BEG airport status
Dubai Airshow 2013: Dan treći

Dubai Airshow 2013: Dan treći

DUBAI – Jučerašnji, treći dan, sajma u Dubaiju doprineo je zbiru ukupne vrednosti do sada sklopljenih poslova do cifre od fantastičnih 200 milijardi dolara. Srpski nacionalni avioprevoznik potvrdio je nabavku 10 NEO Erbasova, C serija je našla mušterije u Iraku, dok vojne avijacije gotovo da nema u vestima.

 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
Prosečan airline entuzijasta može ostati neinspirisan skoro identičnim redovima koji se ponavljaju na ovakvim događajima: kompanija X naručila je Y aviona, izbor motora, ograničen na četiri konurenta pripao je trećem i sl. Praksa kaže da je prvi dan najnapetiji. Poslovi koji su ispregovarani i dogovoreni mesecima ranije prezentuju se stručnoj javnosti u periodu od nekoliko sati na uzastopno zakazanim konferencijama za medije koje traju ne više od 20 minuta. Deficit superlativa je primetan jer stotine naručenih primeraka neke letelice više kao da nije vest koja inspiriše, potrebno je nešto emotivnije.

Publika iz Srbije juče je baš to i dobila. Iznenadnom najavom kompanije Air Serbia da uđe u društvo svetskih aviokompanija koje naručuju najmodernije putničke letelice dobili smo, sa emotivne strane, vest koja nam je pomenutu airshow rutinu približila na najdirektniji mogući način.
 
2013-11-19 10.35.46
 
2013-11-19 11.03.39
 
2013-11-19 10.58.31
 

Civili

 
Kanadska kompanija Bombardie i irački nacionalni avio-prevoznik, Iraqi Airways, juče su prvi podigli stručnu javnost na noge objavivši da su potpisali pismo o namerama koje se odnosi na nabavku pet aviona iz najnovije Bombardieove C serije, tačnije modela CS300, sa opcijom proširenja porudžbine na još 11 aviona. Imajući u vidu cenu C serije, vrednost porudžbine je oko 387 miliona dolara, a ako se krene u proces nabavke dodatnih 11 aviona, vrednost nabavke bi mogla da dostigne cifru od 1.26 milijardi dolara. Potpisivanju su prisustvovali zvaničnici Kanade, Iraka, kao i Severne Irske i Velike Britanije.

Avioni Bombardierove C serije dizajnirani su za 100-149 putnika (u zavisnosti od modela), a do sada, fabrika je primila porudžbine za 419 aviona.
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
Nešto kasnije, tajandski nacionalni avio-prevoznik Nok Air, objavio je porudžbinu dva, takođe Bombardierova aviona, Q400 NextGen, kao i pravo na kupovinu još četiri. Vrednost porudžbine je 63 miliona dolara, sa mogućnošću da bude 4 puta veća, ako Nok Air iskoristi pravo na kupovinu još četiri ugovorena aviona. Reč je o regionalnom turboprop avionu, kapaciteta od 70-86 sedišta, koji nudi čak 17% jeftiniju cenu sedišta, u odnosu na svoju najbižu konkurenciju, navode iz Bombardiera.
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
Međutim, iako je ovde kraj lepih vesti za Bombardie, bar što se jučerašnjeg dana tiče, porudžbinama nije kraj. Air Algerie, alžirska nacionalna aviokompanija, potpisala je memeorandum o razumevanju sa Airbusom za nabavku tri A330-200, kao nastavak planiranog rasta ove aviokompanije, a Airbus je do sada isporučio pet ovakvih aviona alžirskom prevozniku. A330 familija, kapaciteta od 250 do 300 sedišta, beleži do sada preko 1200 poručenih jedinica, i zauzima mesto ekonomski najefikasnijeg komercijalnog lajnera. Air Algerie će letelice koristiti na srednjim i dugim rutama iz baze ove kompanije u Alžiru.
 

Vojska

 
Pored potpisivanja ugovora o modifikaciji šest C-27J transpontera italijanskog ratnog vazduhoplovstva u MC-27J Pretorian „leteću haubicu“ od strane Alenie i ATK-a (amerikanaca koji su razvili modifikaciju) nije bilo bitnijih vesti u vojnoj areni. Hoćemo-nećemo Rafal ili Tajfun dilema zemlje domaćina ovogodišnjeg sajma nastavlja se i pregovori očigledno još traju jer za razliku od prethodne dve manifestacije (2009. i 2011.) nije bilo izveštaja o mogućoj najvećoj predstojećoj bliskoistočnoj nabavci oružja. P-8A Posejdon (prva javna premijera), kao i preleti B-1B i F-22A donekle vade priču što se defence dela izložbe tiče. Zanimljivo je da je i put do vesti ponovo našla želja emiraćana da prodaju (preko Dasoa) svoje „stare“ Miraže koji za ostatak planate predstavljaju izuzetno sposobne i opremljene platforme.
 

Današnji letački program
Letački program za danas

 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Ima i da Boeing I Bombardier rade zajedno na vojnom programu tj. da će Challenger 605 da budge upotrebljen kao platforma za pomorski osmatrački avion sa avionikom koja je razvijena za P-8.

Odgovori
Su

Pa eto, taman da Srbija od UAE kupi eskadrilu Mirage 2000-9 na neki dugorocni kredit i da se manemo neispitanog MiG-35, koji ni sami Rusi jos ne zele da poruce.
Valjda bi se princ "otvorio" za cenu i uslove – kupio je hotel "Beobanka" na Kopaoniku, srusio ga je pre par dana, a na prolece krece gradnja rezidencije…

Odgovori
Jo

Od toga nema ništa . Čak i da dobijemo te Miraže besplatno , još uvek bi morali da platimo Francuzima za razne remonte i održavanje , za potrebnu opremu i naravno za obuku pilota i tehničara . Logistički troškovi bi bili ogromni , poznajući njihove cene .

vo

Slažem se. 1A.
Trgovci oružjem imaju manire i mentalni sklop narko dilera. Prvo su jako susretljivi, a kad klijent zagrize i postane ovisnik počinje cijeđenje i ucjenjivanje. Ovisnost je ovisnost bilo da je narko, tehnološka, financiska, vojna etc. Bitno je imati strateškog partnera i surađivati na duge staze.
Što čovjek više zna o nečemu svjesniji je provalije sopstvenog neznanja. Zato se ježim od raznih nadrilupetala i njihovih triper kombinacija. Nisu u stanju da srede svoj život, a riješavali bi državne probleme tuđim parama.

Ж

Интересантно је да се паралелно појављују информације да УАЕ модернизују своје Мираже-2000-9 и да желе да их продају. То није логично.

Нисам сигуран да би Србија могла да купи те авионе, то је најсавременија варијанта авиона Мираж-2000, какву немају ни Французи.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj