja bih to ilustrovao činjenjicama.
Kritike prethodnog menadžmenta su pod mojim imenom i prezimenom (Vi niste stavili svoje ime i prezime) i pod znatno manjom čitanošću i uticajem bile objavljivanje podjednakom žestinom, ni tada ni sada me niko takve tekstove nije "naručivao".

Recimo kada sam uhvatio šefa kabineta u laži, kada su recimo to pod mojim imenom i prezimenom preneli skoro svi klasični mediji – http://tinyurl.com/l9789cu . Takođe, tu su i prateće kvalifikacije i reference na stanje flote. Ni jedan pojedinac, ni jedan pilotski sindikat pa ni udruženje imenom i prezimenom nije ništa prigovorilo.

Pa zatim ovakve analize http://tinyurl.com/mklxd7d i još dosta sličnih, jer opet, zaista niko nije imao želje, temeljnosti, toliko izvora i hrabrosti da izveštavanje o Jatu, jasno potpisan, emituje kao što je to bilo na Tango Sixu. Ne postoji briga za Jat, za vazduhoplovstvo već isključivo informacija, analiza i mišljenje.

Sve oko većine Vaših konkretnijih primedbi po mom mišljenju stoji, svakako će doći na red a i sve je dokumentovano, kao recimo ovde – http://tinyurl.com/lzmfr9g

Velibor Vukašinović na svoju poziciju, kao ni prethodni direktor, nije došao javnim konkursom na kojem je pobedio nekoliko drugih kandidata. To što je on meni lično simpatičan i što ga cenim zbog drugih stvari je apsolutno nebitnu u trenutku kada je prihvatio da ispred političke stranke bude postavljen na tu poziciju. Kao i nekoliko profesionalaca koje pominjete. Oni zaista jesu vrsni u svojoj struci, zaista ih većina kolega ceni ali su i zaista godinama, recimo, bili na neplaćenom odsustvu. Zaista će svi u jednom trenutku biti pomenuti u kontekstu prihvatanja novca kompanije za doprinose dok su bili zaposleni i zarađivlai na drugom kraju sveta. Pa pomenuti i ispred koje političke partije ili zahvaljujući kojoj su se tu našli.

"Privremeno" rukovodstvo je referenca na međuprostor ukoliko se dil s Etihadom realizuje. Njegovo nesnalaženje, kao što sam u seriji poslednjih tekstova i jasno naglasio, je posledica objektivno nemoguće situacije zbog političkog tesnaca zbog potencijalnog dila s Etihadom. Niko ne bi bolje odigrao, ali oni su svoju ulogu dobrovoljno prihvatili.

Ovo poslednje je moje mišljenje, što se Vašeg tiče u većini se slažem sa njegovim tonom. Osim gluposti o naručenim tekstovima i selektivnom izveštavanju u pravu ste. Nastavite da iznosite Vaše mišljenje kao zaposleni kompanije jer je to u neku ruku i vaša esnafska dužnost.

Ali ne gajite iluzije da imate spoznaju o kompletnoj slici dešavanja (što će reći i van kompanije). To je moj posao.

Ki

"Kapetani instruktori i "examineri" koji u svojim višedecenijskim karijerama iza sebe imaju više stotina kandidata obučenih za poslove saobraćajnih pilota na nekoliko kontinenata…" Pa njima je mesto u FTO ili TRTO ili ATO (po novom) a ne na čelu kompanije. Upravljati avionom, učiti druge kako se upravlja avionom i upravljati aviokompanijom su dva mnogo različita posla. Što pre piloti to shvate biće bolje za Jat.

zv

" Strukovna i intelektualna uvreda zvana Radna grupa i svi njeni opskurni članovi i prakse pobrinuli se da se i tada već hronični nedostatak vremena dodatno produbi" napisa Petar, a JATovac poentira "te nekih njegovih takođe tek postavljenih saradnika, inače ljudi koji su u apsolutno nesporni međunarodni stručnjaci u oblasti civilne avijacije…….Ovi vrsni avijatičari i profesionalci su tek 7 do 10 dana na funkcijama"
Ne upustajuci se u dublju analizu recenog u oba teksta, jer istina je uvek bila negde na sredini, jedan od clanova te radne grupe koja Jat uvodi u vremenski tesnac (i gubitke) upravo je sadasnji direktor Letacke Delatnosti kome je ovde posvecen tekst u stilu "poslednja vest" i kome nije bila dovoljna jedna direktorska funkcija nego je morao dobiti dve – izvrsni direktor i direktor LD. Te mi nije jasno kako ce sada kao direktor da pomogne tamo gde je kao clan radne grupe odmogao? "Vrsni avijaticari i profesionalci" juce su se vratili sa svojih neplacenih odsustava, i kao da drugih ljudi nema (koji su izmedju ostalog demonstrirali i lojalnost kompaniji) postali direktori tj. sefovi pilota. Zapamceni su po godinama strahovlade u doba sankcija. Suspendovanja sa letenja, obaranja na simulatoru, otkaza, diskriminacije letackog osoblja, privatnih biznisa sa MATom, i td. i td.
I sta ce oni novo i bolje da pokazu od onoga sto su vec pokazali?
I ako Jat-u zelim prosperitet i svako dobro, sa "vrsnim strucnjacima" koji opet jasu (stranacki neopredeljeni, ali sa famoznom floskulom "prijatelj stranke") tesko da ce motori Jat dobiti take off thrust. Bice vise idle, retard…

Odgovori
vo

otpuštanje pola komercijale i raznih partijskih parazita na nepotrebnim/nepostojećim radnim mestima
slazem se to treba uraditi odmah i odmah ce se osetiti boljitci a dva erbasa iznajmljena od slovenaca preusmeriti uglavnom na cartere u letnjoj sezoni i iznajmiti jos dva i eto resenja, bez viska zaposlenih, sa malo obnovljenom flotom i strucnim menadzmentom jat moze da bude vrlo uspesna firma zato nadamse dobrim vestima koje sam sada ovde procitao sa etihadom kao gazdom jat ce imati bolju i najbolju buducnost etihad je spas od politicko poltronskih parazita koji muce sve domace firme ne samo jat

Odgovori
Vl

Novo rukovodstvo JAT-a, sem Velibora Vukashinovica, je u stvari staro rukovodstvo JAT-a, koje je takodje krivo za sadashnju situaciju. Samo da podsetim. Slavuj je vec bio direktor Letachke. Rakic je bio shef pilota. Sta novo donose stari rukovodioci posrnule kompanije? Nishta. On su na ovim mestima, zahvaljujuci politichkom kompromisu i meshetarenju. Ponovo nesposobni (dokazano) dolaze na rukovodeca mesta. Krug je zatvoren. Nazalost.

Odgovori
In

Cpt.Velibor Slavuj,covek koji je unistio Letacku operativu dok je bio direktor.Ostao upamcen iskljucivo po maltretiranju i sikaniranju zaposlenih u toj celini.Po nezakonitom otpustanju pilota i stjuardesa koji su potom sudskim putem debelo naplatili tu obest gore navedenog ,,strucnjaka,,.i da li mu je falila dlaka s glave?Ne samo da nije nego odlazi ispred Jat-a u Indiju i odlucuje ko ce od pilota tamo moci da leti,naravno kao veliki strucnjak!?I evo ga posle deceniju ponovo tamo gde je stao,da covek nepoveruje.Doduse deca su stasala pa treba i sina zaposliti da pilotska skola ne propadne,..i moze ovako u nedogled,.ali iskreno se nadam da ovoga puta sa Etihadom nece prica biti ista i da ce doticni prepotenko zavrsiti svoju karijeru a na radost mnogih u Letackoj operativi.

Odgovori
Vl

Nazvati Slavujevo leshinarenje po JAT-u i okolini karijereom je ravno bogohuljenju. Da nije bilo rata, da se nije ubacio uz Stevu Popova, kao kopilot na onom B707 (Kikash) u JRV, ne bi od njega bilo nista, kao shto do tada i nije bilo nishta. Meteorski uspeh ostvaruje, siledzijstvom, ucenjivanjem, shikaniranjem i slicnim varijantama besprizornog ponashanja skoro, pa na ivici kriminala. Uz pomoc chausha, Rakica, Koroma, Cholica, Petrova, Banjca i co, unishtio je sve ono shto je bilo dobro u Letachkoj. Svoju nesposbnost je skrivao maltretiranjem pilota na simulatoru, koje je na samoj granici kriminala (Chuvene liste za rad u Dzibutiju na DC9), shto on sam lichno, shto uz pomoc svojih podrepasha. Sramota je da takav choevk uopshte sme da se javno pojavi bilo gde, a kamoli da uzme kormilo Letachke, opet. Lichilo je da je JAT doshao do dna. Sad se vidi da je dno crnje od samoga pakla. Sramota!!!!!!!!!!!!

Odgovori
pe

Slična priča i u Aviogenexu. Direktor nesposoban i covek sa psihickim problemom. Muči i maltretira ljude. Nije isplatio 7 plata, sve kvalitetne ljude je razjurio iz firme. On i njegova svraka vode kompaniju a nemaju pojma. Namesta za sefa pilota coveka koji je citav zivot mucenik mastao da bude neki sef pa je morao i "svoj" sindikat da osnuje da bi tu bio sef. Kada je odlazio iz Jat-a tamo su plakali od srece. Prijavljivao je anonimnim pismima svoju firmu dcv-u. GENIJALCI vladaju i vode SRPSKO CIVILNO VAZDUHOPLOVSTVO. SJAJNO nam je kakvi su ljudi na celu ovih kompanija koje i ne mogu vise da se nazovu tako vise lice na Zemljiradničke zadruge.

Odgovori
Ve

Da li je profesija mogla tako nisko pasti od tandema Slavuj Rakic,tesko je neko mogao od zaposlenih to i zamisliti.Jos pojacani sa mladjim snagama umesanim u dovodjenje pilota sa strane sa laziranim papirima.Ako je to buducnost,ne cini se mnogo lepa.

Odgovori
zv

Da li to mislite na kapetana S.Vranica koji je pomogao u dovodjenju P.Premovica o cemu su brujala sva sredstva javnog informisanja novembra 2011, pa i Tango Six Blog?
Zbog toga sto je po dobrom starom srpskom obiciju, sve brzo zaboravljeno, Jahaci Apokalipse su ponovo na konjima.
Podsetimo se sta tada je radio danasnji sef za SAFETY http://tangosixblog.com/2011/11/29/ekskluzivno-sm

Vl

Da, samo jos Sveta fali, pa da se zaokruzi Cirkus Adrija u JAT-u.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

Ex-Gastos Od Rusa me ništa ne bi čudilo da su ostavili prave avione na izvolte.Koliko su samo ostavili ispravne tehnike na početku rata Ukrima,ispade da su najveći donori Ukro armiji.Očigledno im je komanda kao i JNA 91ve.

19. May 2024.Pogledaj

Trance na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

"Nije tačno da kongres nebi odobrio" Mislim da imas vise misljenje kongresa nego sam Kongres. Naravno da ce blokirati, pa blokirali su Tursku za F-16V i za F-35, sto mislis da bi rekli Srbiji? Turska deblokada za F-16V samo zato sto je Turska oeobrila Svedsko primanje u NATO!. Taka kako sam rekao imas jako puno…

19. May 2024.Pogledaj

Trance na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

" Ika paprika12:42, 15. maj. 2024. Za 3 milijarde: – 2 eskadrile lovaca-bombardera iz Kine (zamena za Mig-29 i Orao) – 1 eskadrila trenažnih aviona – dodatni FK-3 ostane kusur " Dali mislis na Kineske J-10C ? 24 Tih aviona su oko €3 miljarde sami. Avioni kostaju oko €60 miljuna svaki, ali to je gola…

19. May 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

Nije tacno to sto pisete, jer je F-22 ucestvovao u medjunarodnim zajednickim vojnim igrama u okviru NATO i to uvek sa zastrasujucom efikasnoscu. NATIO ima u sebi previse zemalja da bas niko ne bi preneo da "F-22 ne valja". Naprotiv. Ipak, postoji prica da je upravo Raffale uspeo da "pogodi" F-22 u jednoj od takvih…

19. May 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

@Ех-Гастос Pa taj Japan je pravio Mitsubishi Zero i najvece bojne brodove u istoriji "Yamato" jos 1930-ih. F-15 i F-16 proizvedeni u Japanu bili su jace verzije, i prvi AESA radar u avionu u istoriji je bio bas na japanskoj verziji F-16. Uspeh japanske industrije je potpuno ocekivan i niko se tome nije smejao. Kina…

19. May 2024.Pogledaj